Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płukanie silnika a spalanie / branie oleju. Fakty

16 Lut 2015 18:57 13164 9
  • Poziom 23  
    Witam, chciałbym się dowiedzieć z ilu na ile Wam spadło (lub wzrosło) spalanie / branie / wycieki oleju po płukaniu silnika specyfikami typu np LIQUI MOLY Engine Flush i tym podobne. Proszę tylko o fakty ludzi którzy naprawdę stosowali takie preparaty lub stosowali np. naftę, a nie wróżbitów i niewnoszących nic do treści komentarzy. Jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 28  
    Robiłem płukankę ze względu zmianę oleju z mineralnego (taki lał poprzedni właściciel) na półsyntetyk. Zalałem Motula. Na 10tys bierze ok.1litra (nie dymi). Jak na wyeksploatowaną Vectrę B nie jest źle. Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 43  
    Grigori310891 napisał:
    a nie wróżbitów

    Sam z siebie chyba robisz wróżbitę bo chcesz gówno dającą płukanką zmusić silnik do mniejszego brania oliwy :D
  • Poziom 30  
    MARIUSZ R napisał:
    Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula.

    Nie tylko Motula ale także np. Liqui Moly.
    Kolega jezdził na Castrolu i dolewał co miesiąc prawie pół litra po przejściu na Liqui moly po dwóch miesiącach nic jeszcze nie dolał. Ponad rok mu tłukłem mu do główki że to może być wina oleju... W zeszłym tygodniu zalał Ceratec i po 3 dniach stwierdził że po zgaszeniu silnika jest cisza a wcześniej słyszał jak po zgaszeniu zwalniało turbo. I do wiadomości speców i niedowiarków nie naprawił turba ale ułatwił mu kręcenie się co na pewno wydłuży jego życie;-)

    Kilka lat temu kupiłem małą koparkę od kolegi, zapalić ją graniczyło z cudem poza tym kopciła i nie miała mocy bo już niby swoje wypracowała !
    Lepiej dla mnie bo była tania ;-)
    Potraktowałem ją produktami Liqui moly - płukanka, dodatek do czyszczenia wtrysków 2666, olej plus ceratec i śmiga do dzisiaj :-) Nie kopci i ładnie zapala...
    Jak się mocno nagrzała to hydraulika traciła moc ale ceramizer do hydrauliki Xado pomógł i można normalnie pracować.
    Grigori310891 napisał:
    z ilu na ile Wam spadło (lub wzrosło) spalanie / branie /
    Zalej Motul lub Liqui moly i odrazu będzie auto brało mniej oleju zalej Ceratec i zobaczysz znaczną poprawę pracy silnika i mniejsze spalanie.
    W zeszłym roku kupiłem Punto z silnikiem do remontu, świecił olej na wolnych obrotach często stosując kiepski olej zabija się smok i trzeba wszystko czyścić.
    Nawet nie ściągałem miski, przepłukałem silnik zalałem olej auto sprzedałem sąsiadce i do tej pory nie ma problemu z kontrolką.
    Jednak staraj się kupić te produkty za granicą bo Polska to niestety kraj 'códuf' ;-) opakowanie będzie jak oryginał a w środku kasza manna lub kisiel :-)
    milejow napisał:
    chcesz gówno dającą płukanką zmusić silnik do mniejszego brania oliwy :D

    Kolega ma racje bo jak w silniku są stare uszczelniacze lub zużyte pierścienie to płukanka za dużo nie pomoże ale jeżeli powodem brania oleju są zakitowane pierścienie szlamem to płukanka Liqui Moly pomoże jak najbardziej.
    Grigori310891 napisał:
    wycieki oleju

    Chemii do uszczelniania silników nigdy nie stosowałem bo jak jest stary uszczelniacz to trzeba go po prostu wymienić.
  • Poziom 24  
    Stosuję płukanki Liqui do aut np. po serwisie Long Life, swoich i zawsze tam gdzie widać zapuszczony nagarem olejowym silnik. Może on powodować wycieki, ale generalnie tam gdzie uszczelnienia nie są najlepsze (stare, twarde). Co do zmniejszenia konsumpcji oleju to może nie tyle płukanka to powoduje co zastosowanie odpowiedniego, jakościowego oleju (Castrol nim nie jest). 25 letnie BMW, którym do niedawna jeździłem też było co drugą wymianę czyszczone i jakoś przeżyło jeżdżąc na syntetyku, mam teraz Audi V6 benzynowe i jak go kupiłem dolałem 2L oleju przed wjechaniem na podnośnik (przeglądy Long Life i Castrol). Zrobiłem mu płukanie, uszczelnienie, zalałem 5W40 Eneos i po 1000 km nie widzę na razie ubytku.
    Czyli jak kupisz trupa gdzie tłoki latają w cylindrach jak wiadro po studni to choćbyś i doktora mu zalał to nic mu nie pomoże. Jak twoim problemem są zapieczone pierścienie lub po prostu stary i słaby jakościowo olej, który ma tendencję do spalania się od samej temperatury w silniku to zastosowanie takiej chemii + właściwy dobór oleju na pewno wpłynie korzystniej, choć nie zawsze od razu.
  • Poziom 39  
    milejow napisał:
    Grigori310891 napisał:
    a nie wróżbitów

    Sam z siebie chyba robisz wróżbitę bo chcesz gówno dającą płukanką zmusić silnik do mniejszego brania oliwy :D

    Kolego zbyt radykalnie sie wypowiadasz w tej kwestii.
    Zaniedbany silniki ( m.in. super serwis long life) maja zabite nagarem pierścienie i nie działaja jak powinny. Oczywiście na powoduje to efektu jak po remoncie, ale umiejętne zastosowanie odpowiedniej chemii poprawia wyraźnie kondycje silnika w tym zakresie poboru oleju przez pierścienie.
  • Poziom 2  
    W peugeocie 407 2.0 b - czyli silniki które mają tendencje do przegrzewania się a co za tym idzie brania większych ilości oleju zrobiłem płukankę używając LIQUI MOLY Engine Flush Pro-line. Przed tym zabiegiem dolewałem ok. 2l oleju na 10tys km. W tym momencie przejechałem 1,5tys km i nie dolałem ani kropli - delikatnie ubyło na bagnecie ( ok. 1mm ), ale w porównaniu z tym co się działo wcześniej szklanka na 1tys km jest znacząca poprawa - praca silnika również uległa poprawie.
    Nie ma mowy o jakichkolwiek wyciekach czy rozpuszczaniu uszczelek jak to niektórzy wypisują.
  • Poziom 1  
    Czy jest sens robic płukane w Lancer 1.8 2009 jak bierze 200-300 ml na 100 km czy od razu remont.
  • Poziom 43  
    Ceratec działa sprawdziłem , a zmywacz zawsze coś tam wypłucze więcej syfu przed zmianą oleju na świeży.