Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysokie zużycie dysku - bardzo powolna praca laptopa.

sochinho 12 Lut 2015 22:40 1488 14
  • #1 12 Lut 2015 22:40
    sochinho
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam problem z moim HDD w laptopie Acer Aspire 5750G. Praktycznie w każdym momencie, nawet podczas zwykłego użytkowania zużycie dysku jest na poziomie 100%. Odbija się to strasznie na prędkościach zapisu/odczytu, czasem włączenie exploratora trwa ponad minutę, więc praca na tym sprzęcie jest dość uciążliwa. Dodam jeszcze, że laptop potrafi się zawiesić przy zwykłej pracy, jedynym rozwiązaniem jest reset. Próbowałem wielu potencjalnych rozwiązań, tj. wyłączanie usług, zarządzanie pamięcią wirtualną lub wyłączenie punktu przywracania. Ma ktoś jakiś pomysł czym to może być spowodowane? Poniżej przedstawiam specyfikację mojego laptopa, oraz screeny z menadżera zadań i skanu HDTune (wygląda dość podejrzanie):
    HDD: HITACHI HTS547575A9E384
    CPU: Intel Core i5-2450M
    GPU: GeForce GT 630M
    RAM: 4GB DDR3
    OS: Windows 8.1 64-bit

    Wysokie zużycie dysku - bardzo powolna praca laptopa.Wysokie zużycie dysku - bardzo powolna praca laptopa.

    0 14
  • #2 12 Lut 2015 22:49
    Robert B
    Poziom 43  

    A po co nam fragment z Menedżera Zadań?
    Pokaż SMART:
    www.hdsentinel.com

    0
  • #4 12 Lut 2015 23:23
    sochinho
    Poziom 7  

    SMART dysku:
    Wysokie zużycie dysku - bardzo powolna praca laptopa.

    0
  • #5 12 Lut 2015 23:34
    Robert B
    Poziom 43  

    Zrób mu skan w MHDD, z powodu 196 oraz dziwnego 191. Pokaż zdjęcie ekranu po zakończeniu.
    http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html
    1) Jak sprawdzić powierzchnie dysku?

    Pomocne:
    http://www.vistax64.com/tutorials/191416-dos-usb-boot-drive.html

    0
  • #6 13 Lut 2015 12:28
    sochinho
    Poziom 7  

    Zdjęcie ze skanu powierzchni dysku:

    Wysokie zużycie dysku - bardzo powolna praca laptopa.

    0
  • #7 13 Lut 2015 13:07
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Skan dysku wygląda ok, więc to niekoniecznie wina dysku. Może to jakaś infekcja, albo monitor antywirusowy zużywa dysk. Takie zużycie powinno występować przy niestabilnych sektorach, które skan wykluczył.

    0
  • #8 13 Lut 2015 19:49
    janpas6
    Poziom 18  

    Robert B napisał:
    A po co nam fragment z Menedżera Zadań?
    Pokaż SMART:
    www.hdsentinel.com

    Bo temat założony pod katem powolnego działania laptopa lub dysku
    sochinho pisze o procesorze 100% użycia ale to jest 100% dysku
    w Tytule ok w poście napisał o procku trochę sam się pogubił
    Próbowałeś wyłączyć usługi lokalne ?
    faks ,serwer,Windows Search ?
    Mimo ze są wyłączone jeszcze raz odznaczałeś wyłączone

    0
  • #9 13 Lut 2015 20:03
    Robert B
    Poziom 43  

    Robert B napisał:
    fragment

    @janpas6 Bo jeżeli mamy coś wnioskować, to potrzebujemy zobaczyć wszystkie uruchomione zadania a nie część. Nie uważasz?
    Chyba, że znowu jasnowidzem jesteś? :P

    0
  • #10 13 Lut 2015 20:12
    janpas6
    Poziom 18  

    Widać z tej zakładki że norma proc 9% pamieć 50% są ok
    Test pewnie na systemie robiony to nic dziwnego że taki wyszedł
    Z resztą nie ma co się przekomarzać,
    tylko spróbować podsunąć pomysł efektywny
    Spróbował bym wyłączyć antywirusa również na próbę
    Oraz odpalić Adwcleaner
    Jak to nie pomoże jeszcze odpalić laptopa bez baterii na samym zasilaczu
    Potem wpiąć baterię

    0
  • #11 14 Lut 2015 13:18
    sochinho
    Poziom 7  

    janpas6 napisał:
    Robert B napisał:
    A po co nam fragment z Menedżera Zadań?
    Pokaż SMART:
    www.hdsentinel.com

    Bo temat założony pod katem powolnego działania laptopa lub dysku
    sochinho pisze o procesorze 100% użycia ale to jest 100% dysku
    w Tytule ok w poście napisał o procku trochę sam się pogubił
    Próbowałeś wyłączyć usługi lokalne ?
    faks ,serwer,Windows Search ?
    Mimo ze są wyłączone jeszcze raz odznaczałeś wyłączone


    Oczywiście, że chodzi o zużycie dysku, sorry za pomyłkę - już poprawione :P.
    Usługi mam powyłączane, nie rozumiem jedynie czemu mam drugi raz odznaczyć wyłączone, bo jeśli chodzi o to to wszystkie usługi powyłączane:

    Wysokie zużycie dysku - bardzo powolna praca laptopa.

    janpas6 napisał:
    Widać z tej zakładki że norma proc 9% pamieć 50% są ok
    Test pewnie na systemie robiony to nic dziwnego że taki wyszedł
    Z resztą nie ma co się przekomarzać,
    tylko spróbować podsunąć pomysł efektywny
    Spróbował bym wyłączyć antywirusa również na próbę
    Oraz odpalić Adwcleaner
    Jak to nie pomoże jeszcze odpalić laptopa bez baterii na samym zasilaczu
    Potem wpiąć baterię


    Niestety antywirus oraz bateria nie robią żadnych zmian. Spróbuję jeszcze adwcleaner, ale dzięki za pomoc.

    0
  • #12 14 Lut 2015 15:06
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Pokaż też logi z FRST.

    0
  • #13 14 Lut 2015 15:28
    janpas6
    Poziom 18  

    Ale odznaczyłeś i zapisałeś zmiany po każdym wyborze
    spróbuj edytować rejestr
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu
    zmienić wartość START na 4.
    Następnie uruchomić ponownie komputer


    Próbowałeś jeszcze innych opcji
    wyłączyć superfetch najedź daj prawym i zaznacz stop
    i druga opcja Windows search również stop

    0
  • #14 15 Lut 2015 15:55
    sochinho
    Poziom 7  

    janpas6 napisał:
    Ale odznaczyłeś i zapisałeś zmiany po każdym wyborze
    spróbuj edytować rejestr
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu
    zmienić wartość START na 4.
    Następnie uruchomić ponownie komputer


    Próbowałeś jeszcze innych opcji
    wyłączyć superfetch najedź daj prawym i zaznacz stop
    i druga opcja Windows search również stop


    Wartość rejestru zmieniłem i bez zmian :(. Superfetch i Windows search wyłączyłem już wcześniej i tak samo nie widać różnicy.

    Załączam jeszcze logi z FRST

    0