Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnica tarczowa oparta na magnesach neodymowych

15 Lut 2015 19:32 3621 8
  • Poziom 6  
    Witam

    Z uwagi na fakt, że nie stwierdziłem dotychczas, w żadnym opracowaniu, merytorycznych opisów zasad funkcjonowania tarczowych prądnic tzw. "neodymowych" postanowiłem dokonać niezbędnych analiz, aby przybliżyć je Internautom.
    Przekaz mój jest adresowany do ambitnej młodzieży, hobbystów, osób analizujących nowe elektrotechniczne koncepcje, konstruktorów różnych urządzeń.
    I co ważne, każdy może moje analizy wzbogacić tak, by prądnice działały sprawniej i były tańsze w budowie, a ponadto wykryć ewentualne błędy i niedoskonałości.
    Opracowanie może być podstawą do badań naukowych.

    Zachęcam do zapoznania się z artykułami, które można pobrać za pomocą strony:
    mojewynalazki.republika.pl lub pobrać załączniki.

    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Dziękuje mam nadzieję że skorzystam w przyszłości :)
  • Poziom 26  
    Gratuluję pomysłu, ale nie otrzymasz patentu.
    Takie prądnice widziałem już w użyciu kilkanaście lat temu, a kiedy powstała pierwsza i kto ją wymyślił, nie wiem.
  • Specjalista elektronik
    Napisałeś kilkadziesiąt (ponad 30) stron na temat, który można opisać jednym zdaniem: żeby najlepiej wykorzystać energię zasilającą silnik elektryczny, chwilowa wartość prądu każdego uzwojenia powinna być wprost proporcjonalna do chwilowej wartości SEM indukowanej w tym uzwojeniu, podzielonej przez oporność tego uzwojenia.

    I nawet nie wiem, czy wyciągnąłeś z tego rozsądne wnioski, bo nie dałem rady przebrnąć przez całość. To, co piszesz, że wykorzystanie w każdej chwili jednego z trzech uzwojeń oznaczałoby pracę silnika na 33% jego możliwości byłoby prawdą, gdyby te uzwojenia były synfazowe, albo gdyby cały czas działało to samo uzwojenie.

