Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia elektronika Udemy
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBA Excel - raport z tabeli przestawnej

gcz4 18 Lut 2015 14:03 933 2
  • #1 18 Lut 2015 14:03
    gcz4
    Poziom 10  

    Witam,
    W załączonym przykładzie w pliku Excel mam dwa arkusze: Dane oraz Tabela.
    W arkuszu Dane mam wstawioną tabelę z danymi, która jest na bieżąco uzupełniana przez różnych użytkowników. W arkuszu Tabela mam wstawioną tabelę przestawną która prezentuje dane z podziałem na osoby odpowiedzialne za dany temat i przyporządkowanymi jej tematami.
    Bardzo proszę o pomoc w napisaniu makra, które:
    1.W zależności od aktywnej komórki (wskazanej na tabeli przestawnej) utworzy mi nowy arkusz o nazwie komórki która została kliknięta
    2. skopiuje mi do utworzonego nowego arkusza Raport (zakres komórek K2- M7 z arkusza Tabela)
    3. Automatycznie wypełni raport.

    Jak powinno wyglądać makro, które zamieni tekst w komórce B15 arkusz Tabela na formułę.

    0 2
  • Szkolenia elektronika Udemy
  • Pomocny post
    #2 23 Lut 2015 19:17
    marek_s1
    Poziom 13  

    Po kliknięciu komórki np. C16 ma się utworzyć arkusz o tej nazwie tj. "C16"?
    Czy raczej arkusz z nazwą projektu?

    Jeżeli to drugie, to zamiast używać tabeli przestawnej proponuje:

    1. utworzyć arkusz z polem/formantem kombi dla którego źródłem danych będzie pole (kolumna) "nazwa" z arkusza Dane. Po wybraniu elementu z listy zwraca się pozycję tego elementu na liście.

    2. W nowym arkuszu (szablon) umieścić sekcję Raport, dane do raportu weźmiesz za pomocą funkcji Przesuniecie oraz pozycji elementu, wybranego powyżej.

    3. Można napisać makro, które będzie powielało arkusz szablonu i zapisywało pod dowolna nazwą + wpisanie na stałe danych.

    0
  • Szkolenia elektronika Udemy
  • #3 24 Lut 2015 21:25
    gcz4
    Poziom 10  

    Nie do końca to rozwiązanie zaspokoi moje potrzeby. Ponieważ tabela zmienia się dynamicznie chciałbym aby w odpowiednich komórkach raportów nie były wstawiane wartości tylko formuły.
    Bardzo by mi w tym pomogło makro które zamieni tekst znajdujący się w komórce G15 arkusza Tabela na formułę. Jak to zrobić??

    0