Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomysł na Fn Lock - Microsoft Sculpt Mobile Keyboard

rednaxelA 16 Lut 2015 19:13 393 0
  • #1 16 Lut 2015 19:13
    rednaxelA
    Poziom 11  

    Pacjent to Microsoft Sculpt Mobile Keyboard, bardzo fajna klawiatura z bardzo denerwującą cechą: górny rząd klawiszy to klawisze dwufunkcyjne czyili np
    F1 i Play/Pause,
    F2 i Mute
    F3 i Przycisz
    i tak dalej wszystko fajnie tylko, że domyslną funkcją klawiszy nie jest np F2 tylko Mute, żeby zrobić F2 trzeba wcisnąć i przytrzymać klawisz Fn i dopiero pacnąć F2.

    Strasznie mnie to denerwuje i kombinuje jak sie pozbyc problemu, w kolejnosci przetrenowalem:
    - szukanie rozwiązania na stronach Microsoftu - niedasie
    - szukanie rozwiazania w sterownikach InteliType Microsoftu - nie widza tej klawiatury
    - poszukalem na formach znalazlem program AutoHotkey i skrypt do tej klawiatury zamieniajacy dzialanie klawiszy funkcyjnych ale nie dziala to dobrze i czasem program lubi "przytrzymać" np alt czy ctrl mimo ze go nie naciskalem i blokuje klawiature

    Teraz wpadlem na pomysl i potrzebuje porady - czy ktos trenował hardwarowe przytrzymanie klawisza w pozycji wcisnietej - np tak jak bylo to rozwiazane w Commodore 64 - klawisz Shift-Lock albo w bistabilnym isostacie, po prostu mechaniczna blokada dzialajaca jak w długopisie klikam raz styki zwarte i pozostaje wcisniete, klikam drugi raz wyciska sie i rozwiera styki.

    Klawiatura konstrukcyjnie jest rozwiazana jak klawiatura w laptopie - nożycowa na gumkach. Szukam rozwiazania albo zeby przytrzymac klawisz w pozycji wcisnietej albo zeby zastapic gumke i styki jakims bistabilnym mikrołącznikiem On/OFF ale nie moge znalezc odpowiednio małego.

    Moze ktos cos podpowie albo mnie wyleczy z tej klawiatury (notabene bardzo wygodna oprocz tych nieszczęsnych F'ów)

    0 0