Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel VBA porównanie formularzy

17 Lut 2015 22:27 1194 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Bardzo proszę o pomoc z następującym zadaniem. Mam formularz (kolumna A pytanie, kolumna B miejsce na odpowiedz)w pliku excel, który wysyłam do 15 osob . Po wypełnieniu tego formularza osoby te przesyłają go do mnie. Moim zadaniem jest w czystym szablonie tego formularza zebrać odpowiedzi na pytania poszczególnych osób w taki sposób aby np. komórce B1 były wpisane odpowiedzi wszystkich osób, które udzieliły odpowiedzi na to pytanie zawarte w kolumnie A1. Chciałbym aby w czystym formularzu w komórce A1 były odpowiedzi w formacie: osoba1:("opowiedz osoby 1")
    osoba2:("odpowiedz osoby 2")
    .......
    .....
    i tak do osoby 15.
    procedura powinna się skończyć po porównaniu wszystkich pytań wpisanych w kolumnie A i zestawieniu odpowiedzi wszystkich 15 osób na te pytania.
    JAK napisać takie makro?
  • Poziom 10  
    Osoby wypełniają/wpisują odpowiedzi do 15 plików, tak?
    To nie jest 1 plik który przesyłany jest od jednej osoby do drugiej... aż do piętnastej?
    Reasumując otrzymujesz 15 plików z odpowiedziami na kilka pytań i musisz skopiować te dane do jednego pliku by można było przeczytać pytanie i 15 odpowiedzi na nie?
    Dobrze rozumiem?
  • Poziom 10  
    Dokładnie tak. Otrzymuje 15 plików z odpowiedziami na pytania. Muszę skopiować odpowiedzi na pytania do jednego pliku by można było przeczytać pytanie i 15 odpowiedzi w postaci: osoba1:("TREŚĆ ODPOWIEDZI")
    osoba2:("TRTREŚĆ ODPOWIEDZI ")
    ......
    ......
    ......
    osoba15:("TRESC ODPOWIEDZI ")
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Takie zestawienie najprościej jest zrobić poprzez tabelę przestawną z wielu zakresów.
    Warunek jeden to pliki muszą mieć taki sam format tzn. w komórce np A2 Pytanie w komórce B2 Odpowiedź, i tak w każdym pliku.
    W załączeniu przykładowe pliki.
  • Poziom 10  
    Ponieważ nie jestem zbyt mocny z tabeli przestawnych możesz wyjaśnić mi krok po kroku jak zaciągnąć dane z różnych plików do jednej tabeli. Wszystkie moje próby kończą się tym, że w tabeli przestawnej mam dane tylko z jednego źródła. (Pracuję w Excel 2013)
  • Poziom 10  
    gcz4 napisał:
    Ponieważ nie jestem zbyt mocny z tabeli przestawnych możesz wyjaśnić mi krok po kroku jak zaciągnąć dane z różnych plików do jednej tabeli. Wszystkie moje próby kończą się tym, że w tabeli przestawnej mam dane tylko z jednego źródła. (Pracuję w Excel 2013)


    Krok 1 - otwieramy plik z odpowiedziami np. Ark_test1.xlsx
    Krok 2 - otwieramy nowy plik w którym utworzymy raport tabeli przestawnej
    Krok 3 - wybieramy Kreator tabel i wykresów przestawnych
    Excel VBA porównanie formularzy
    Zaznaczamy opcję "Wiele zakresów konsolidacji"
    Dalej
    Excel VBA porównanie formularzy
    "Utwórz jedno pole strony"
    Dalej
    W pliku Ark_test1 na arkuszu zaznaczamy obszar zakres danych do naszego raportu, w tym przypadku A1:B3
    Przyciskamy Dodaj
    W okienku "Zakres:" zmieniamy nazwę pliku na Ark_test2 i znów wybieramy dodaj
    tak samo z kolejnym plikiem
    Excel VBA porównanie formularzy
    Dalej
    Excel VBA porównanie formularzy
    Po prawej stronie w oknie Listy pól zaznaczamy 3 pierwsze pola, czyli Wiersz, Kolumna, Wartość
    Excel VBA porównanie formularzy
    i mamy gotowy raport tabeli przestawnej z wielu plików.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Aha, gdyby nie było widocznej ikony kreatora TP, można dodać to polecenie do paska narzędzi 'Szybki dostęp'
    Excel VBA porównanie formularzy

    Wybieramy 'Więcej poleceń...'

    Excel VBA porównanie formularzy

    Wybieramy 'Wszystkie polecenia'
    odszukujemy polecenie 'Tabela przestawna' i dodajemy do naszego paska 'Szybki dostęp'
    czyli przycisk 'Dodaj'
    OK
  • Poziom 10  
    Korzystasz z Excel'a 2013? Ja po kliknięciu kreatora tabeli przestawnej mam widok:
    Excel VBA porównanie formularzy
    Nigdzie nie mogę zlokalizować opcji "wiele zakresów konsolidacji"
  • Poziom 10  
    Opcja "Konsolidacja wielu zakresów" została usunięta ze standardowego menu dostępnego na wstążce. Należy uaktywnić dodatkowe menu do tabel przestawnych z tą opcją -> wskazówki pod koniec poprzedniego wpisu.
  • Poziom 10  
    Naprawdę nie wiem co źle robię ale nie pojawia mi się okno jakie pokazałeś na swoim pierwszym screnie.
    Na pasku 'Szybko dostęp' klikam 'Więcej poleceń' potem wybieram 'Wszystkie polecenia'
    odszukuję polecenie 'Tabela przestawna' i dodaję do paska 'Szybki dostęp'
    czyli przycisk 'Dodaj' i OK. W efekcie na pasku 'szybki dostęp' pojawia mi się ikonka z dostępem do kreatora tabeli przestawnej ale po jej kliknięciu pojawia się komunikat jak na obrazku który dołączyłem w ostatnim swoim poście.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Sorry. Z listy poleceń trzeba wybrać 'Kreator tabeli przestawnej i wykresu przestawnego'.