Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault premium 450 dxi - mid 136 sid 10 fmi 14

lain00 17 Feb 2015 07:32 5862 5
  • #1
    lain00
    Level 7  
    Witam.
    Proszę o rozszyfrowanie kodu jak w temacie. Dziś rano delikatnie przyhamowałem i zapalił się właśnie ten błąd. Dodatkowo na wyświetlaczu jest komunikat niebezpieczeństwo blokady kół. Od czego zacząć szukać? Nie bardzo wiem czy to ma znaczenie, ale dzisiaj w nocy był spory mróz i może coś przymarzło. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Modulator osi 2, prawa strona. Prawdopodobnie masz problem pneumatyczny (wyciek powietrza, zamarznięcie, zbyt duża różnica ciśnień między prawą a lewą stroną itp.). Dobrze by było zrobić diagnostykę odpowiednim sprzętem.
  • #3
    lain00
    Level 7  
    dzięki daro111 za wskazówki
    co masz na myśli pisząc diagnostyka odpowiednim sprzętem? chodzi Ci o kompa w ASO?
    a przy okazji- czy to może mieć jakiś związek z APM-em? rano jak uruchomiłem silnik to zanim nabił powietrza to wydawało mi się że jakby zawiesił się zawór w APm-ie bo na zegarze było 13 bar. zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka i wyświetlił się komunikat zjazd do warsztatu. kilka razy wcisnąłem pedał hamulca żeby upuścić powietrza i wróciło do normy, potem ruszyłem i po ok 2 km stało się jak opisałem wcześniej.
    pozdrawiam

    Dodano po 21 [sekundy]:

    dzięki daro111 za wskazówki
    co masz na myśli pisząc diagnostyka odpowiednim sprzętem? chodzi Ci o kompa w ASO?
    a przy okazji- czy to może mieć jakiś związek z APM-em? rano jak uruchomiłem silnik to zanim nabił powietrza to wydawało mi się że jakby zawiesił się zawór w APm-ie bo na zegarze było 13 bar. zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka i wyświetlił się komunikat zjazd do warsztatu. kilka razy wcisnąłem pedał hamulca żeby upuścić powietrza i wróciło do normy, potem ruszyłem i po ok 2 km stało się jak opisałem wcześniej.
    pozdrawiam
  • #4
    daro111
    Level 31  
    lain00 wrote:
    co masz na myśli pisząc diagnostyka odpowiednim sprzętem? chodzi Ci o kompa w ASO?

    Niekoniecznie, może być np. Texa, Jaltest lub inny z kumatym diagnostą który poprawnie stwierdzi usterkę.
    Ten błąd może powodować wiele usterek, dlatego potrzebna diagnoza i podgląd parametrów by jak najlepiej określić przyczynę.
    lain00 wrote:
    a przy okazji- czy to może mieć jakiś związek z APM-em?

    Nie sądzę bo status błędu byłby inny.
    Podejrzewam że te błędy mogą być związane z zamarznięciem układu pneumatycznego.
    Sugeruję na początek zjazd na ciepły warsztat, rozmrozić układ, pospuszczać wodę ze zbiorników i zalać układ jakimś specyfikiem do pneumatyki np. Wabcothylem. Jak nie pomoże to diagnostyka.
  • #5
    lain00
    Level 7  
    Tak tez zrobię. Kolego daro jesli zajmujesz sie takimi rzeczami i masz taki sprzet do diagnostyki to daj namiary na siebie na priva.
    Ew Dajcie koledzy jakies namiary na kogos w okolicach gliwice zabrze bytom katowice.
    Pozdrawiam
  • #6
    lain00
    Level 7  
    Tak jak kolega daro111 sugerował , tak też zrobiłem, spuściłem wodę z układu choć nie było jej jakoś za dużo, zalałem do układu wabcothyl-u i problem prawie zniknął.
    Napisałem prawie, bo odwiedziłem serwis i tam dodatkowo , serwisant zaadoptował mi ten cały modulator. Tak się złożyło że tym serwisantem okazał się kolega daro111. Gość zna się na rzeczy i wie co robi. Nie proponuje wymiany pół części w aucie tylko szuka co w trawie piszczy i mówi co jest nie tak. Niestety w większości serwisów naciągają na zbędne koszty byle tylko wyrwać kasę. Tutaj jest inaczej.
    Oczywiście mam na myśli firmę PRO TRUCK z Sławkowa. Naprawdę polecam
    Pozdrawiam