Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Murano - powracające błędy

18 Feb 2015 21:14 5268 31
  • Photocopiers specialist
    Witam, murano Z50 3.5 bez lpg wyrzuca błędy: P1273 oraz P1284. Postawiono diagnozę - sonda nr1 przed katalizatorem do wymiany. Wymieniono ją na produkt Boscha, który krosuje się z oryginałem. Błąd skasowany, zrobiłem z 50km i znowu check. Powrót do serwisu, wymienione świece, oraz uszczelki pokryw zaworów. Miało być ok. Ale błędy pojawiają się niczym mantra: kasowanie - 30 -50 km i check engine świeci. Może Koledzy podpowiedzą cóż może być przyczyną. Serwis proponuje taktykę: wymieniamy po kolei, aż będzie ok :(
  • Level 30  
    Ciśnienie paliwa sprawdzali i filtr paliwa wymieniony?
    Często problem jest z lambdą gdy ciśnienie paliwa jest słabe.
  • Photocopiers specialist
    filtra na pewno nie ruszali
  • Level 30  
    Jak filtr jest stary to i tak do wymiany, zmień sam jak check się nie zapali to było to a jak się zapali to trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa.
  • Photocopiers specialist
    wg serwisówki filtr w murano jest z unifikowany z pompą i jest niewymienny..
  • Level 30  
    To trzeba sprawdzić czy ciśnienie paliwa jest takie jakie zaleca serwisówka ... ;-)
    Poza tym wpisz poniższy tekst w allegro zresztą na ebay też znajdziesz ...
    NISSAN MURANO Z50 02-08 3.5 V6 234KM FILTR PALIWA
    Powodzonka w naprawie ...
  • Photocopiers specialist
    ciśnienie w normie..... Czy przepływka może rzutować na powstawanie ww błędów?
  • Level 30  
    pdw wrote:
    ciśnienie w normie

    Znaczy ile ?
    pdw wrote:
    Czy przepływka może rzutować na powstawanie ww błędów?
    Tak
    Silnik bierze olej?
    pdw wrote:
    sonda nr1 przed katalizatorem do wymiany. Wymieniono ją na produkt Boscha
    Niech ci zamontują oryginalną starą /dobrą/ sondę.
  • Photocopiers specialist
    podmieniłem sondę na denso i bez zmian
    oto parametry pracy silnika
    Nissan Murano - powracające błędy
  • Level 30  
    Parametr Air Flow Rate powinien być ok 5 na wolnych i 15 - 20 na wysokich obrotach...
    Zresztą kolega sprawdzi co mówi serwisówka ;-)
    I pytanie czym auto jest diagnozowane bo uniwersalne testery nie wszystko pokazują dobrze ! A wydruk nie wygląda na z serwisu Nissana :-)
  • Photocopiers specialist
    hmm, niechaj Kolega nie będzie taki sarkastyczny :)
    do serwisówki zaglądam i konfrontuję anomalie auta.
    Parametry to zrzut z pcmscana
    zastanawia mnie wysoka krótka korekta na 1 banku
  • Level 30  
    pdw wrote:
    filtra na pewno nie ruszali
    pdw wrote:
    wg serwisówki filtr w murano jest z unifikowany z pompą i jest niewymienny..
    Żaden sarkazm kolego tylko wzoruje się na twoich wypowiedziach ;-)
    pdw wrote:
    zastanawia mnie wysoka krótka korekta na 1 banku
    To może być błędny odczyt właśnie tego uniwersala...
    Pora oddać auto w ręce kogoś kto się na tym zna :-)
  • Photocopiers specialist
    filtra na pewno nie ruszali - wg serwisówki filtr w murano jest z unifikowany z pompą i jest niewymienny :)
    W ASO wymienili już sondę, swiece, uszczelnili pokrywy, a teraz proponują pozostałe sondy i przepływkę :) i jak mówi szef serwisu: w końcu się trafi.......
  • Level 38  
    Niech sobie wymieniają, co chcą, za nieskuteczną naprawę nie płacisz i już. Jak będą plumkać, to poinformuj ich, że chciałbyś w tej sprawie znać zdanie centrali Nissana. Bedzie szybciej i taniej, po dobroci już próbowałeś.
    Jeżeli odczyt był robiony jako standard OBDII a nie wybór konkretnego sterownika to raczej nie powinno kłamać. Trzeba diagnostycznie zmienić mieszankę , np pokarmić plakiem i zoabczyć czy STFT się odkleją od 25%.
    Poza tym odczyty pracy sondy z logów ze zgaszonego silnika można sobie w d.... wsadzić. Czemu wszystkie wartości Min, Max i Sr masz takie same dla wszystkich parametrów?
    Co pokazuje tylna sonda na tym banku?
    W załączniku masz tylko jeden z biuletynów serwisowych Nissana, a mieli ich kilka do tych błędów.
  • Photocopiers specialist
    Po czym wnioskujesz, iż logy pochodzą ze zgaszonego silnika? Podczas pracy pcmscana silnik pracował
  • Level 43  
    Przepływka nc nie ma do tej usterki,bank 2 jest ok.Zasilanie grzałki bank 1 sensor 1 ok? Albo nie wiedzą który to bank 1 i zmienili nie ta sondę :) . Też już sie zdarzało w silniku V i nie tylko.
  • Level 38  
    Ale gdybyśmy mieli wartości Min Max, to można byłoby się cokolwiek wypowiedzieć. Wartość diagnostyczna tego screenshoota jest porównywalna do zdjęcia rodzinnego ze ślubu szwagra...
    Nie znam PCMScana, większość testerów zapisuje wartości min max.
    Skład spalin za katami jest porównywalny.
  • Photocopiers specialist
    oto wczorajsze dane
    Nissan Murano - powracające błędy[/img]

    co oznacza status CL?
  • Photocopiers specialist
    przy takich obrotach krótka korekta spada a następnie powoli podnosi się przy wolnych obrotach
  • Photocopiers specialist
    traktowałem wszystko autostartem- silnik nawet nie drgnął obrotami
  • Level 30  
    Nie ma lewego powietrza.
    Komputer może brać błędne dane z przepływomierza bo ten pokazuje za mało a w rzeczywistości dostaje więcej powierza i dla tego ecu ma problemy z obliczeniami.
    Lub jest słabe ciśnienie paliwa i wtryskuje za mało /nie tyle ile przelicza ecu lub wtrysk słabo rozpyla/ w stosunku do powietrza i też będzie błąd.
    Dla czego akurat na tym banku ? Pewnie było by więcej widać na dedykowanym sprzęcie.
  • Photocopiers specialist
    podstawić przepływkę?
  • Level 43  
    Mechanicznie na rozrządzie po tej stronie jest ok?
  • Photocopiers specialist
    łańcucha nie sprawdzaliśmy
  • Level 30  
    pdw wrote:
    podstawić przepływkę?

    Jeżeli masz możliwość podmiany to tak ja musisz kupić to poczekaj.
    Nie znam tego silnika ale są inne prawdopodobne przyczyny
    - słabe lub za duże ciśnienie paliwa - sprawdz to
    - uszkodzony wtrysk ! - przełóż wtryski jeżeli usterka przejdzie na inny bank to wiadomo co robić
    - przepuszcza egr - zaślep go mimo że ecu będzie wywalał błędy , przejedz 100km i sprawdz czy upierdliwy błąd wróci
    - sprawdzić mechanike jak zaleca Andrzej20001
    - uszkodzona przepływka - bardzo prawdopodobne bo pokazuje 3.2 g/s a twój samochód to nie Punto czy Corsa. Ale to może być wina twojego programu diagnostycznego...