Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cc700 z gaznikiem aisan - czujnik sonda LAMBDA

20 Mar 2003 19:11 6898 17
  • #1 20 Mar 2003 19:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 20 Mar 2003 19:18
    Kuba_25
    Poziom 13  

    Możesz zrobić sobie emulator sondy lambda i po problemie.

    0
  • #3 20 Mar 2003 19:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 20 Mar 2003 20:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 20 Mar 2003 20:40
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    może to nie po "bożemu" ale:

    w Unie firmowym w którym zdechł katalizator wspawałem w wydech strumienice za 50 zł i po problemie. W Unie sytułacja była banalnie prosta bo lambda jest w kolektorze przed katalizatorem. Nie wiem jak w CC, ale zawsze można wspawać mocowanie sądy i ją wkręcić. ( ja wyciołem sam katalizator - po 3 cm przed i za nim.

    Od razu mówię nie testowałem tego w żadnym CC.

    Acha, i jeszcze jedno - strumienica g.... daje - no może uno ma teraz bardziej "pierdzący" odgłos, ale żadnej wyczówalnej poprawy nie zauważam.

    0
  • #7 20 Mar 2003 20:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 20 Mar 2003 20:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 20 Mar 2003 21:09
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Strumienica jest to element tuningowy który ma zwiększać moc silnika i jego wydajność i poprawiać odgłos pracy. Ale aby taka strumienica naprawdę działała musi zostać precyzyjnie obliczona do konkretnego silnika i precyzyjnie zamontowana. Można ją kupić w sklepach tuningowych za grubą kase, lub kupić u gości co montują wydechy - u mnie 50-90 zł zależnie od przekroju. Jak wywalisz katalizator spalanie ci nie wzrośnie, sąda będzie działać, a co do ekologii.... będziesz i tak mniej winny niż jakiś 20 letni IKARUS zasuwający 12 godzin po mieście przebrany z autobus...

    0
  • #10 20 Mar 2003 21:48
    Kuba_25
    Poziom 13  

    Emulator (styk S1) podłączasz zamiast sondy lambda. Przełącznik S1 nie jest tutaj potrzebny i możesz śmiało go zewrzeć (schemat jest od LPG,a przełącznik S1 włącza emulator tylko wtedy gdy auto zasilane jest gazem)Aby go wyregulować musisz ustawić na jego wyjściu (S1) sygnał,którego amplituda będzie zmieniała się od około 0,1 do 0,8V z częstotliwością około 1Hz (mieszanka stechiometryczna czyli taka jaka powinna być) . Jeżeli ustawisz napięcie w przedziałe 0,1do 0,4V sterownik auta będzie to odczytywał jako mieszankę ubogą, natomiast jeżeli ustawisz 0,5 do 1V sterownik odczyta to jako mieszanka bogata. Emulator ten stosuje się przeważnie przy instalacjach LPG gdy są problemy z ustawieniem właściwej mieszanki (najprostsze instalacje). Jak piszą moi poprzednicy jeżeli masz sondę lambda za kolektorem wydechowym i przed katalizatorem emulator nie jest potrzebny i możesz śmiało wyrzucić katalizator bez negatywnych skutków( sprawdzone w Kadecie).
    Ale się rozpisałem............ :D

    0
  • #11 20 Mar 2003 21:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 21 Mar 2003 00:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 22 Mar 2003 20:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 22 Mar 2003 20:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 07 Sty 2005 15:45
    Adam700
    Poziom 22  

    nie chran sie z emulatorkami,strumienicami itp itd.ja wycialem katalizator,sonda zostala na swoim miejscu.Tniesz jakies 3-5cm przed katalizatorem i tyle samo za nim.sonda zostaje wkrecona w kolektor wydechowy na samym zagieciu rury.wstawiasz zamiast katalizatora rure(idealna jest z walu napedowego Poloneza) i po problemie.a jezeli chcesz sie chwile pobawic to wytnij katalizator tak jak mowie ci wytlucz mlotkiem+pret caly fajans ze starego katalizatora i wspawaj go na nowo.bedzi wilk systy i owca cala

    0
  • #16 10 Sty 2005 17:56
    wojub
    Poziom 10  

    Witam

    Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w saplinach, w CC znajduje się ona przed katalizatorem. A więc jeśli wyrzucisz katalizator sonda będzie dalej spełniała swoją funkcję. Problem pojawi się podczas badania technicznego i analizie spalin. Bez działającego katalizatora raczej nie wyregulujesz tego silnika tak żeby spełnił normy i jednocześnie jeszcze normalnie jeździł. Proponuję zamontować tani katalizator.

    pzdr.

    0
  • #17 10 Sty 2005 18:36
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Katalizatora może nie być sonda lambda być musi.Gażnik Aissan jest sterowany elektronicznie.

    0
  • #18 09 Kwi 2009 22:59
    jagus13
    Poziom 9  

    a mam pytanie moge "wyrwac" przewód z sondy i podlaczyc go do emulatora ? a sonda bedzie tylko tam wkrecona nie podlaczona

    0
  Szukaj w 5mln produktów