Witam!
Kłopot w samochodzie jest taki, że wskazówkę prędkościomierza mam pod zderzakiem. W momencie przekręcenia zapłonu podnosi się ona do zderzaka i tak zostaje. Gdy jadę to od prędkości ok 60-80km/h wskazówka zaczyna się cofać w przeciwną stronę - "jedzie w tył".
Poza tą anomalią nie widzę innych nieprawidłowości w działaniu: przebieg jest liczony prawidłowo ( całkowity, przebieg dzienny MF1 - ten co się sam kasuje po postoju, przebieg MF2 - ten który kasuje się ręcznie np przy tankowaniu).
Obroty są wyświetlane prawidłowo. Tempomat jest i działa wzorowo.
ABS - mam błąd czujnika tylnego prawego - na razie nie wymieniam bo chcę wymienić razem z zaciskiem i klockami za jedną "robotą". Poza tym że ABS nie załącza się przy blokowaniu kół na śliskiej nawierzchni hamulce działają prawidłowo. W testach wychodzi dobrze i załącza pompę i pedał odbija jak należy. Wątpię czy błąd ABS'u tak by mieszał.
Poczytałem trochę o problemach z licznikami w tych samochodach i coś się mówi o kodowaniu. Z tego co zrozumiałem to coś na zasadzie informowania licznika jak ma działać i jakie ma mieć aktywne funkcje -ABS, tempomat np.
Jeśli się mylę proszę o poprawę.
Jeśli chodzi o test z poziomu VAG'a... test poszczególnych wskaźników przechodzi prawidłowo tylko ten nieszczęsny prędkościomierz zachowuje się tak samo.
Jeśli nie podałem jakichś informacji istotnych to przepraszam i poprawię.
Dziękuję z góry za okazaną pomoc.
Kłopot w samochodzie jest taki, że wskazówkę prędkościomierza mam pod zderzakiem. W momencie przekręcenia zapłonu podnosi się ona do zderzaka i tak zostaje. Gdy jadę to od prędkości ok 60-80km/h wskazówka zaczyna się cofać w przeciwną stronę - "jedzie w tył".
Poza tą anomalią nie widzę innych nieprawidłowości w działaniu: przebieg jest liczony prawidłowo ( całkowity, przebieg dzienny MF1 - ten co się sam kasuje po postoju, przebieg MF2 - ten który kasuje się ręcznie np przy tankowaniu).
Obroty są wyświetlane prawidłowo. Tempomat jest i działa wzorowo.
ABS - mam błąd czujnika tylnego prawego - na razie nie wymieniam bo chcę wymienić razem z zaciskiem i klockami za jedną "robotą". Poza tym że ABS nie załącza się przy blokowaniu kół na śliskiej nawierzchni hamulce działają prawidłowo. W testach wychodzi dobrze i załącza pompę i pedał odbija jak należy. Wątpię czy błąd ABS'u tak by mieszał.
Poczytałem trochę o problemach z licznikami w tych samochodach i coś się mówi o kodowaniu. Z tego co zrozumiałem to coś na zasadzie informowania licznika jak ma działać i jakie ma mieć aktywne funkcje -ABS, tempomat np.
Jeśli się mylę proszę o poprawę.
Jeśli chodzi o test z poziomu VAG'a... test poszczególnych wskaźników przechodzi prawidłowo tylko ten nieszczęsny prędkościomierz zachowuje się tak samo.
Jeśli nie podałem jakichś informacji istotnych to przepraszam i poprawię.
Dziękuję z góry za okazaną pomoc.