Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen ZX 1.4, 1997r. silnik na wielopunkcie

siepak1 17 Lut 2015 14:11 5985 72
  • #31
    pepe150
    Poziom 35  
    Raczej sekwencja, bo kolektor dolotowy jest plastikowy. Choć niektórzy wsadzali i starszą do wielopunkta. Ale naprawa potem może wynieść więcej.
  • Texa Poland
  • #32
    siepak1
    Poziom 15  
    Jestem w trakcie wymiany filtra paliwa tak jak zasugerowałeś i napotkałem na przeszkodę tzn. przewody paliwowe które idą do filtra paliwa są mocowane na jakieś szybko złączki takie plastikowe i nie wiem za cholerę jak je rozpiąć od filtra wstawiam foto. Citroen ZX 1.4, 1997r. silnik na wielopunkcie Citroen ZX 1.4, 1997r. silnik na wielopunkcie
  • Texa Poland
  • #33
    Toresant
    Poziom 11  
    Najlepiej jak byś sobie oczyścił tą złączke zmywaczem i wydmuchał a nastepnie na górze masz taki zaczask musisz go tość mocno wcisnąć. Przed wciśnięciem dopchaj przewód w strone filtra i dopiero naciśni i pociąg do siebie.
  • #34
    siepak1
    Poziom 15  
    Niestety filtr nie wymieniony za cholerę nie mogłem tego rozczepić ale podejrzewam że to nie będzie wina filtra,ale wymienię go dla świętego spokoju.Opiszę jeszcze raz co dziś zaobserwowałem tak jak pisałem prędzej na postoju auto wchodzi normalnie na obroty podczas jazdy (rozpędzania)pedał musi być co najmniej na 3/4 wduszony by auto w ogóle się rozpędzało
    Podczas jazdy już na piątym biegu by przyśpieszyć powiedzmy z 80km/h do 100km/h pedał trzeba wcisnąć w podłogę na maxa by auto zaczęło przyśpieszać,ale już wtedy robi to sprawnie tzn. pedał w podłogę i przyśpiesza ok gdy wciskamy mniej gazu to prędkość się w ogóle nie podnosi

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pedał w podłogę równa się otwarta całkowicie przepustnica tylko wtedy auto przyśpiesza mniej wciśnięty pedał gazu auto jedzie bez przyśpieszania :|
  • #35
    Toresant
    Poziom 11  
    A powiedz Mi jeszcze w jakim stanie są świece po przejechaniu się? Nie są czasem np. jakoś zalane?? Kable nie posiadają przebić?
  • #36
    siepak1
    Poziom 15  
    Nie sprawdzałem jak wyglądają świece może jeszcze dziś sprawdzę to napiszę
  • #37
    siepak1
    Poziom 15  
    Witam.
    Świece wyglądają na moje oko dobrze, lecz już kwalifikują się do wymiany bo nie wiem jak długo już jeżdżą w aucie, ale nie sądzę by świece były winne całej tej usterce. Oprócz tego filtr paliwa został zmieniony i nadal to samo - żadnej poprawy.
  • #38
    Toresant
    Poziom 11  
    A powiedz Mi co z tą przepustnicą? Nie masz możliwości przełożenia jej?
    Byłeś na komputerze ??
    Sprawdziłeś to ciśnienie na listwie??
    Przydało by się sprawdzić też czujnik wału. Nie raz jak on nawali to również nie będzie auto chodziło podczas jazdy.
  • #39
    siepak1
    Poziom 15  
    Toresant napisał:
    A powiedz Mi co z tą przepustnicą? Nie masz możliwości przełożenia jej?
    Nie mam możliwości przełożenia nikt ze znajomych nie posiada takiego auta, w ciemno nie chcę kupować.
    Toresant napisał:
    Byłeś na komputerze
    Na kommputer wybieram się w poniedziałek jestem już umówiony.
    Toresant napisał:
    Sprawdziłeś to ciśnienie na listwie??

