Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fortschitt e930 silnik simsona

12 Lut 2015 10:11 1122 3
  • Poziom 2  
    Mam problem bo dostaje się olej na tłok i gaśnie, simering jest tylko na wale. Nie wiem, czy ma być ich więcej przy tym silniku i nie wiem, czy ma być olej na wale, u mnie jest go dużo, a wydaje mi się, że nie powinno go tam być.
  • Poziom 39  
    Tak jak w silniku Simsona M531, uszczelniacze na wale korbowym są dwa, jeden od strony sprzęgła, drugi od strony zapłonu. Jeśli nie ma się pewności co do wieku i przebiegu uszczelniaczy, to warto je wymienić na nowe.
    Jeśli to był olej z przekładni, to gdy miałeś zdjęty cylinder nadmiar oleju trzeba było wyssać z komory korbowej, gdyż będzie zarzucać świecę przy odpalaniu. Przy normalnie pracującym silniku dwusuwowym pozostaje niewielka ilość oleju skroplonego z mieszanki, lub też paliwo jeśli silnik został wcześniej zalany przy próbie uruchomienia.
    Jeśli uszczelniacz od strony sprzęgła został wymieniony, a nadal występują objawy spalania oleju przekładniowego i silnik był już wcześniej "remontowany", to przyczyną może być przeciek pomiędzy karterami. Zwykle to złej jakości uszczelka, uszkodzenie płaszczyzn lub nieprawidłowo dokonana naprawa.
  • Poziom 2  
    A mam pytanie jaki gaźnik polecacie do Simsona bo mój nie trzyma wolnych obrotów a na allegro jest dużo.
  • Poziom 39  
    To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy.
    Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika.
    W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu z regulacją obrotów biegu jałowego. W nowszych był 16N3-6 nie stosowany w żadnym Simsonie, różnił się przepustnicą i to jest gaźnik uciążliwy w regulacji.
    Poza tym problematyczna w tych ciągniczkach jest tzw. rama, a mianowicie układ wydechowy i dolotowy który jest nierozbieralny. Koniecznie trzeba upewnić się czy wydech nie jest zawalony nagarem lub nieszczelny, czy nie przedostają się spaliny do układu dolotowego.