Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawanie cienkich blach aluminiowych

ktl3 17 Lut 2015 15:41 1221 1
  • #1 17 Lut 2015 15:41
    ktl3
    Poziom 1  

    Witam,

    Potrzebują porady w zakresie doboru metody spawania. Przejrzałem dużo informacji, ale chciałem prosić o pomoc, ponieważ mam konkretne zastosowanie co do którego nie znalazłem jeszcze tematu.

    Potrzebuję spawać cienkie blachy z aluminium PA11 o grubości 2 i 3 mm.
    Blachy mają być ścianami prostopadłościanów lub innych form geometrycznych, więc muszę ję łączyć pod kątami bez zakładów (przykład jak na zdjęciu)
    Spawanie cienkich blach aluminiowych
    Łączone krawędzie będą miały długości do około metra, więc sumarycznie to tych spoin wychodzi dużo.

    Czy da się wykonać takie łączenia przy pomocy spawania MIG? O tej metodzie myślałem ze wzgledu na szybkość i mniejsze umiejętności potrzebne jak również niższe koszty sprzętów. Ewentualnie jakim sprzętem byłbym w stanie spawać tego typu elementy.

    Spoiny nie będą przenosić dużych obciążeń, krawędzie będą szlifowane od zewnątrz żeby były równe. Całość potem malowana proszkowo. Zależy mi też na tym żeby blachy nie pogięły się od temperatury.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    0 1
  • #2 17 Lut 2015 19:48
    bearq
    Poziom 35  

    Takie blaszki najlepiej MIG/MAG, podstawa to dobry sprzęt który będzie stabilny, przy takiej grubości blach bardzo łatwo przepalić ją na wylot stąd sprzęt musi być stabilny napięciowo-prądowo.
    Nie wiem co to za blachy ale do Mig'a miejsce łączenia muszą być czyste i wolne od rdzy. O ile wprawnie będziesz spawać nic się nie pognie i nie przepali.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo