Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator prędkości obrotowej silnika-prądu stałego.

katsu1 15 Lut 2015 11:07 1377 8
  • #1 15 Lut 2015 11:07
    katsu1
    Poziom 4  

Witam, widziałem temat który jest już ze schematami, ale nie mogę dowiedzieć się kilku rzeczy, ponieważ jest temat zablokowany.
    A mianowicie czy silnik wycieraczki samochodowej mogę podpiąć pod zasilanie domowe 230V za pomocą uniwersalnego zasilacza z regulacja natężenia.

I chciałbym zrobić/kupić coś co będzie regulowało płynnie jego obroty (potencjometr), lecz widziałem ze potencjometry są do max 2A, a taki silnik na większych obrotach może zrobić natężenie około 5-8A (chyba), jak podpiąć potencjometr do tego silnik poprzez regulator natężenia?

Przepraszam, ale jestem całkowitym laikiem.

0 8
  • #3 15 Lut 2015 11:57
    katsu1
    Poziom 4  

Większość znam bo schematy widzę że są te same tylko ze gdzie indziej pisaliscie że będzie spadek mocy i silnik wycieraczki może chodzić słabo na wolnych obrotach, ja bym chciał ze stabilizacją i czy do tego można potencjometr przylutowac jakoś daleko od płytki bo chcialbym to zamknąć w skrzyni wszystko a potencjometr mieć jakoś 1m od tego wszystkiego.
    I jestem zielony z robieniem takiej płytki żebym dał radę to zrobić musiałbym dostać rozpiske co kupić w sklepie.

0
  • #4 15 Lut 2015 12:29
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

katsu1 napisał:
    A mianowicie czy silnik wycieraczki.samochodowej mogę podpiąć pod zasilanie domowe 230v za pomocą uniwersalnego zasilacza z regulacja natężenia A

Można. Oczywiście wydajność zasilacza musi być odpowiednia.
    Ponadto w większości zasilaczy regulacja nateżenia jest regulacją progu zadziałania ograniczenia, ergo skutku regulacji nie zauwazysz gdy silnik będzie działał na biegu luzem, a po obciązeniu ograniczenie pradu da efekt ograniczenia momentu obrotowego.