Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

piggybox - Box tuning i efekty dopiero po 300 km

17 Lut 2015 20:43 1053 12
  • Poziom 10  
    Byłem w firmie oferującej chip i box tuning i przy montowaniu boxa usłyszałem, że pełen efekt zostanie osiągnięty po przejechaniu 200-300 km. Czy to możliwe i jak to działa?
  • Poziom 17  
    Zmień firmę , bo chcą cię naciągnąć..
  • Poziom 10  
    Też mi się tak wydaje. Mam 10 dni na wypróbowanie tego boxa. Teoretycznie z 85 KM i 140 nm powinno wyjść 104 KM i 177nm, ale nie wyczuwam tego przyrostu(może trochę) i nie mam w okolicy hamowni żeby to sprawdzić, więc zwrócę boxa.
  • Moderator Samochody
    Boksy to urządzenia oszukujące sterownik silnika przez fałszowanie odczytów z czujników, te trochę lepsze mogą też modyfikować sygnały sterujące niektórych elementów wykonawczych (np. wtryskiwaczy). Ale to i tak dobre do instalacji LPG...
  • Poziom 10  
    Dzię™ki. Już jestem umówiony na demontaż.
  • Moderator Samochody
    pudel_hc napisał:
    Też mi się tak wydaje. Mam 10 dni na wypróbowanie tego boxa. Teoretycznie z 85 KM i 140 nm powinno wyjść 104 KM i 177nm, ale nie wyczuwam tego przyrostu(może trochę) i nie mam w okolicy hamowni żeby to sprawdzić, więc zwrócę boxa.


    Nie da się z benzyny bez turbo programem tyle uzyskać.
  • Poziom 13  
    domex32 napisał:
    Nie da się z benzyny bez turbo programem tyle uzyskać.


    dziwi mnie tylko, że tylu jest naiwnych. Ta wiedza jest ogólnie dostępna przecież. Chociaż jest wyjątek K4M 1.6 16V ze 110KM podciągnięty na 130KM ale tutaj nie box pomógł ale modyfikacja dolotu, wymiana wałków oraz układu wydechowego + modyfikacja programu pod te zmiany. Niestety koszt tego wyszedł taki, że zupełnie nie opłacałoby się tego robić zwykłemu kowalskiemu.
  • Poziom 38  
    krzysiek_82 napisał:
    domex32 napisał:
    Nie da się z benzyny bez turbo programem tyle uzyskać.


    dziwi mnie tylko, że tylu jest naiwnych. Ta wiedza jest ogólnie dostępna przecież. Chociaż jest wyjątek K4M 1.6 16V ze 110KM podciągnięty na 130KM ale tutaj nie box pomógł ale modyfikacja dolotu, wymiana wałków oraz układu wydechowego + modyfikacja programu pod te zmiany. Niestety koszt tego wyszedł taki, że zupełnie nie opłacałoby się tego robić zwykłemu kowalskiemu.

    Zastanów się, co piszesz. Gdzie ty widzisz wyjątek. Weź malucha, zrób porting głowicy, zmień wałek i masz 35KM. Bez przeróbek mechanicznych wyjątkiem są np na chwilę obecną niektóre auta z Euro5. Np modyfikacja softu w Kia Venga czy jakimś Hyundaiu daje realne mierzone na hamowni 12 do 15 KM i 20-22Nm. Podobny wynik możesz osiągnąć w autach ze zmiennym skokiem zaworów i fazami rozrządu ale tego nie ma wiele. W każdym cywilnym aucie z wolnossącą klasyczną benzyną po wymianie wałków, i paru innych zabiegach uzyskasz mierzalny przyrost mocy.

    Chip rezystor w 1,6 16V z VW dał -0,5KM czyli właściwie błąd pomiarowy, trochę więcej da w turbodieslu.
  • Poziom 10  
    Silnik 0.9 twinair turbo benzyna
  • Poziom 38  
    W TwinAir porządnym boxem zrobisz 12-15KM i 25-30Nm. 90% tych osiągów masz od razu po założeniu boxa, pozostałe 10% czyli 1,5KM to kwestia adaptacji sterownika i to może potrwać kilkadziesiąt kilometrów.
  • Poziom 10  
    Czyli jest adaptacja, aczkolwiek niewielka.
    To oferta ze strony po holendersku "Het vermogen van uw *Fiat Panda TwinAir* zal van *85* Pk stijgen naar *104* Pk. Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van *145* Nm naar *177* Nm." Sprawdzałem kilku tunerów i mają podobne oferty. Około 20KM i 30Nm przyrostu. Oczywiście to tylko liczby, a jak jest naprawdę...

    Jeszcze dziś dostałem ofertę z 85KM na 95KM czyli wzrost o 10KM ale za to moment z 145Nm na 190Nm czyli 45Nm, ale to jest chiptuning, a nie box i tu sprawdzają na hamowni.