Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B7 - Choinka na zegarach

15 Lut 2015 17:54 2103 8

  • Poziom 14  
    Witam
    Mam problem z Passatem B7, otóż po włączeniu zapłonu po teście zegarów widać delikatnie świecące kontrolki ładowania i spalonej żarówki.
    Po zapięciu pasa kontrolki przestają świecić.
    Większy problem pojawia się po wyłączeniu ESP, wtedy świecą delikatnie: przegrzany silnik, rezerwa, niezapięty pas, spalona żarówka i ładowanie.

    Kiedy jest zaciągnięty ręczny i chcę go wyłączyć zapalają się obie diody (zielona i czerwona) pod ikoną hamulca.

    Sterowanie diodami jest multipleksowe i wygląda na to, że procesor nie wyłącza w odpowiednim czasie danej gałęzi zasilnia (jest ich co najmniej 3). Całkowite gaśnięcie kontrolek jest spowodowane tym, że jeżeli w danej gałęzi nie jest wysterowana żadna kontrolka, procesor przestaje wystawiać prostokąt na tranzystory kluczujące zasilanie.

    Sygnał z procesora przychodzi na tranzystor FET i dalej do tranzystora pnp. Na każdą gałąź przypada około 7V.

    Czy ktoś spotkał się z taką usterką?
    Licznik produkcji VDO.
    Pozdr
  • Poziom 40  
    Nie wiem czy dobrze kojarzę ,gdyż w sumie zanim napiszesz temat powinieneś użyć wyszukiwarki,licznik masz do wymiany.

  • Poziom 14  
    Szukalem kolego, ale znalazłem tylko temat o B6 i tam też ktoś wymienił licznik.
  • Poziom 11  
    Łukasz jaki był finał Twojego problemu z licznikiem
    mam ten sam problem
    proszę o pomoc w rozwiązaniu

  • Poziom 14  
    Witaj, wymieniłem licznik i wszystko gra.
    Doszedłem do tego ze sygnały kluczujące poszczególne grupy kontrolek (w moim przypadku chodziło o 3, nie wiem czy jest więcej) nachodziły na siebie.
    Pozdrawiam

    Pytasz może o białego B7 w kombi?
    Jeśli tak to sprawdzałem ten licznik po kimś. Tylko wymiana, nie wiem czy jest sens próbować jeszcze z softem.
  • Poziom 11  
    Czy pytanie o białego B7 było do mnie ?
    jeżeli tak to z kąd jeseś, że go znasz?
    mam jeszcze jeden problem a mianowicie wydaje mi się, że mam światła z anglika
    napewno świecą na lewo jak lampy po uruchomieniu wykonują ruchy testowe na koniec wykonują ruch na lewo lekko po skosie do góry. Światła doświetlają lepiej lewe pobocze
    Orientujesz się może czy Biksenony skrętne można przestawić programowo
    czy trzeba zmieniaćlampy? B7 variant 2012r

  • Poziom 14  
    Lampy w tym aucie na pewno są w oryginale, z resztą jak całe auto.
    Wg mnie są dwie opcje, albo siadają silniczki skrętu, co było częstą awarią w B6. Albo ktoś "bawił się" w diagnostę i przełączył sterownik na układ prawostronny.
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Reklama usunięta, proszę w tym celu korzystać z PW.
    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • Poziom 27  
    Można w menu włączyć tryb podróżny i zobaczyć najlepiej na ścianie jak się zmieni. Jak masz wątpliwości co do lamp to nr. lampy lewej europejczyka to 3AB941043 ,anglik lewy to 3AC941043 . Naklejki na lampach pewnie też można zmienić.
  • Poziom 11  
    Dzięki za podpowiedzi wyłączyłem tryb "podróżny"z poziomu menu i światła zaczęły świecić jasno i po prawej stronie.
    pozostał problem zegarów, vcds nie pokazuje żadnego błędu a lampka rezerwy nie zapala się kiedy powinna i cała historia jak u kolegi Łukasza.
    Trzeba szukać zegarów za rozsądną cenę.