Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic ll 2004 r 1.9 dci - Dziwna praca silnika

tidia78 16 Feb 2015 19:01 3216 8
  • #1
    tidia78
    Level 11  
    Cześć Koledzy. Jestem tu nowy.Moja wiedza o mechanice, nie jest duża.Ale wiem co to diesel a benzynka.:-)
    Mam już ok 3 lat swojego scenica i dotąd chodził prawie idealnie.Ale teraz coś go boli,nie wiem już w którą stronę mam iść,co sprawdzać po kolei.
    Elektryke
    Elektronike
    Układ zasilania paliwem ,powietrzem ,itp

    Ale po kolei czemu myślę że coś go boli:

    -Dziwnie pali,praktycznie od strzała ale jakoś tak kwadratowo, jakby nim żucało.
    -Jak zimny wiadomo chwilke dłużej kręci ale zawsze zagada
    -Jak chce jechać to jakiś takiś toporny jest, a spalanie chwilowe to grubo ponad 15-20 l a ledwo co nabiera predkości.
    -Jak zimny to jakby zawory w nim grały przy przyspieszaniu.
    -Zaraz po odpaleniu cos mu cyka z lewej w desce tak kilka razy z przerwami na 10 sek,jakby włączało coś i wył widoczny jest wtedy spadek jasności świateł czyli znaczne zużycie energii.Po tych kilku razach jakieś 15 -25 sek po odpaleniu silnik wyraznie obniża obroty aż drży.
    -Zauważylem też spadek mocy.
    -Na wstecznym biegu przy cofaniu bez gazu ma problem z ruszeniem trzeba bardzo delikatnie,a dodajac gazu już inaczej.
    -Napewno wiecej pali w granicach 9 l
    -A iak dla mnie kiedyś turbo wcześniej brało teraz auto zaczyna ciągnąć tak ok 2000 obr ale przy 3300 jest już END
    Dla mnie jakby nie miał mocy choć na autostradzie te 170 leci normalnie.
    Co jest dla mnie miarą mocy- kiedyś jak przy ostrym rozpędzaniu zmieniałem bieg to jeszcze obrócił kołami na asfalcie a teraz juz nie.

    Co mial ostatnio robione:
    Wymiana regulatora ciśnienia pompy wtryskowej(uszkodzony,powodował blad i tryb serwisowy- Za małe ciśnienie na listwie wtryskowej)



    Auto nie dymi ani siwo ani biało ani czarno na wysokim biegu przy 40 km/h
    szarpie a nie za dymi- GAD jeden.Olej nie pali może deczko na 8000 tyś dolałem moze 500 ml

    podczas pracy silnika jak odłącze przepływke zero reakcji,zero poprawy ,zero błędu.?
    Macie pytanie dawajcie może coś ominełem??

    Ale czasem jak jezdże mam wrażenie że to rakieta,jakby miał coś co zależy od wigotności powietrza i temperatury.

    Od czego zacząć szukać?
    -Mam na piątek wizyte u elektronika pod klip,ale czego szukać,na co patrzeć?
    -Mogę jeszcze do mechanika zajechac tylko po co ,co tam skontrolować
    -I do Dieslarzy od wtrysków i pomp?

    Może żle to opisałem - to sorry, pisze jak to spostrzegam, za odpowiedzi wielkie dzieki
  • #2
    marcias
    Level 15  
    Osobiście zacząłbym diagnozę od sprawdzenia przelewów wtrysków - co prawda nic Ci to nie powie o stanie końcówki ale o ogólnym stanie wtryskiwacza już tak.

    Bardzo prosty test, a początek już będziesz miał - szczególnie że dopiero w piątek podjedziesz na komputer.
  • #3
    Piasek80
    Level 31  
    tidia78 wrote:
    Co mial ostatnio robione:
    Wymiana regulatora ciśnienia pompy wtryskowej(uszkodzony,powodował blad i tryb serwisowy- Za małe ciśnienie na listwie wtryskowej)

    jeżeli przed wymianą wszystkie opisane przez ciebie problemy nie występowały - wiesz gdzie szukać przyczyny.
    tidia78 wrote:
    -Dziwnie pali,praktycznie od strzała ale jakoś tak kwadratowo, jakby nim żucało.

    potrzebny odczyt z dawek startowych i korekcje wtryskiwaczy - obstawiam że już konające
    tidia78 wrote:
    -Jak zimny to jakby zawory w nim grały przy przyspieszaniu.

    co za oliwa w silniku ? Może to juz objaw braku prawidłowego ciśnienia oleju - konająca pompa.
    Ten silnik należy do grona kulturalnych - to nie stary diesel mercedesa (rechol) gdzie nim złapał temp. roboczą rumotał jak gruźlik na schodach.
  • #4
    tidia78
    Level 11  
    Dzięki za info
    Wcześniej jak szukałem przyczyny "injection Deffilante" to gość sprawdzał jak pracują wtryski-Korekcje-mówił bym sie nie czepiał bo są prawie że zerowe wspominał mi że coś na -0.045{moge coś pokręcić}
    ale inny który robił EGR też mówił że jest ok.Ale nigdy nie widziałem tych danych.

