Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c2 odpala i gaśnie po chwili...

Hubciooo 16 Lut 2015 17:24 1524 17
  • #1 16 Lut 2015 17:24
    Hubciooo
    Poziom 5  

    witam,posiadam citroena c2 1.4 hdi diesel wczoraj wieczorem jeszcze było wszystko okej,dzisiaj na rano wsiadłem do auta odpaliłem i zgasł pozniej juz wgl nie odpalał a po godzinie znowu odpalił i zgasł..bardzo proszę o pomoc.

    0 17
  • #3 18 Lut 2015 12:01
    Sławek_ps
    Poziom 12  

    leonov napisał:
    Diagnostyka na początek.
    tak najlepiej za 10tys, tak jak podałeś w przypadku mojego problemu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14450743#14450743 , a wracając do tematu, problem z odpalaniem zaczął się po zatankowaniu paliwa czy nie było tankowania i wcześniej na tym paliwie nie było problemu, czy były problemy wcześniej z rozruchem silnika w temp. poniżej 0 st.

    0
  • #4 18 Lut 2015 13:13
    leonov
    Poziom 41  

    Sławek_ps napisał:
    tak najlepiej za 10tys, tak jak podałeś w przypadku mojego problemu
    Jak byś dobrze poszukał to znalazł byś CDP+ za 450 zł ;-)

    0
  • #5 18 Lut 2015 13:24
    pusty20
    Poziom 22  

    A jak chcesz kolego Sławek_ps naprawić usterkę bez diagnostyki skoro nic nie wiadomo poza tym ,że "wczoraj wieczorem odpalał"?
    Oczekujesz wróżenia czy odpowiedzi w stylu "spróbuj wieczorem,może odpali"?
    Czasy "majzla i młota" odeszły bezpowrotnie.
    Nic nie zostało sprawdzone poza tym że rano nie odpalił więc co można zaproponować jak nie diagnostykę.

    0
  • #6 18 Lut 2015 13:46
    leonov
    Poziom 41  

    Będą wymieniać na "pałę" 256 czujników, aż trafią na uszkodzony :-)

    0
  • #7 18 Lut 2015 13:51
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Hubciooo napisał:
    witam,posiadam citroena c2 1.4 hdi diesel wczoraj wieczorem jeszcze było wszystko okej,dzisiaj na rano wsiadłem do auta odpaliłem i zgasł pozniej juz wgl nie odpalał a po godzinie znowu odpalił i zgasł..bardzo proszę o pomoc.

    Naładuj lub podmień akumulator.
    P.S. Na kablach nie odpali.

    0
  • #8 18 Lut 2015 14:27
    Sławek_ps
    Poziom 12  

    pusty20 napisał:
    A jak chcesz kolego Sławek_ps naprawić usterkę bez diagnostyki skoro nic nie wiadomo poza tym ,że "wczoraj wieczorem odpalał"?
    Oczekujesz wróżenia czy odpowiedzi w stylu "spróbuj wieczorem,może odpali"?
    Czasy "majzla i młota" odeszły bezpowrotnie.
    Nic nie zostało sprawdzone poza tym że rano nie odpalił więc co można zaproponować jak nie diagnostykę.
    To wszystko prawda, ale warto się dowiedzieć czegoś więcej, przed wysłaniem na diagnostykę, nie wszystko ogarnie się " diagnostyką" jakości paliwa na pewno nie chociaż niektórzy na tym forum potrafią dać odpowiedź odnośnie diagnostyki " Mądre posunięcie, podoba mi się takie wybieganie w przyszłość aby zapobiec nieplanowanej awarii, w błędach będziesz miał że urwie się pasek rozrządu, przepali uszczelka pod głowicą, siądzie pompa paliwa albo urwie newralgiczny w tym modeli niebiesko-zielony kabelek." to po co diagnostyka, ja chciałem wiedzieć czy z ewentualnym błędem dojadę 20 km do warsztatu czy nie, jeśli mam problem z sondą to mogę jechać, natomiast z uszkodzonym wtryskiem. pompą mogę się zatrzymać w polu. Natomiast na forum Toyoty brak wpisów typu nie możesz jechać do warsztatu?, nie po to jest chyba forum, tyle offtopicu

    Dodano po 4 [minuty]:

    leonov napisał:
    Będą wymieniać na "pałę" 256 czujników, aż trafią na uszkodzony :-)
    Nie zetknąłeś się z przypadkiem gdy błąd wskazuje na sondę lambda, serwisant wymienia ten czujnik 4 raz a "enginmotor" zapala się kilka kilometrów po wykasowaniu na nowo?

    0
  • #9 18 Lut 2015 14:31
    pusty20
    Poziom 22  

    Ok.Tylko że diagnostyka to nie tylko diagnostyka komputerowa.To także zdiagnozowanie czy np. dochodzi paliwo,...Diagnostyka komputerowa nie zastąpi myślenia i działania jakie podjąć trzeba chcąc usunąć awarię.Trzeba myśleć i mieć jakąś wiedzę w danym temacie aby nie wymieniać wspomnianej przez Ciebie sondy 4razy.
    A z opisu usterki można równie dobrze wnioskować że rozrusznik nie kręci...
    Autor musi podać więcej szczegółów i cokolwiek sprawdzić.Nikt z nas tego za niego nie zrobi.

    0
  • #10 18 Lut 2015 14:46
    Sławek_ps
    Poziom 12  

    pusty20 napisał:
    Ok.Tylko że diagnostyka to nie tylko diagnostyka komputerowa.To także zdiagnozowanie czy np. dochodzi paliwo,...Diagnostyka komputerowa nie zastąpi myślenia i działania jakie podjąć trzeba chcąc usunąć awarię.
    i otym piszę, jak wiesz jak sprawdzić czy paliwo dopływa, to daj taką informację a nie pisz "diagnostyka" chyba ktoś kto założył ten wątek chce spróbować wstępnie sam zdiagnozować problem, do diagnosty może pojechać bez zakładania wątku na forum.

    Dodano po 2 [minuty]:

    leonov napisał:
    Sławek_ps napisał:
    tak najlepiej za 10tys, tak jak podałeś w przypadku mojego problemu
    Jak byś dobrze poszukał to znalazł byś CDP+ za 450 zł ;-)
    trzeba było podać linka w temacie albo wysłać na priva aby uniknąć reklamy, przecież jesteś bardziej zorientowany w temacie skoro udzielasz odpowiedzi.

    Dodano po 6 [minuty]:

    pusty20 napisał:
    Ok.Tylko że diagnostyka to nie tylko diagnostyka komputerowa.To także zdiagnozowanie czy np. dochodzi paliwo,...Diagnostyka komputerowa nie zastąpi myślenia i działania jakie podjąć trzeba chcąc usunąć awarię.Trzeba myśleć i mieć jakąś wiedzę w danym temacie aby nie wymieniać wspomnianej przez Ciebie sondy 4razy.
    A z opisu usterki można równie dobrze wnioskować że rozrusznik nie kręci...
    Autor musi podać więcej szczegółów i cokolwiek sprawdzić.Nikt z nas tego za niego nie zrobi.
    Z opisu usterki wynika, że samochód zapalił i zgasł, więc logiczne jest, że rozrusznik, myślę że świece żarowe i cały ciąg zdarzeń do momentu odpalenia silnika przebiegły prawidłowo, czy szczegółowo ma pisać otworzył centralny, włożył i przekręcił kluczyk, rozrusznik zakręcił, silnik ruszył?

    0
  • #11 18 Lut 2015 14:49
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Sławek_ps mylisz czytanie błędów z diagnostyką układów opartą na wiedzy praktycznej podpartą odczytem parametrów i błędów.

