Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW E46 M43TU19 - Wywala płyn chłodniczy po wymianie uszczelki pod głowica

matjag556 18 Lut 2015 12:34 9231 20
  • #1 18 Lut 2015 12:34
    matjag556
    Poziom 8  

    Witam, mam ogromny problem z E46 M43TU19.

    Otóż problemy zaczęły się ze zaczęło wywalać płyn chłodniczy okazało sie ze jest pęknięta chłodnica, chłodnica została założona nowa nissens i nowy korek zbiorniczka wyrównawczego problem ustał lecz waz górny był bardzo twardy. Zdecydowałem sie oddać samochód dodatkowo na wymianę uszczelki pod głowica, wiec została ona wymieniona wraz z innymi uszczelkami i uszczelniaczami, głowica splanowana oraz zostały dotarte zawory do tego doszedł nowy termostat i została sprawdzona pompa wody. Po złożeniu wszystkiego okazało się zaczęło wywalać znowu płyn przez korek.
    Mechanik postawił diagnozę ze jest pęknięty BLOK SILNIKA.

    Co wy na to spotkał się ktoś z taka sytuacja, co mogę jeszcze sprawdzić, jakie są inne możliwości ? Czekam na sugestie.

    0 20
  • #2 18 Lut 2015 12:56
    GarrutoSan
    Poziom 29  

    Nieszczelny korek.
    Wydmuchana uszczelka pod głowicą.
    Pęknięty blok silnika.
    Pęknięta głowica.

    Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie.

    Powodem może być którekolwiek z powyższych.

    1
  • #3 18 Lut 2015 13:32
    sebap
    Poziom 40  

    matjag556 napisał:
    nowy korek zbiorniczka wyrównawczego. Czekam na sugestie.

    Nowy oryginalny korek? Zamienniki robią takie problemy.

    0
  • #4 18 Lut 2015 14:08
    matjag556
    Poziom 8  

    Korek oryginalny z serwisu BMW.
    Głowica została sprawdzona pod względem szczelności płaszcza wodnego wszystko było ok dodatkowo zostaly dotarte zawory.
    Uszczelka pod głowica nowa.
    Teraz gdy jest wyjęty termostat zobaczyłem ze po około 4 km zaczęła temperatura dochodzić do czerwonego pola, dodatkowo kiedy jest włączony ciepły nawiew to leci zimne powietrze.

    1
  • #5 18 Lut 2015 14:41
    bew2
    Poziom 16  

    Wyjęcie termostatu nie spowoduje wymuszenia dużego obiegu, czyli lepszego chłodzenia silnika, a wręcz odwrotnie - płyn pójdzie krótszą drogą i silnik się zagotuje szybciej niż zwykle.

    Jeśli masz olej w płynie może to być spowodowane, jak koledzy piszą, nieszczelnością uszczelki pod głowicą, gdzie krzyżują się kanały olejowe, wodne i cylindry (kompresja). Kwestia czy niedawna wymiana i zastosowana uszczelka dają 100% pewności poprawnie wykonanej naprawy?

    Olej w układzie chłodzenia może pochodzić też z nieszczelnej chłodnicy oleju.

    1
  • #6 18 Lut 2015 14:56
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Test na obecność spalin w układzie chłodzenia rozwieje wątpliwości.

    1
  • #7 18 Lut 2015 20:05
    GarrutoSan
    Poziom 29  

    matjag556 napisał:
    Korek oryginalny z serwisu BMW.
    Głowica została sprawdzona pod względem szczelności płaszcza wodnego wszystko było ok dodatkowo zostaly dotarte zawory.
    Uszczelka pod głowica nowa.
    Teraz gdy jest wyjęty termostat zobaczyłem ze po około 4 km zaczęła temperatura dochodzić do czerwonego pola, dodatkowo kiedy jest włączony ciepły nawiew to leci zimne powietrze.


    Fakt, że po włączeniu nawiewu leci zimne powietrze mógłby sugerować, że ukłąd jest zapowietrzony.
    Jednak przy zapowietrzeniu układu jak dojdzie do wyplucia płynu to układ w zasadzie się odpowietrza. Wystarczy uzupełnić płyn i wtedy byłoby w porządku. U Ciebie nie jest, więc w układzie chłodzenia musi być za duże Ciśnienie, które powoduje wydmuchiwanie chłodziwa.

    Test na obecność spalin pokaże, czy po remoncie silnik faktycznie był sprawny, czy jest zrobiony byle jak..

    1
  • #8 19 Lut 2015 10:29
    bew2
    Poziom 16  

    Jeśli Twoja auto ogarnia mechanik, powinien doskonale wiedzieć co robić krok po kroku, aby znaleźć przyczynę. Jeśli robisz sam, we własnym zakresie możesz:
    - założyć termostat (najlepiej nowy) - wyjmowanie go nie pomoże w diagnozie
    - zajrzeć po uruchomieniu chłodnego silnika do zb. wyrównawczego albo pod korek chłodnicy - jak bulgocze i podnosi się nagle poziom płynu, ewentualnie - śmierdzi spalinami, masz przyczynę - uszczelka głowicy
    - sprawdzić (kontrolować na bieżąco) stan oleju silnikowego czy ubywa, czy nie ma bąbli etc, stan płynu oczywiście tez jest istotny ale jak go ciągle wywala to sprawdzanie możesz pominąć, jedynie dolewać
    - jeśli jest LPG, to przez uszkodzony parownik może dostawać się lpg do płynu - możesz zakręcić zawór na butli i wtedy sprawdzić j.w.
    - jeśli ubywa oleju i przybywa majonezu - może być dodatkowo chłodniczka oliwy albo uszczelka pod głowicą

    1
  • #9 19 Lut 2015 10:53
    bronisław222
    Poziom 10  

    Sprawdź pompę wody.

