Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plc - Program w języku LD na podstawie załączonego schematu.

13 Lut 2015 14:57 1110 10
  • Poziom 6  
    Witam! Jestem uczniem technikum i dopiero wchodzę w programowanie sterownikòw PLC. Znam podstawy, ale z programowaniem jest ròżnie. W czerwcu będę mial egzamin z kwalifikacji i tam będzie właśnie programowanie. W ramach przygotowania chciałbym sobie przerobić informator. Czy ktoś mògłby napisać mi program w języku LD na podstawie schematu ktòry tutaj zamieściłem? Z gòry dziękuje. Schemat jest prosty. Ale program do PLC już zapewne trudniejszy ;-) Plc - Program w języku LD na podstawie załączonego schematu. [/u][/quote]
  • Poziom 39  
    Ten schemat to jest praktycznie program w LD.
    pawlo392 napisał:
    Znam podstawy,

Jeżeli znasz podstawy to sobie poradzisz bo ten schemat i wynikający z niego program to właśnie podstawy.
  • Poziom 6  
    dedito napisał:

Jeżeli znasz podstawy to sobie poradzisz bo ten schemat i wynikający z niego program to właśnie podstawy.

Jeśli bym był pewien jak to zrobić, to raczej bym tutaj nie pisał.
  • Poziom 39  
    To zacznij od tych podstaw. Napisz program, który po prostu załącza stycznik bez żadnych warunków, blokad etc.
    Bardziej podstawowego programu nie idzie chyba wymyślić.
    Potem zajmiesz się dodawaniem warunków do załączenia etc.
  • Poziom 6  
    Doskonale Cię rozumiem. Jednak ja nie mam pewności czy to jest dobrze. Mogę sobie jedynie na kartce narysować i tyle, a nie wiem czy akurat to co narysuje będzie miało sensu. Od razu mówię, że program Codeys nie jest przyjazny. StepWin7 jest ok, ale mało dostępny.
  • Poziom 39  
    To narysuj to co umiesz i zweryfikujemy czy jest dobrze.
    pawlo392 napisał:
    Od razu mówię, że program Codeys nie jest przyjazny. StepWin7 jest ok, ale mało dostępny.
    Jaki program w takim razie używasz?
  • Poziom 6