Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT 35 MAX - Dobór materiałów do zabudowy Poomocy Drogowej - NAJAZD

corad92 15 Lut 2015 16:39 978 3
  • #1 15 Lut 2015 16:39
    corad92
    Poziom 5  

    Witam. Chciałem przywitać się najpierw z wszystkimi forumowiczami - bo jestem tutaj nowy. Jakiej pomocy od was oczekuję?
    Mianowicie buduję Pomoc Drogową z mojego LT 35. Przedłużyłem już ramę celem przesunięcia tylnej osi do tyłu, co za tym idzie wał itd. Zrobiłem to aby nie bujało autam, tak jak to ma mój kolega w Sprinterze - jak załaduje długi samochód.

    Ale do meritum:
    Najazd, który zamierzam skonstruować będzie full ALUMINIUM. Na ramę położę tzw. "podłużnice" z kształtownika prostokątnego, aluminiowego 80x60x2 [mm], po czym poprzeczki dam co 40cm również z kształtownika ALU ale o wym. 60x60x2 [mm] Bokami ramy dam ceowniki ALU 60x30x2. Następnie położę blachę aluminiową, ryflowaną 2mm, pod blachę też chciałem dać wzdłuż ramy po 2 płaskowniki aluminiowe na stronę o gr. 3mm i szerokości 5cm. Moje pytanie jest takie: Czy te 2mm grubości ścianki wystarczą?

    0 3
  • #3 15 Lut 2015 20:35
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Nie jestem konstruktorem, ale profile ze ściakami 2mm to na najazd dla quada, pod samochód będą za złabe. A juz na pewno blacha na podest minimum 4-5mm. Wszystko zależy od "ukratowania " konstrukcji. Ponadto do obliczeń musisz mieć konkretny material na oku. Piszesz ALU, a aluminium w czystej postaci nie nadaje się praktycznie na żadne konstrukcje. Jest bardzo dużo stopów, a do konstrukcji to raczej "dura"l. Będą bardzo duże koszty i do tego dochodzi problem ze spawaniem aluminium. W praktyce może okazać się, że prosty najazd stalowy będzie nie wiele więcej ważył niż skomplikowany alu. Miejsca też zajmie więcej.

    0
  • #4 16 Lut 2015 18:58
    radzio2041
    Poziom 10  

    Też robię swojego LT 35 i jak koledzy wyżej napisali jestem konstruktorem:
    2mm to trochę na styk dlatego co proponuję, do wożenia samochodów do 1800kg:
    1. Podłużnice wykonać z kształtownika ALU 80x60x3 [mm] lub jeżeli chcesz wyżej to 100x60x3mm.
    2. Poprzeczki ramy wykonać z kształtownika ALU 60x60x3 , w odległości nie większej niż 35-38cm (mierzonej od środka kształtowników)
    3. boki wykonać z ceownika ALU 60x40x2.5 lub 60x35x3
    4. Najazdy, na których będzie stał samochód wykonać z arkuszy aluminiowych - ryflowanych 4mm.
    5. Jeszcze pod najazdy można podłożyć po 2 płaskowniki ALU 3mm nie szersze niż 5cm. - wtedy nawet można użyć arkuszy ryflowanych ALU 3mm. i będzie taniej

    Co do stopu aluminium, to może być nawet PA38 - stop umiarkowanej wytrzymałości i niezłej gęstości.

    Taki najazd nie powinien w swojej konstrukcji ważyć więcej niż 150kg , a cena powinna oscylować pomiędzy 2500zl, a 3200zł - przy samodzielnym wykonaniu, licząc, że średni koszt zakupu wyrobów aluminiowych to 20zł/kg, a arkusze 18zł/kg

    0