Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung Galaxy S5 - Nieznana usterka LCD

eNWueM 17 Lut 2015 19:19 3570 11
  • #1 17 Lut 2015 19:19
    eNWueM
    Poziom 8  

    Witam.

    Problem odnosi się do Samsunga Galaxy S5 .


    Z początku nie było żadnego problemu z telefonem, wszystko działało. Pewnego dnia telefon upadł i zbił się cały panel dotykowy, ale działał. Na wyświetlaczu nie było nic znać. Oddałem telefon do jednego z serwisów w Warszawie, ale nie do tego serwisu salonowego, do zwykłego "na ulicy". Po tygodniu odebrałem Samsunga, dowiedziałem się że wymieniony został cały wyświetlacz z panelem dotykowym. Dostałem gwarancję trzy miesiące na usługę.
    Na początku było wszystko ok jednak po miesiącu(od naprawy) użytkownika wyświetlacz zaczął przestawać wyświetlać, tzn w pewnym momencie najczęściej przy zmianie położenia wszystko z niego znikało i po chwili znowu się pojawiało. Po dniu stało się to bardzo uciążliwe i częste oraz dodatkowo zamiast znikającego obrazu zaczął pojawiać się "szum" taki jak na zdjęciu, żeby znikł musiałem całkiem mocno potrząść telefonem, jednak nie zawsze to działało.

    Samsung Galaxy S5 - Nieznana usterka LCD


    Stwierdziłem że odniosę telefon do serwisu gdzie był wymieniany wyświetlacz i obejmie to gwarancja. Jednak Pan serwisant powiedział że nie może przyjąć go na gwarancje ponieważ to ja go uszkodziłem. Dodam, że wziął go do ręki, popatrzył przekręcając w ręku przez minutę i zdiagnozował to jako "Mikropęknięcia wyświetlacza powstałe z winy użytkownika" . Spytałem się ile więc by wyniosła naprawa poza gwarancją, jednak kwota jaką zobaczyłem lekko mnie zdziwiła ponieważ wcześniej w tym serwisie za tą samą usługę zapłaciłem połowę mniej.

    Nie do końca mi się chce w to wierzyć więc moje pytanie to czy jest możliwe postawienie takiej diagnozy tylko przez popatrzenie na smartfon i czy ewentualnie obejmuje to gwarancje. Może są serwisy gdzie można zdiagnozować tego typu usterki?
    Co w tym przypadku najlepiej zrobić?
    Jeżeli jeśli by to była prawidłowa diagnoza czy to by się objawiało tym co opisałem i czy nie było by to widoczne na wyświetlaczu jako jaśniejsze lub ciemniejsze punkty?

    Dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam :-)

    0 11
  • #2 17 Lut 2015 19:34
    excray
    Poziom 39  

    Może taśma od wyświetlacza jest nie dociśnięta w złaczu na płycie głównej. Bez rozebrania trudno stwierdzić. Takie cuda to tylko w tym serwisie Warszawskim.

    0
  • #4 17 Lut 2015 21:45
    daro19862
    Poziom 25  

    Może ci wstawili jakiś trefny set, który to podczas zwykłego użytkowania psuje się coraz gorzej.

    0
  • #5 17 Lut 2015 22:28
    eNWueM
    Poziom 8  

    Za wymianę tych części zapłaciłem 300 zł.

    0
  • #6 17 Lut 2015 22:49
    OlekMTG
    Poziom 34  

    No za 300 zł to się chyba nie spodziewałeś nowego oryginalnego wyświetlacza?
    Możliwości są trzy:
    1) wymieniona była sama szybka a nie cały zestaw, przy okazji coś uszkodzili extra
    2) to jakaś tandetna podróbka
    3) wstawili Ci jakiś używany zestaw, może nie do końca sprawny

    0
  • #8 18 Lut 2015 10:40
    venummasa
    Poziom 19  

    Jak ktoś tam pisał wcześniej trzeba by to rozkręcić i zobaczyć może wystarczy "docisnąć" złącze od lcd bo tak czasem się zdarza i podobnie to wygląda. Coś może przy klejeniu poszło nie tak choć najczęściej mi to wczesniej wychodziło. Trochę nie profesjonalne zachowanie serwisu jeśli nawet nie przyjął tego aby sprawdzić! Kij też zawsze ma dwa końce oczywiście nie mam podstaw twierdzić i nie twierdze że było inaczej ( niema co mędrkować jak się nie zna do końca całej sytuacji). Klient też nie koniecznie się przyzna że mu telefon upadł (bo tak naprawdę każdemu się zdarza), tak samo z zawilgoceniem itd

    0
  • #9 18 Lut 2015 12:29
    0xC0FFEE
    Poziom 18  

    Ogólnie na podstawie nie otworzenia telefonu nie są w stanie stwierdzić, masz tam gwarancję i musi sprawdzić czego jest to wina - w moim serwisie taki telefon otwierany jest przy kliencie i podstawiany drugi set, jeśli działa, zostawiam go w telefonie, jeśli nie - wina płyty i niestety tego gwarancja nie obejmuje, chociaż niektórzy klienci myślą, że za jedną naprawę firma będzie robiła przez 3 miesiące darmowy serwis. Gwarancja jest zawsze na dany element. Z daleka śmierdzi przekrętem, jak wspomnieli mkoledzy powyżej - tępić, tępić i jeszcze raz tępić takich cwaniaczków. Jak zaniesiesz do innego serwisu w celu postawienia diagnozy, to ten pierwotny nie uzna Ci gwarancji, ze względu na ingerencję poserwisową innej firmy i tak pozbędziesz się gwarancji. Oni mają obowiązek sprawdzić, no chyba że to geniusze, bo ja nawet z mega mikroskopem nie potrafiiłbym dostrzec mikropęknięć. No i ten koszt naprawy popdejrzanie niski, u mnie tyle za S3 nawet nie zapłacisz a co do S5.

    Ja bym był nawet za publicznym ujawnieniem takich oszustów, oczywiście jeśli Admin na to przyzwoli, bo jak czytam takie tematy to mi się nóż otwiera.

    0
  • #11 18 Lut 2015 13:02
    0xC0FFEE
    Poziom 18  

    Masz rację, a to już jest walka z wiatrakami, bez sensu tracić energię, takich sytuacji zapene jest więcej u miejscowych cwaniaczków, a potem opinie są jakie są o serwisach nawet uczciwych.

    0
  • #12 27 Lip 2015 14:24
    eNWueM
    Poziom 8  

    Po wielu miesiącach leżenia na półce w końcu znalazłem czas na to żeby się za niego zabrać. Po odklejeniu wyświetlacza okazało się że było to spowodowane tylko i wyłącznie wypięciem się slotu taśmy od płyty głównej. Listwa była przyklejona do części tylnej wyświetlacza... Dziękuję za wszystkie porady.

    0