    Dziś byłem cały dzień u mechanika robić hamulce z tyłu nie było w ogóle hamulców ,w ogóle to jaja jak berety okazało się że cytryna ma przełożoną belkę tylną od innej cytryny albo peugeota nie mogliśmy cylinderków dopasować nawet według katalogów i tym o to sposobem cały dzień zleciał i ciśnienia już nie zmierzyłem dopiero w poniedziałek ,przypomniało mi się jak był filtr paliwa wymieniany, to jakimś cudem załączyła się na około 1,5 sek pompa paliwa, filtr był już zwalony paliwo sikało jak głupie.
  • #40
    Toresant
    Poziom 11  
    Ale dalej nic się nie poprawiło?
    Komputer podepniesz w poniedziałek?
  • #41
    siepak1
    Poziom 15  
    Tak dalej to samo.
  • #42
    Toresant
    Poziom 11  
    Aha, a Ty ogółem kupiłeś takie auto z taką wadą??
    Jak podepniesz komputer to napisz jakie błędy wyszły i najlepiej spisz oznaczenia błędów.
  • #43
    siepak1
    Poziom 15  
    Tak takie kupiłem.
  • #44
    Toresant
    Poziom 11  
    I jak podpiąłeś pod komputer?
    Coś już wiadomo?
  • #45
    siepak1
    Poziom 15  
    Witam nie podpinałem jeszcze pod komputer, brak czasu w minionym tygodniu,po niedzieli postaram się to uczynić, mam pytanie bo tak sobie czytam i nasunęła mnie się myśl rozrządu, jak sądzicie czy gdyby rozrząd był przestawiony to mogą występować takie objawy jak u mnie?
  • #46
    pepe150
    Poziom 35  
    Jak mnie się wydaje, to może i takie mieć objawy.
    Tylko jest to silnik kolizyjny więc coś by wyszło, pogięte zawory.
  • #47
    siepak1
    Poziom 15  
    pepe150 napisał:
    Tylko jest to silnik kolizyjny więc coś by wyszło, pogięte zawory.
    Nawet jakby o 1 lub 2 ząbki był przestawiony rozrząd to już by mogły zawory dostać po tyłku?? jeżeli tak to rozrząd odpada , bo silnik pracuję równo i cicho nawet jak zimny.

    Dodano po 2 [godziny] 13 [minuty]:

    Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej? czytałem gdzieś że można na próbę odłączyć wężyk od regulatora ciśnienia paliwa i zaślepić,wtedy ciśnienie na listwie będzie max i zrobić jazdę próbną czy to faktycznie coś da? może coś wyjaśnić?
  • #48
    Toresant
    Poziom 11  
    Wiesz co jest taki jeden głupi i domowy sposób na zobaczenie ile listwa ma ciśnienia. Tylko nie wiem czy Ty masz tam taki jak by wentylek na listwie? Bo jeśli tak to byś mógł podłączyć pod niego zwykły zegar ciśnieniowy (do kół) i sprawdzić ile pokaże ciśnienia wstępnego. Ale tak jak mówię to jest takie mniej więcej sprawdzenie.
  • #49
    siepak1
    Poziom 15  
    Nie mam chyba żadnego odpowietrznika nic nie widziałem.Opowiem co dziś posprawdzałem tak nie profesjonalnie. Odczepiłem kostkę od czujnika położenia przepustnicy efekt był taki że obroty wzrosły do około 1300rpm zrobiłem jazdę próbną z odłączonym czujnikiem i zero efektów wciąż to samo(przy odłączonym czujniku położenia przepustnicy tylko wzrosły obroty żadnych innych objawów typu szarpanie itp)Krokowiec odpiąłem na odpalonym silniku na jałowych obrotach zero efektu żadnego przygasania,drżenia,trzęsienia silnikiem tak jak chodził równiutko z wpiętym krokowcem tak samo chodził bez niego????Odkręciłem a następnie rozłączyłem map sensor efekt silnik natychmiast zgasł odpaliłem ponownie chodzi równo tylko podczas gazowania trochę nierówno na obroty wchodził , i na koniec zdjąłem wąż z regulatora ciśnienia paliwa ,efekt obroty wzrosły o jakieś 200rpm po przy gazówce na obroty wchodzi normalnie tzn. tak samo jak przed zdjęciem wężyka z regulatora.
  • #50
    siepak1
    Poziom 15  
    Witam byłem wczoraj na komputerze niestety elektryk do którego się wybrałem nie miał odpowiedniego sprzętu i nie zdiagnozował auta w czasie rzeczywistym,z czytał tylko błędy których nie ma ,następnie udałem się na sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej ciśnienie wynosi 3 bary , odłączałem również wydech przed katalizatorem by wykluczyć zapchanie właśnie kata.W skrócie nadal to samo ciśnienie dobre ,wydech drożny błędów nie ma hmm i nie wiem co dalej myśleć.
  • #51
    Toresant
    Poziom 11  
    Kurcze, warto by było sczytać to wychylenie przepustnicy (pozycja), ponieważ można było by coś wykluczyć. Był byś w stanie np. nagrać filmik i wrzucić go do neta np. jak go odpalasz i dodajesz gazu na luzie a podczas jazdy jak się zachowuje, aby to widzieć.
    Rozrząd może też mieć coś tu wspólnego, też można było by go sprawdzić, choć wiem że piszą o tym silniku jako kolizyjny.
    Kurde chyba w najgorszym wypadku to mógł też komputer polecieć.
  • #52
    siepak1
    Poziom 15  
    Postaram się nagrać filmik jak go odpalam i "gazuję" co do czujnika przepustnicy to zaa kilka dni będę wymieniał całą przepustnicę kompletną używkę i zobaczę czy to coś da. jak komputer by siadał to by silnik chodził tak ładnie na jałowych obrotach? i żadnego błędu by nie wyświetlał?

