Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mały i tani transformator

18 Lut 2015 09:54 1419 13
  • Poziom 14  
    Witam, juz sporo czasu siedzę w elektronice, ale jeszcze nigdy nie wykonałem układu poprzez wbudowany transformator. Zawsze używam gotowego zasilacza ze stabilizowanym napieciem. Teraz chciałbym pierwszy raz użyc transformatora, który zamieni zmienne 230V na np 9V. Wiem jak wyprostować te napiecie za pomocą mostka i kondensatora (dalej może nawet stabilizator), ale na temat rodzajów i podłączenia transformatorów jestem zielony.
    Znalazłem np cos takiego za 6zł.:
    PRI 230V 40/60Hz
    SEC1 9V 1,15VA
    SEC2 9V 1,15VA

Czy te sec1, sec2 dotyczy takiego podłączenia jak zaznaczyłem na czerwono?
    a pod piny 1 oraz 5 podłączam 230V?
    i czy tam gdzie jest kropka to ma byc przewód fazowy?

Dodano po 2 [minuty]:

aha i co oznacza 1,5VA, czy jest to volt x amper czyli moc?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    madiz08 napisał:
    Czy te sec1, sec2 dotyczy takiego podłączenia jak zaznaczyłem na czerwono? a pod piny 1 oraz 5 podłączam 230V?

Tak.
    madiz08 napisał:
    i czy tam gdzie jest kropka to ma byc przewód fazowy?

Niekoniecznie musi tam być przewód fazowy. Kropkami zaznacza się początek uzwojenia. Ta informacja ma znaczenie w przypadku łączenia ze sobą wielu uzwojeń.
    madiz08 napisał:
    aha i co oznacza 1,5VA, czy jest to volt x amper czyli moc?

VA to moc dla prądu zmiennego, odpowiednik W dla prądu stałego.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    1,5VA przyjmij jako 1,5W.
    1-5 to pierwotne a 6-7 i 9-10 to wtórne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 21