    A dawki startowe-nie wiem .A co to i po co? Kiedyś w maju rok wstecz,też dziwnie palił ,jakby zapowietrzał się,dymił na siwo.Ale wtedy mimo wyższej temperatury na zew. palił na 2-3 razy.Wtedy gość od pomp i wtrysków coś tam regulował,uszczelniał,podnosił ciśnienie itp.

    Nikt nie mówi co robił tylko ile to kosztuje.Fakt palił ładnie i nic nie zakopcił na siwo ani na czarno.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Przed wymiana czujnika chodził.... yyyyy chyba lepiej. Może pewniej,ciszej,ładniej.
    Pytanie co panowie w Diesel Serwis na starym czujniku ustawiali, a na nowym już wszystko może być inaczej. Tylko co oni mogli robić,przestawić ?wiadomo że czujnik sterował inaczej cisnieniami na listwie wtryskowej.

    Co do oleju. To Castrol Magnatec 5w40 ma jakies 8000 tys km. Moze wymienić? ale co ma olej do kultury pracy? Chyba że ciśnienie tak?

    Ogólnie jak silnik jest ciepły to łądnie pracuje na wolnych obrotach na pewno równo nie gaśnie i nie faluje obrotami. Ale już jak sie mu pociśnie to sie zaczyna.Trudno to opisać dla mnie , po prostu jest glośny. A na zimnym tez chodzi rowno.po za spadajacymi obrotami po kilku minutach od odpalenia.
  • #5
    Piasek80
    Level 31  
    Powiem ci tak:
    każda odpowiedź udzielona tutaj to i tak będzie bardziej wróżenie z fusów niż jakaś pomoc. Wiem że to zabronione przez regulamin ale poszukaj forum scenica - jest takie i tam napisz temat.
    Dostaniesz kilka linków z podobnymi objawami a przede wszystkim namiary na ludzi którzy na tych samochodach i silnikach "zęby zjedli". Nikt ci tego on-line nie naprawi ale będziesz miał przynajmniej gwarancję że jak trafisz w końcu do któregoś z siedzących tam mechaników - wszystko zostanie należycie i trafnie zdiagnozowane i naprawione. Jeżdżąc po "przydrożnych" mechanikach to wywalanie pieniędzy w błoto na losowe wymiany zupełnie przypadkowych a często niepotrzebnych rzeczy - na twój koszt co potem daje takie skutki jak ten regulator ciśnienia na listwie - gdzie po wymianie jest gorzej niż było.
  • #6
    tidia78
    Level 11  
    No i dalej nic. Elektronik nie miał czasu niestety.Chodziło o odczyty z komputera.
    Ale zauważyłem że to co mnie niepokoi to zakie jakby grzechotanieczwłaszcza gdy gaz jest wciśniety w podłogę. A gdy powoli wchodzi na obroty to jest ok.
    Dziwne tak jakby za dużo paliwa dostawał czy co , a może to łopatki turbiny już sie kończą.

    Nie wiem jak to opisać ale napewno chodzi o to by obrać jakiś trop i nim podążać, i jak kolega napisał trafić na mechanika a nie na partacza. A tacy mnie otaczaja.
    Mówia mi jak chodzi,pali jeżdzi to jeżdżij dalej.

    Co może grzechotać, bądz może inaczej delikatnie ,klepać cykać .
    Zawory ,wtryski?

    z góry dzięki za wskazówki
  • #7
    10kilo
    Level 13  
    tidia78 wrote:
    może to łopatki turbiny już sie kończą.
    :)
    tidia78 wrote:
    Co może grzechotać, bądz może inaczej delikatnie ,klepać cykać .
    koło pasowe na wale
  • #8
    tidia78
    Level 11  
    A nie wiem ma ok 8 miesiecy kupiłem nowe,fakt nie jakieś super ale nowe.Dziwne bo odgłos jest tylko wtedy gdy daje dużo gazu.Powolne wchodzenie na obroty jest ok.Ale jak depne do końca to już coś gra.

    Dodano po 22 [minuty]:

    A co z dwu masą ?wiem ze auto dziwnie odpala rano tzn kwadratowe tak jakby po odpaleniu żuciło silnikiem mocniej.choc wizualnie nic nie widać. A na ciepłym ok

    Dodano po 25 [minuty]:

    Nie wiem na co pierwsze obstawiać :
    ze to
    1.wtryski
    2.pompa wtryskowe
    3.turbina
    4.dwumas
    5.zawory
    6.szklanki popychaczy
    7.ogolnie problem z ciśnieniem oleju

    Czy da się w tym silniku zrobić próbę. Ściągając pasek klinowy aby jeździć tylko z turbina i pompa wykluczyć koła pasowe klima alternator itp.?
  • #9
    10kilo
    Level 13  
    tidia78 wrote:
    Ściągając pasek klinowy
    tak