Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Woltomierz samochodowy WST-V1.1 i falujące napięcie podczas pracy silnika.

13 Lut 2015 02:31 1050 8
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie, zakupiłem jakiś czas temu na alledrogo woltomierz samochodowy WST-V1.1 (woltomierz był już kiedyś opisywany w tym temacie). Urządzenie ogólnie bardzo ciekawe, jednak ma jedną poważną wadę: po uruchomieniu silnika napięcie na woltomierzu zaczyna strasznie falować do tego stopnia, że nie można nawet odczytać pomiaru.


    Link


    Sprzedawca zapewniał mnie, że urządzenie jest sprawne, a problem tkwi w instalacji elektrycznej mojego samochodu. Niestety po zmianie auta na inne problem również występuję, chociaż na 100% instalacja elektryczna, akumulator jak i ładowanie są w najlepszym porządku.
    Chciałbym się zapytać, czy tego problemu nie można rozwiązać poprzez zamontowanie odpowiedniego kondensatora na zasilaniu woltomierza? Jeżeli tak, to jaką konkretnie pojemność powinienem zakupić, żeby woltomierz nie fałszował wyniku?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 33  
    Nie wiem o co Ci dokładnie chodzi przecież woltomierz wszystko pokazuje, a że podczas włączania i wyłączania odbiorników wartości po przecinku się zmieniają to raczej normalne. Kondensator tu nie pomoże. W samochodzie masz "kondensator" którym jest akumulator. Powiedz w którym miejscu wpiąłeś ten woltomierz. Spróbuj podłączyć bezpośrednio do akumulatora.
  • Poziom 35  
    Wszystkim fanom "elektroniki na siłę" w samochodzie, a w szczególności cyfrowych woltomierzy z migającymi cyferkami lub diodami LED, polecam to rozwiązanie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic614854.html
    Napewno będzie z tego większy pożytek.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Woltomierz mierzy napięcie z przewodu zasilającego ?Myśle że przed kondensatorem musiała by być dioda żeby reszta instalacji samochodu była odseparowana od kondensatora.Kondensator dobierz doświadczalnie im większy tym mniejsze będziesz miał wachania na wyświetlaczu.Wymontuj kilka z jakiegoś starego sprzętu i testuj nie dawaj mniejszych niż 25V.
  • Poziom 33  
    l_Suchy_l napisał:
    Myśle że przed kondensatorem musiała by być dioda żeby reszta instalacji samochodu była odseparowana od kondensatora.Kondensator dobierz doświadczalnie im większy tym mniejsze będziesz miał wachania na wyświetlaczu.

    Jak dasz diodę to woltomierz będzie pokazywał napięcie naładowania kondensatora a nie napięcie w instalacji więc po co wtedy ten woltomierz jak nawet po wyłączeniu silnika woltomierz będzie pokazywał przej jakiś czas podwyższone napięcie.
  • Poziom 26  
    Nie widzę schematu tego woltomierza. Nie wiadomo w jaki sposób zrealizowano zasilanie części analogowej mikrokontrolera. W tego typu konstrukcjach stosuje się programowe uśrednianie wyniku pomiaru przez co wartość napięcia jest wyświetlana stabilniej.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    12pawel napisał:
    Jak dasz diodę to woltomierz będzie pokazywał napięcie naładowania kondensatora a nie napięcie w instalacji więc po co wtedy ten woltomierz jak nawet po wyłączeniu silnika woltomierz będzie pokazywał przej jakiś czas podwyższone napięcie.

    Jeżeli pomiar jest na osobnym wejściu niż zasilanie to masz całkowitą racje, ale jak jest pobierany z lini zasilania i jest stale rozładowywany przez elektronikę miernika to myśle że zastosowanie małego kondensatora uśredni wynik i nie będzie takich szybkich zmian.Tak jak kolega wyżej napisał można by zmienić częstotliwość próbkowania programowo ale autor w domu raczej tego nie zrobi.

    Tu jest post chyba wynalazcy tego urządzenia.Link
  • Poziom 11  
    12pawel napisał:
    Nie wiem o co Ci dokładnie chodzi przecież woltomierz wszystko pokazuje, a że podczas włączania i wyłączania odbiorników wartości po przecinku się zmieniają to raczej normalne.

    Przewiń sobie kolego filmik do 1:10 i spróbuj z woltomierza coś odczytać ;)

    12pawel napisał:
    Powiedz w którym miejscu wpiąłeś ten woltomierz.


    W celu przetestowania urządzenia podłączyłem woltomierz pod gniazdo zapalniczki.

    l_Suchy_l napisał:
    Woltomierz mierzy napięcie z przewodu zasilającego ?


    Dokładnie tak. Dodatkowy przewód jest od podświetlenia urządzenia.
  • Poziom 33  
    dieludolfs napisał:
    W celu przetestowania urządzenia podłączyłem woltomierz pod gniazdo zapalniczki.

    Spróbuj podłączyć bezpośrednio do akumulatora, ograniczy to zakłócenia w instalacji.