    Piszesz o swojej twórczości "Opracowanie może być podstawą do badań naukowych" - nie jest to prawdą w odniesieniu do tego, co widziałem, to nie jest ten poziom, żeby ono się do tego nadawało - potrzebny byłby kilkaset razy lepszy. I widziałem już niejedną publikację na temat konstrukcji silników na dużo lepszym poziomie.
  • Poziom 6  
    1. Aby można było wypowiedzieć się na temat jakiegokolwiek opracowania należy je najpierw w całości przeczytać, a następnie przeanalizować! Nie zostało to niestety dokonane przez Ciebie, co sam potwierdzasz! I w tej chwili powinienem zakończyć moją ocenę wypowiedzi kolegi specjalisty elektronika!
    2. Nie zrobię tego bo wiem, że temat dot. silników BLDC dla większości różnych osób zajmujących się elektrotechniką jest trudny w odbiorze. Ja zanim dokonałem wzmiankowanych opracowań solidnie do tego się przygotowałem. Całość moich analiz, konstrukcji i doświadczeń trwała bez mała pół roku! Opracowane twierdzenia, wzory i schematy są tego wynikiem.
    3. Dziwię się koledze elektronikowi, że tak pochopnie przedstawia swoje opinie! Uważam, że najpierw powinien się solidnie przygotować do referowania tego tematu, bo zauważam, że ma bardzo duże praktyczne braki
    elektrotechniczne, a ponadto myli moje ustalenia – nie wiem tego, czy robi to celowo, czy też z nieświadomości?
    4. Kolega elektronik napisał, że – cyt. ”To, co piszesz, że wykorzystanie w każdej chwili jednego z trzech uzwojeń oznaczałoby pracę silnika na 33% jego możliwości byłoby prawdą, gdyby te uzwojenia były synfazowe, albo gdyby cały czas działało to samo uzwojenie”. No to Kolego popełniłeś bardzo znaczącą gafę/błąd myślę, że nie zamierzony – tak jak wcześniej powiedziałem, masz braki właśnie z praktyki konstruktorskiej różnych urządzeń. Gdybyś ich nie miał, to czegoś takiego nigdy byś nie napisał! Otóż nigdzie w moim opracowaniu nie napisałem, że współczesne silniki BLDC funkcjonują w oparciu o jedną fazę! Każdy krok/kąt obrotu wykonują w oparciu o dwa uzwojenia fazowe! Trzecia nie wykonuje pracy, a szkoda.
    5. Jak z wielką uwagą przeczytasz moje opracowanie to się dowiesz, że moje twierdzenia, wzory i schematy dokładnie opisują warunki konieczne i nie-zbędne, aby wirnik silnika BLDC był napędzany w każdym kroku/kącie obrotu całym wektorem B uzwojonego twornika. Ta zaleta stanowi o jego znaczącej wyższości nad współczesnymi silnikami BLDC! I przede wszystkim zechciej to zrozumieć, nawet jak masz braki! Bo lepiej się do nich przyznać, niż komuś zrobić przykrość!
    6. Zauważ rzecz bardzo ważną – moja praca nie tylko opiera się na teorii. Wykonałem trzy mikrosilniki wraz z ich sterowaniem – potwierdzając wszystkie moje twierdzenia, wzory i schematy! Analizuj solidnie dane empiryczne, które z takim trudem wypracowałem w części I opracowania.
    7. Zapoznaj się z „Uzupełnieniem do Konstrukcji …” oraz fotografiami na mojej stronie internetowej. Przeanalizuj nagrania wideo silników. Zapisz sobie ich główne parametry – może dokonasz odkrycia czegoś, co ja przeoczyłem i tym sposobem wzbogacisz moje opracowanie. Podam na stronie internetowej Twoje dane personalne, aby Internauci wiedzieli kogo to jest zasługa.
    8. Jak zapewne wiesz, nie jest to moje pierwsze opracowanie. Jestem twórcą patentu nr 170155, obronionych przed Komisją Odwoławczą Zgłoszeń Patentowych nr: P301189 i P 327202 oraz pojęć: komora wentylacyjna; główny zawór wentylacyjny; układ przepłukiwania cylindrów dwusuwowego silnika spalinowego przy udziale komory korbowej; ciśnieniowo – przepływowy układ smarowania dwusuwowego silnika spalinowego oraz innych wielu urządzeń! Współpracowałem z Wojskową Akademią Techniczną w Warszawie.
    9. Wpisałeś w dniu 29.10.2015 r., po opublikowaniu moich opracowań dot. prądnicy tarczowej i pierścieniowej komentarz, cyt. „Nie widzę informacji, jakie uzyskuje się rezultaty – np. przy jakiej prędkości obracania wiatraka przez wiatr taka prądnica da sensowne napięcie”. Kolego – takie pytanie może zadać dziecko, a nie specjalista elektronik! Przecież znaczna część wzmiankowanych opracowań dot. właśnie tego, o co pytasz: napięcia, mocy, obrotów i konstrukcji. Musisz nauczyć się czytać i analizować opracowania – i to nie tylko moje!
    10. Mogę Tobie zaproponować pomoc w konstrukcji nowego typu silni-ka BLDC, jeżeli nie rozumiesz w pełni mojego opisu. Zyskasz prestiż, bo powtórzysz moje doświadczenia i opublikujesz je w Internecie.
    11. Swoją drogą można by Cię posądzić o hejt, tj. „obraźliwy lub agresywny komentarz zamieszczony w Internecie”, jednak tego nie zrobię, bo może jesteś młodym człowiekiem!
    12. Oceniłeś siebie jako specjalista – elektronik, zatem pytam na forum portalu, czy potrafiłbyś zaprojektować i wykonać sterownik elektroniczny do mojego silnika BLDC, w oparciu o moje opracowanie, który byłby zasi-lany z mojego 120 W prostownika, 12 V, do 10 A?
    13. Pozdrawiam wszystkich serdecznie, a szczególnie naszego Kolegę specjalistę elektronika . Życzę Tobie udanych konstrukcji również elektrotechnicznych.


    ------


    kolejne materiały udostępniam przez moją stronę www

    FUNKCJA PRĄDNICOWA SILNIKA BLDC ORAZ INDUKCYJNEGO

    http://www.mojewynalazki.republika.pl/opracowania.htm

    plik opracowania

    https://drive.google.com/file/d/0B6HOvFGhKYKnSTV4VENyd0p2VkU/view?usp=sharing