    Jako że czajna robi fejsy za grosze czytaczy błędów/form itd jest tyle ilu ryżożerców, a fachowców majacych pozdzierane do krwi/poparzone od silnika paluchy często łep spuchnięty od myślenia "co to może być" jest coraz mniej z różnych powodów a widząc dzisiejszą młodzież pogimnazjalną i podejście ich do nauki i życia wogóle to za 10-15 lat dopiero sie zacznie sajgon z naprawami. Fejs nic ci nie powie ponadto co sam wie, interpretacja , kojarzenie , naprawa tylko człowiek.

    0
  • #12 18 Lut 2015 14:51
    Sławek_ps
    Poziom 12  

    andrzej20001 napisał:
    Hubciooo napisał:
    witam,posiadam citroena c2 1.4 hdi diesel wczoraj wieczorem jeszcze było wszystko okej,dzisiaj na rano wsiadłem do auta odpaliłem i zgasł pozniej juz wgl nie odpalał a po godzinie znowu odpalił i zgasł..bardzo proszę o pomoc.

    Naładuj lub podmień akumulator.
    P.S. Na kablach nie odpali.
    No super podpowiedź, zamiast zapytać się czy rozrusznik kręci bez problemu, każe wymieniać akumulator.

    0
  • #13 18 Lut 2015 15:35
    pusty20
    Poziom 22  

    Sławek_ps napisał:
    Z opisu usterki wynika, że samochód zapalił i zgasł, więc logiczne jest, że rozrusznik, myślę że świece żarowe i cały ciąg zdarzeń do momentu odpalenia silnika przebiegły prawidłowo, czy szczegółowo ma pisać otworzył centralny, włożył i przekręcił kluczyk, rozrusznik zakręcił, silnik ruszył?

    Nie o to chodzi kolego by autor opisał w jaki sposób otwiera samochód...
    Ale skoro dla Ciebie wszystko jest takie logiczne to kontynuuj swój "logiczny wywód" i na podstawie opisu autora powiedz nam czego zabrakło w Twoim "logicznym ciągu wydarzeń" że za drugim razem już nie odpalił?.
    Może nam zaraz napiszesz że logiczne jest to że auto jest sprawne bo wczoraj jeździło przecież normalnie a w nocy tylko stało więc od stania nic się nie mogło zepsuć...
    Tyle OT.
    Autor musi coś sprawdzić i jakąś wiedzę mieć.Jeśli nie to niestety ale zostaje fachowiec który za swoją wiedzę i doświadczenie oraz sprzęt diagnostyczny musi pobrać uczciwą zapłatę.I jeśli jest ona naprawdę uczciwa to uważam że wszystko jest ok.
    I w 100% popieram post #11 autorstwa Andrzej20001.

    0
  • #14 18 Lut 2015 15:40
    Sławek_ps
    Poziom 12  

    andrzej20001 napisał:
    Sławek_ps mylisz czytanie błędów z diagnostyką układów opartą na wiedzy praktycznej podpartą odczytem parametrów i błędów.

    Jako że czajna robi fejsy za grosze czytaczy błędów/form itd jest tyle ilu ryżożerców, a fachowców majacych pozdzierane do krwi/poparzone od silnika paluchy często łep spuchnięty od myślenia "co to może być" jest coraz mniej z różnych powodów a widząc dzisiejszą młodzież pogimnazjalną i podejście ich do nauki i życia wogóle to za 10-15 lat dopiero sie zacznie sajgon z naprawami. Fejs nic ci nie powie ponadto co sam wie, interpretacja , kojarzenie , naprawa tylko człowiek.
    nie mylę czytania błedów z diagnostyką układów, każdy normalnie myślący najpierw się pyta, a dopiero później próbuje postawić diagnozę, odpytywany nie musi mieć wcale wiedzy z danej dziedziny ale odpytujący tak powinien sformułować pytania aby uzyskać informację które umożliwią podjecie dalszej naprawy. Co do fejsów za grosze niczym szczególnym się nie wyróżniają od tych za tysiące, madry chińczyk wklepuje do fejsa "uprawnienia" i program który komunikuje się przez złacze diagnostyczne może odczytać tyle na ile pozwolą uprawnienia, reszta odbywa się przez can-a lub inny protokół, dzisiaj można zrobić "fejs" który będzie współpracował tylko z jednym programem i pozwoli uzyskać jedną informację, ot tyle.

