Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz do płytki stykowej

8kamil8 19 Lut 2015 01:41 1911 15
  • #1 19 Lut 2015 01:41
    8kamil8
    Poziom 8  

Mam taki zasilacz jak na zdjęciu. Chciałbym go użyć do zasilania płytki stykowej na 9V. I tu pojawia się moje pytanie czy on się do tego nadaje? Wiem, że zasilacz powinien być stabilizowany ale osobiście nie znam się na oznaczeniach zasilaczy, więc nie wiem czy ten taki jest. I drugie pewnie głupie pytanie po prostu odcinam tą końcówkę i jeden kabelek to + a drugi - i moge sie wpinac do płytki tak? Z góry dziękuję za odpowiedź. Zasilacz do płytki stykowej

0 15
  • #2 19 Lut 2015 03:51
    miroix
    Poziom 20  

Witaj. jeśli ci jest potrzebne napięcie 9V to się nadaje ale nie zawsze, bo samo napięcie to nie wszystko jest jeszcze wydajność czyli ile taki zasilacz może dać prądu w twoim zasilaczu jest podane że ma 700 mA czyli (miliamper) jest to mniej niż 1A (amper).
    Znaczek który oznacza prąd stały to DC lub symbol w postaci kreski i pod nią druga przerywana jaką masz właśnie na zasilaczu.
    Więc jeżeli potrzebujesz napięcia 9V stałego to się nadaje pozostaje tylko pytanie jaki układ chcesz tym zasilić, czy wydajność tego zasilacza będzie wystarczająca.
    Druga odpowiedz na pytanie - tak rozcinacz kable i masz plus i minus.
    Musisz też wiedzieć że taki zasilacz jest słabo filtrowany a nawet w większości nie posiada porządnej stabilizacji napięcia więc dlatego nie zawsze się nadaje.
    To że jest zasilaczem 9V prądu stałego nie oznacza że ten prąd jest stabilizowany.
    Większość zapewne układów potrzebuje oprócz prądu stałego jeszcze prąd stabilizowany i wygładzony kondensatorami który też pełni role filtracyjną.
    Jak zajrzysz do środka tego zasilacza to zobaczysz jego budowę, czy ma sam mostek prostowniczy diodowy czy ma stabilizator i kondensator wygładzający.