    Dodano po 4 [godziny] 57 [minuty]:

    Podaję link do filmiku.

    https://www.youtube.com/watch?v=RyRSuH7LR0c
  • #53
    Toresant
    Poziom 11  
    Tak jak komputer będzie zepsuty to może Ci ładnie chodzić na wolnych obrotach a jak będziesz jechał to kicha. Kurcze z filmu ten silnik ładnie chodzi na wolnych obrotach i ładnie przyjmuje gazu. A na rozrząd patrzyłeś może?
    Sprawdzałeś może też podciśnienia? Wężyki?

    Dodano po 8 [minuty]:

    A powiedz Mi jeszcze jak działa sprzęgło? Nie jest czasem wykończone czy coś? Nie odczuwasz np. ślizgania sprzęgła?
  • #54
    siepak1
    Poziom 15  
    Toresant napisał:
    A na rozrząd patrzyłeś może?
    Na rozrząd nie spoglądałem mój mechanik mówił że gdyby coś z rozrządem było to by nie chodził tak ładnie na wolnych obrotach,powiem tak ogólnie to fajnie się cytryna rozpędza tylko że trzeba pedał w podłogę wdusić w tym momencie przepustnica jest cała otwarta i ciągnie do przodu dobrze.Tylko jest to dość denerwujące i męczące na dłuższą trasę

    Dodano po 1 [minuty]:

    Toresant napisał:
    Sprawdzałeś może też podciśnienia? Wężyki?
    Sprawdzałem wszystkie wężyki są szczelne, w sumie dużo ich nie ma przy tym silniku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Toresant napisał:
    A powiedz Mi jeszcze jak działa sprzęgło? Nie jest czasem wykończone czy coś? Nie odczuwasz np. ślizgania sprzęgła?
    Sprzęgło działa dobrze,może już nie jak nówka ale nie ma tragedii łapię od połowy tak mniej więcej (nie ślizga się)
  • #55
    pepe150
    Poziom 35  
    Jaki komputer tam, siedzi? Zobacz co jest na obudowie. Czy Sagem SL96 czy Magneti Marelli, czy jeszcze inny?
  • #56
    siepak1
    Poziom 15  
    pepe150 napisał:
    Jaki komputer tam, siedzi?
    Komputer to Magnetti Marelli.
  • #57
    siepak1
    Poziom 15  
    Witam przepustnica wymieniona zero efektu.
  • #58
    pepe150
    Poziom 35  
    Żeby siedział Sagem SL96, to byłby powód do wymiany. Te komputery się sypały, wewnętrzne uszkodzenia.
    Skoro siedzi MM to nie wina komputera.
    A jak sonda lambda? Odpinałeś ją?
  • #59
    siepak1
    Poziom 15  
    Sondę odpinałem wtyczka itp wygląda dobrze,ale nie mierzyłem jej.

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Witam ponownie zauważyłem że przy tej przepustnicy co miałem założoną i tą co dziś podmieniłem powietrze jest zasysane przez otwór nr 1(tam znajduję się "ogon od krokowca") przez otwór nr 2 powietrze nie wlatuję do kolektora dolotowego czy to normalne?? Citroen ZX 1.4, 1997r. silnik na wielopunkcie
  • #60
    Toresant
    Poziom 11  
    Na wolnych obrotach powinno zasysać przez dolny kanał i iść przez silniczek krokowy. A z głównego powino zasysać powietrze po dodaniu gazu, jeśli dobrze to widzę.