    0
  • #15 18 Lut 2015 15:53
    pusty20
    Poziom 22  

    I dlatego "fejsiarz" bez wiedzy wymienia wspomnianą przez Ciebie wcześniej sondę 4razy i dziwi się że błąd wraca. Taką osobę niesłusznie nazwałeś wcześniej sewisantem.Bo serwisant czy fachowiec wie że to niekoniecznie musi być sonda.
    Bez wiedzy i tylko z fejsem pozostaje "wymiana 256 czujników na pałę".
    A bez sprawdzenia czegokolwiek można tylko wróżyć.

    0
  • #16 18 Lut 2015 15:57
    Sławek_ps
    Poziom 12  

    pusty20 napisał:
    Sławek_ps napisał:
    Z opisu usterki wynika, że samochód zapalił i zgasł, więc logiczne jest, że rozrusznik, myślę że świece żarowe i cały ciąg zdarzeń do momentu odpalenia silnika przebiegły prawidłowo, czy szczegółowo ma pisać otworzył centralny, włożył i przekręcił kluczyk, rozrusznik zakręcił, silnik ruszył?

    Nie o to chodzi kolego by autor opisał w jaki sposób otwiera samochód...
    Ale skoro dla Ciebie wszystko jest takie logiczne to kontynuuj swój "logiczny wywód" i na podstawie opisu autora powiedz nam czego zabrakło w Twoim "logicznym ciągu wydarzeń" że za drugim razem już nie odpalił?.
    Może nam zaraz napiszesz że logiczne jest to że auto jest sprawne bo wczoraj jeździło przecież normalnie a w nocy tylko stało więc od stania nic się nie mogło zepsuć...
    Tyle OT.
    Autor musi coś sprawdzić i jakąś wiedzę mieć.Jeśli nie to niestety ale zostaje fachowiec który za swoją wiedzę i doświadczenie oraz sprzęt diagnostyczny musi pobrać uczciwą zapłatę.I jeśli jest ona naprawdę uczciwa to uważam że wszystko jest ok.
    I w 100% popieram post #11 autorstwa Andrzej20001.
    Bardzo proszę czytaj uważnie, zapytałem się o paliwo, nie otrzymałem odpowiedzi więc dalej się nie wypowiadam, co do dalszego ciągu mojej logiki jak dostanę odpowiedź od autora wątku, w miarę swojej wiedzy postaram mu się pomóc, rozumiem że nie zgadzasz się z Andrzejem20001 odnośnie akumulatora? czy tesz zaproponujesz ładowanie lub jego podmianę?

    0
  • #17 18 Lut 2015 16:10
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Sławek_ps napisał:
    nie mylę czytania błedów z diagnostyką układów, każdy normalnie myślący najpierw się pyta, a dopiero później próbuje postawić diagnozę

    Od pytania NIC nie zdiagnozujesz tylko bajki dzieciom możesz napisać albo przy piwie luźno pogadać. Popytać można owszem ale układ elektroniczny testerem potem jak juz napisałem wiedza,pot,robota,zapłata i na końcu radość z efektu lub porażka.Życie. Akumulator PODMIENIĆ a nie wymienić na nowy kupiony.

    0
  • #18 18 Lut 2015 16:16
    pusty20
    Poziom 22  

    Idąc Twoim tokiem myślenia i porad to paliwo pewnie jest zatankowane,pewnie jest to olej napędowy na którym dzień wcześniej jeździł.Z odpalaniem w niskich temperaturach pewnie do wczoraj też nie było problemu.
    A co do akumulatora to jeśli słabo kręci rozrusznik albo wcale (przy kolejnej nieudanej próbie odpalania) to może to być akumulator a wtedy kolega Andrzej20001 ma rację.;-)
    A co do reszty objawów i tego co zostało lub nie zostało sprawdzone niech się w końcu wypowie autor tematu.

    0