Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT IBIZA 021 - Płyn hamulcowy nie dociera do tłoczków i zacisków.

17 Lut 2015 14:26 3057 14
  • Poziom 29  
    Otóż napotkałem na taki problem.

    Mam "zdobyczną" IBIZĘ z 1990 roku.

    Ponieważ miała problemy z hamowaniem, wymieniłem nastepujące elementy:

    - Klocki hamulcowe przód
    - Tarcze hamulcowe przód
    - Szczęki hamulcowe tył
    - Bębny hamulcowe tył
    - Tłoczki hamulcowe tył

    Zadowolony uzupełniam płyn w zbiorniczku wyrównawczym, aby dokonać jego wymiany.
    I tutaj klops. Płyn stoi i nie idzie dalej. Pompa, pomyślałem.
    Wymieniłem pompę. Problem ten sam.

    Zdemontowałem pompę, zalałem płynem. Kiedy ją naciskam, tryska z niej, że aż miło.
    Dlaczego zatem płyn nie dochodzi do zacisków i tłoczków?
    Na początek obstawiłem pęknięty przewód hamulcowy, ale nigdzie nic nie cieknie.
    Na podłodze sucho. Teraz zastanawiam się, czy serwo nie umarło w jakiś sposób.

    Pedał hamulca jest miękki. Kiedy nacisnę go bardzo szybko kilka razy, to twardnieje i wtedy samochód jakoś zahamuje.
    Odkręcam przewody hamulcowe, wciskam pedał hamulca i ani kropla nie leci..
    Może tłok popychający z serwa nie dochodzi do pompki?

    Macie jakieś pomysły?
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Spuchnięte przewody gumowe .
  • Poziom 29  
    Wszystkie na raz?
    Spotkałem się wcześniej z gumowym przewodem nieprzepuszczającym płynu, ale z czterema na raz, to nigdy..

    Jest jakaś możliwość, że doszło do ich zatkania/uszkodzenia, ponieważ poprzedni właściciel zmieszał DOT3 z DOT4?

    Jutro wykręcę gumowce i zobaczę, czy coś poleci z przewodów.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Wykręć jeden przewód przy pompie, podstaw słoik i pompnij.
  • Poziom 29  
    Jak już wcześniej wspomniałem, na zdjętej pompie (podpiętej do drugiego serwa) przy naciśnięciu, płyn z otworów leci.

    Kupiłem specjalnie drugą pompę i serwo.
    Pompę zmieniłem. Brak efektów. Jutro zmienię serwo, może to wina.
    Choć kiedy naciskam pedał hamulca, to tłoczek z serwa pokazuje się i chowa, więc nacisk w pompie powinien być odpowiedni.

    Czy jest w samochodzie jakieś miejsce, gdzie płyn mógłby uciekać w taki sposób, aby nie było śladów na podłodze?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Przewody są widoczne pod autem. Skoro po zdjęciu przewodu płyn leci to z reguły jest jasne, że problem jest gdzieś dalej. Osobiście ruszyłbym kolejne "ogniwo" czyli przewody elastyczne.
  • Poziom 29  
    Tak zrobię. Jutro rozbiorę je wszystkie i sprawdzę, czy bez elastycznych przewodów płyn uchodzi.

    W tym modelu zastosowano taki typ przewodów, w których otwór wprowadzający płyn do zacisku/tłoczków, wychodzi z gwintu śruby, którą się dokręca przewód. Czy to może mieć wpływ na to?
  • Poziom 15  
    Na pewno nie, skoro tak fabrycznie jest to ma tak byc i nic złego nie powinno się dziać. A jak to wszystko zmieniałeś to płyn z pompy zleciał całkiem? Nie zaślepiałeś przewodów? A przy przewodach nic nie robiłeś?Nie zamieniłeś gzieś czasem czegoś, na pompie albo jakim korektorze? Sprawdzić elastyczne czy drożne, próbować zapalić auto i odpowietrzać na zapalonym, bo pompa z tego co czytam nowa i odpowietrzona. A odpowietrzniki drożne?
  • Poziom 31  
    @SERWANTES44 Czytałeś temat od początku? Chyba nie...
  • Poziom 43  
    GarrutoSan napisał:
    Odkręcam przewody hamulcowe, wciskam pedał hamulca i ani kropla nie leci..


    Pomocnik naciska kilka razy i trzyma wciśniety pedał , ty wtedy dopiero odkręcasz odpowietrznik ....
  • Poziom 29  
    Dzięki za poradę - wiem jak odpowietrza się układ.
    Problem polega na tym, że nie da się go odpowietrzyć, bo nic z niego nie leci.
    Zaprzestałem więc odpowietrzania i postanowiłem spuścić cały płyn hamulcowy.
    I tutaj pojawiają się czary, ponieważ płyn nie leci.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Odkręć przewód przy pompie, poluzuj odpowietrznik i podłącz pod przewód przy pompie wężykiem kompresor. Jak nie idzie to rozłącz punkt rurka-przewód elastyczny. Cudów nie ma.
  • Poziom 29  
    Bardzo bym chciał zastosować Twoje rozwiązanie, ale nie dysponuję na tym garażu kompresorem.
    Nie chcę ryzykować jazdy tym samochodem, a kompresor, który mam to stary kompresor po dziadku - nie ma opcji, że go z garażu wywiozę.

    Serwo zmieniłem, pompę podłączyłem.
    Uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym i dalej nic.
    Czekam na elastyczne przewodu hamulcowe. Jak tylko dojadą do sklepu, to biorę się za ich wymianę.

    Jeżeli po tym zabiegu nic nie wskóram, to dzwonię do mechanika po wycenę.
    Jak przekroczy 150zł, to wiozę ją na złom :)
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Kompresorek do kół na 12v starczy
  • Poziom 29  
    Właśnie jestem na garażu i przedmuchałem przewody.
    Z jednego przewodu (zaznaczonego na schemacie), nic nie leci.
    Czy zatem ten przewód jest uszkodzony? Jeżeli tak, to gdzie się podziała zawartość, skoro pod samochodem jest sucho?

    Mój tragicznej jakości schemat pokazuje punkt montażu przewodów widzianych z pod otwartej maski.

    Jeżeli dobrze to czytam, to szwankuje Prawy Przód, tak?
    SEAT IBIZA 021 - Płyn hamulcowy nie dociera do tłoczków i zacisków.


    EDIT:

    Rozwiązanie okazało się proste!
    Samochód pojechał na szrot - tam jego miejsce.
    Wpadło do kieszeni parę groszy..
    Zabieram się dalej za odnawianie Skody.

    Pozdrawiam i dziękuję.