    0
  • #10 21 Lut 2015 20:38
    mietek097
    Poziom 2  

    spróbuj poprawnie odpowietrzyć układ może mechanik źle to zrobił

    1
  • #11 21 Lut 2015 20:43
    sebap
    Poziom 40  

    bronisław222 napisał:
    Sprawdź pompę wody.

    matjag556 napisał:
    została sprawdzona pompa wody

    1
  • #12 21 Lut 2015 20:49
    szymon198312
    Poziom 30  

    Silniki bmw maja uklad chlodzenia bardzo trudny do odpowietrzenia i nieumiejetne robienie tego moze doprowadzic do uszkodzenie uszczelki glowicy tak wiec cala praca przy wymianie uszczelki mogla pojsc na marne ale jesli masz zimne powietrze w kabinie to znaczy ze napewno jest zapowietrzony uklad bo w przypadku przedmuchu na glowicy przy oywartym korku zbiorniczka powinno byc cieple w kabinie.

    2
  • #13 06 Mar 2015 19:52
    matjag556
    Poziom 8  

    Witam po raz kolejny po tej robocie coś cyka w silniku tak jakby zawory? Cykanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Mechanik powiedział ze powinno się to ustabilizować po jakimś czasie lecz po przejechaniu około 400 km nie ma poprawy. Co to może być. ?

    1
  • #14 06 Mar 2015 22:11
    szymon198312
    Poziom 30  

    Jakiś czas temu miałem do czynienia z tym samym silnikiem, wywali wodę i wydawał odgłos cykania, trochę tak jakby zawory lub nieszczleny układ wydechowy. Po zdjęciu pokrywy zaworów zobaczyłem na czwartym cylindrze ze skrajna śruba głowicy leży sobie urwana obok otworu w którym powinna się znajdować. Czy przy wymianie uszczelki zostały założone nowe Śruby?

    0
  • #15 06 Mar 2015 23:44
    Goduntertan
    Poziom 9  

    Poprawiles juz poprzednie rzeczy o ktorych pisali koledzy? Jezeli wyjales termostat i dodatkowo masz zapowietrzony uklad to autko bedzie sie grzac - zreszta wspominales o wskazowce przy czerwonym polu - olej jest wtedy rzadszy i moglyby tak cykac zawory (chyba ze problem wystepuje tez na zimnym silniku). Wzoruje sie na opini mechanika ze chodzilo o szklanki bo przeciez zatartego silnika by nie diagnozowal, ze sie ustabilizuje.

    Pozdrawiam.

    0
  • #16 07 Mar 2015 00:17
    matjag556
    Poziom 8  

    Wiec tak. Wszystko juz do prowadziłem do stanu używalności tzn. Odpowietrzylem dobrze układ, nie wysadzą węży pomimo że są bardzo twarde, temperatura w pionie, nie przegrzewa sie, termostat założony nowy.
    Chodzi teraz o Cykanie które występuje cały czas czy ciepły czy zimny tak samo przy dodawaniu gazu Cykanie rośnie. O co chodzi coś mechanicy musieli uszkodzić lub złe złożyć. Za cienka uszczelka?

    0
  • #17 07 Mar 2015 09:46
    sebap
    Poziom 40  

    Jeśli węże są bardzo twarde to dalej jest problem z układem chłodzenia. Nie ma innej opcji.

    0
  • #18 07 Mar 2015 14:47
    matjag556
    Poziom 8  

    Tyle ze nadal jest problem to wiem. Powiedz mi lepiej co jest jego przyczyną.
    Chodzi mi o te Cykanie.

    1
  • Pomocny post
    #19 07 Mar 2015 20:37
    GarrutoSan
    Poziom 29  

    Widzę, że kolega ma bardzo roszczeniową postawę :)

    Pomijam już fakt, że ten wątek dotyczy układu chłodzenia..
    Jeżeli węże są twarde, to znaczy, że problem nie został rozwiązany.
    A jeżeli nie został rozwiązany, to może być przyczyną "cykania".

    Poprawki po rzekomym mechaniku robisz sam, czy ktoś wykonuje to dla Ciebie?
    Sprawdź wtryski.

    0
  • #20 07 Mar 2015 21:57
    matjag556
    Poziom 8  

    Cyka cały czas a węże są dopiero twarde po przejechaniu kilku km.
    Chce jechać do tych mechaników i z nimi pogadać co i jak, lecz chce wiedzieć co to może być, żeby wiedzieć co gadać. Dodam że były rozpinane zawory.

    0
  • #21 19 Wrz 2018 14:26
    matjag556
    Poziom 8  

    Przepraszam ze po takim czasie odpisuje ale dopiero tu zajrzałem.

    Okazało się że mechanik nieudolnie założył dzwigienke na popychacz a raczej założył obok stąd był słyszalny stukot w glowicy.

    0