Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 2003r - Jakie wtryski kupić?

matysm 14 Lut 2015 07:32 5748 10
  • #1 14 Lut 2015 07:32
    matysm
    Poziom 9  

    Witam, mógłby ktoś podać mi jakiego typu wtryski, pompę wysokiego ciśnienia i listwę powinienem kupić do mojego Mondeo. Podobno można to ustalić jak ma się dostęp do jakiegoś programu.
    Przy okazji chciałbym zapytać, czy jest w nim jeszcze jedna pompka paliwa oprócz tej wysokiego ciśnienia.
    Auto to Mondeo MK3 2003 r , 2.0 TDCI
    VIN WF05XXGBB53D29959

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

    0 10
  • #2 14 Lut 2015 16:41
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Mondeo jest produkcji 21.03.2003, czyli przedliftowe (lift 15.06.2003). Silnik ma oznaczenie Duratorq DI 2,0 HPCR, czyli jest to tdci (CR).

    Jest to o tyle ważne, że przedliftowe Mondeo tdci mają tzw długie wtryski, poliftowe krótkie. Nie są zamienne.

    Wg mnie potrzebujesz wtryskiwaczy oznaczonych EJD R00301Z.

    Najlepiej upewnij się, wykręć jeden i zobacz oznaczenie. Zresztą kupując tzw "nowe" kupujesz regenerowane i musisz najczęściej oddać swoje. Takie autentycznie nowe są bardzo drogie...
    Jeśli mogę radzić - przy zakupie w ogóle nie kieruj się ceną, ale kup wtryski od autoryzowanego warsztatu Delphi. Tu masz gwarancję na to, że są zrobione na oryginalnych częściach Delphi (zaworki, rozpylacze) i mają nadane prawidłowe kody.

    Układ paliwowy w Mondeo tdci nie ma oddzielnej pompki podającej, pompa wtryskowa Delphi ma wewnątrz własną pompkę skrzydełkową, która zasysa paliwo ze zbiornika.

    2
  • #3 14 Lut 2015 16:49
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Odnośnie Twojego autka mam nadzieje, że wiesz, że sama wymiana tych podzespołów nie wystarczy jeżeli układ zaopiłkowany?

    0
  • #4 14 Lut 2015 16:58
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    szymitsu21 napisał:
    Odnośnie Twojego autka mam nadzieje, że wiesz, że sama wymiana tych podzespołów nie wystarczy jeżeli układ zaopiłkowany?
    No właśnie, kolega słusznie poruszył tę kwestię - przedliftowe pompy Delphi jeżeli padały, to łuszcząc się i metalowe opiłki wykańczały wtryski. Poprawiono pompę w 2004 roku.

    Jeżeli są opiłki w układzie, to wymagana jest regeneracja pompy, wtryskiwaczy i płukanie całego układu, włącznie ze zbiornikiem.
    Koszty - masakra (myślę że razem ok. 6.000 zł).

    0
  • #5 14 Lut 2015 17:01
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Płukanie najczęściej nie wystarcza, ASO to w ogóle wymienia wszystko.
    Sam w ogóle nie podejmuję się takiej roboty bo w większości przypadków i tak auto wraca.

    0
  • #6 14 Lut 2015 17:27
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    szymitsu21 napisał:
    Płukanie najczęściej nie wystarcza, ASO to w ogóle wymienia wszystko
    Hm... Chyba zawsze tak robią - to ich standardowa procedura... :wink:

    0
  • #7 14 Lut 2015 17:57
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    wojciechjanusz napisał:
    szymitsu21 napisał:
    Płukanie najczęściej nie wystarcza, ASO to w ogóle wymienia wszystko
    Hm... Chyba zawsze tak robią - to ich standardowa procedura... :wink:


    Swoją drogą.. Nie mniej jednak opiłków w 100% nie wypłukasz z układu.

    0
  • #8 15 Lut 2015 19:03
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    szymitsu21 napisał:
    Nie mniej jednak opiłków w 100% nie wypłukasz z układu.
    Problem jest, ale moim zdaniem po naprawie pompy mocno ograniczony, bo opiłki nie są w stanie przejść przez filtr paliwa. Dokładność oczyszczania filtra paliwa w diesli jest taka, że zatrzymuje cząstki o wielkości 1,5 - 3,0 mikrony.
    Gdyby opiłki przechodziły przez filtr, to tak jakby czołg przejechał przez ucho od igły.

    Kiedy pompa daje opiłki, idą one bezpośrednio do wtryskiwaczy, co gorsza - przelewy z wtryskiwaczy w tdci nie idą do zbiornika, ale wracają do pompy wtryskowej. Więc opiłki z pompy potrafią kilkakrotnie trafić do wtryskiwaczy z pominięciem filtra, zanim wylądują w zbiorniku. Dopiero idąc ze zbiornika przez filtr do pompy są odfiltrowane i tam się zatrzymują...

    Moim zdaniem dokładne oczyszczenie układu i zbiornika - kiedy pompa już nie sypie opiłkami - załatwia sprawę. Nigdy nie spotkałem się przy starannej, czystej naprawie na oryginalnych częściach Delphi, z jakimiś kłopotami wynikającymi z pozostałościami opiłków.

    0
  • #9 14 Wrz 2016 13:30
    Iwonka1765
    Poziom 3  

    Witam podepne sie pod temat.
    Moje pytanie brzmi mam forda mondeo mk3 2003 r lift nr vin WFOWXXGBBW3J87583 , i mam wtryski z oznaczeniem 504z i czy moge zamiast ich dac ,501z???

    0
  • #10 15 Wrz 2016 22:24
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    EJDR00501Z są przeznaczone dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 3
    EJDR00504Z są przeznaczone dla pojazdów z normą emisji spalin EURO 4

    Konstrukcja wtryskiwacza EJDR00501Z nie różni się niczym od EJDR00504Z. Jedynie końcówki mają inną przepustowość, natomiast iglica, elektrozawór, podkładka, korpus, "pluskwa" są te same. Oczywiście obydwie końcówki rozpylaczy są "krótkie", poliftowe.

    Możesz je zamienić - jedynie trzeba wpisać nowe kody.

    1
  • #11 16 Wrz 2016 08:31
    daras41
    Poziom 25  

    wojciechjanusz napisał:
    Problem jest, ale moim zdaniem po naprawie pompy mocno ograniczony, bo opiłki nie są w stanie przejść przez filtr paliwa. Dokładność oczyszczania filtra paliwa w diesli jest taka, że zatrzymuje cząstki o wielkości 1,5 - 3,0 mikrony.
    Gdyby opiłki przechodziły przez filtr, to tak jakby czołg przejechał przez ucho od igły.

    Też tak uważam . To co przejdzie przez filtr nie szkodzi wtryskowi. Czyścimy to co za filtrem: pompę wc, listwę, przewody, wymieniamy filtr paliwa. Ja jeszcze wrzucam magnes do zbiornika paliwa. Mam auta , które po takim zabiegu jeżdżą już pare lat.

    0