Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo TDCI z 2003 - Biały dym utrata mocy i nierówna praca podczas jazdy

epdm 16 Feb 2015 21:10 4542 10
  • #1
    epdm
    Level 2  
    Witam
    Mam wielki problem z Fordem Mondeo TDCI z 2003 roku. Po wymianie wtrysków, świec filtrów auto nada dymi (zwłaszcza przy porannym rozruchu) a podczas jazdy szarpie i czasami traci moc. Nie wiem gdzie już szukać przyczyny więc PROSZĘ O POMOC I RADĘ. Z góry wielkie dzięki Rafał
  • #2
    Alfred_92
    Level 33  
    Diagnostyka to podstawa.
  • #3
    epdm
    Level 2  
    Tzn? Możesz konkretniej rozwinąć kwestię?
  • #4
    Sniezynka
    Level 32  
    Witam,
    Czy są przedmuchy do skrzyni korbowej, po zdjęciu korka wlewu oleju przez otwór wydostaje się dym?
    Czy płyn chłodniczy jest klarowny bez bąbelków powietrza?
    To tak na początek , później podpięcie pod komputer i sczytanie parametrów pracy podczas rozruchu i jazdy i oczywiście kody błędów.
  • #5
    Alfred_92
    Level 33  
    Kto wymieniał wtryskiwacze, ile kosztowała regeneracja, co jeszcze było robione? A mówiąc o diagnostyce mam na myśli diagnostykę komputerową na początek. Jest zimno więc zimny silnik przy takich temp jak dzisiaj bedzie kopcił na biało, to normalne, a przyczyn przerywania w tym silniku może być conajmniej kilkanaście.
  • #6
    epdm
    Level 2  
    wtryski były wyjęte z innego auta sprawdzane komputerowo i przelewowo itd, auto poddane było diagnostyce komputerowej
    a jakie mogą być te przyczyny?
  • Helpful post
    #7
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Przede wszystkim dlaczego były zmieniane wtryski? A jeśli była przyczyna, czy sprawdzono układ paliwowy na obecność opiłków we wtryskach i filtrze paliwa. Układ wtryskowy Delphi do 2004 roku padał najczęściej na skutek łuszczenia się pompy wtryskowej - opiłki załatwiały wtryski. Bez sprawdzenia pompy na obecność opiłków jakakolwiek wymiana wtrysków lub ich regeneracja nie ma sensu.
    Po 2004 roku poprawiono pompę.

    Obecnie - aby sprawdzić obecność opiłków - można wyjąć filtr, wypatroszyć go i zobaczyć czy są opiłki. Jeżeli nie ma, to można bawić się w diagnostykę dobrym testerem (IDS) w trybie rzeczywistym - czyli sprawdzić ciśnienia ma listwie i dawki wtrysku, sprawdzić błędy, itd., itd.

    Jeżeli są opiłki - to zaczyna się finansowa masakra. Pozostaje tylko regeneracja pompy, także wtryskiwaczy (tych niby dobrych używek, ale chyba lepiej regenerować stare oryginały) i płukanie układu, a jest to koszt rzędu w sumie ok. 6000 zł...
    Jakiekolwiek ruchy typu stosowanie tańszych zamienników wymienianych części lub zakup używek nie mają najmniejszego sensu. To na 100% wyrzucone pieniądze w błoto.
    Zresztą zacząłeś już iść tą drogą...
  • #8
    epdm
    Level 2  
    Zaczęło się tak że przy obrotach około 2000 zaczął się dusić i trzeba było albo przygazować albo zredukować bieg. Poźniej po dłuższym czasie na trasie przy wyprzedzaniu nagle jakby delikatny puk moc spadła i zapalił się żarnik. Potem zgasł i nic. Po niedługi czasie znowu się zapalił i zaczął być delikatny problem z odpaleniem po nocy.
    Wtryski wymieniono bo po sprawdzeniu miały słabą zdolność przepustową.
    Teraz zawsze po nocy przy odpalaniu dymi później przestaje. Po krótkiej jeździ i odpaleniu już tak nie dymi. Jednak szarpie przy tych obrotach i raz na tydzień podczas jazdy moc spada i zapala się żarnik.
    Więc nie wiem czy mam iść tym tropem co mi sugerujesz?
  • #9
    Alfred_92
    Level 33  
    objaw przyduszania i poszarpywania przy stałych obrotach potrafi generować nawet uszkodzony EGR. Jesteś pewien że wtryskiwacze po wymontowaniu były sprawdzone na stole pobierczym, masz jakiś wydruk z próby? Pompa była diagnozowana ? Nagraj jakiś filmik przedstawiający występujący problem.
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Znajdź warsztat, który zna te silniki i posiada fordowski tester IDS. To nie musi być ASO, a nawet nie jest wskazane.
    Zrób diagnostykę, niech sczytają błędy, niech sprawdzą czy są opiłki w filtrze.
    Warto sprawdzić świece żarowe.

    Kolega Alfred_92 słusznie zwrócił uwagę na EGR, część problemów opisywanych mogą być przez niego powodowane. W Mondeo przedliftowym problem EGR-a łatwo się likwiduje, jeżeli nie ma czujnika położenia. Wtedy wystarczy go zaślepić zdejmując rurkę podciśnienia z króćca gruszki EGR-a, a gumową rurkę zatkać czymkolwiek (nitem, kulką itp). Wtedy EGR pozostanie cały czas zamknięty i zapominasz, że istnieje. To są dosłownie dwie minuty roboty - zrób to sam, jedną z możliwych przyczyn łatwo zlikwidujesz i/lub pozbędziesz się potencjalnych kłopotów.
    Późniejsze tdci oraz tddi mają czujnik położenia EGR-a i sprawa jego zaślepienia jest bardziej skomplikowana.

    Upewnij się tylko, że nie ma doprowadzonych przewodów elektrycznych do EGR-a, czyli że nie ma czujnika, wiem że Transit mający ten sam silnik tdci nie ma czujnika...
  • #11
    wojt3k
    Level 15  
    Mój szwagier ma podobny problem auto z 2004 i kosztowne te wtryski on płacił coś koło 2500zł za wtryski tylko idioci w warsztacie zajmującym się naprawa disli niby dobrym na Podkarpaciu nie sprawdzi czy pompa puszcza opiłki (a co najlepsze to po wymianie wtrysków nawet filtra paliwowego nie wymienili)i to samo z nowymi wtryskami zrobiło. Teraz zawsze jest pytanie czy odpali dzisiaj.Auto wartuje cena giełdowa ok 10tys a naprawa koło 6tys.