Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATtiny2313 - [avr-gcc] PWM i multipleksowanie wyświetlacza jednocześnie

sylweksylwina 19 Lut 2015 16:07 1593 15
  • #1 19 Lut 2015 16:07
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ

Witam, jako że w programowaniu jestem niemalże zupełnie zielony zwracam się do was o pomoc. Konstruuję regulator obrotów wentylatorów do PC oparty o pwm z wyświetlaniem wartości na czterech (w zasadzie tylko na trzech) multipleksowanych 7-mio segmentowych wyświetlaczach. W zasadzie to zostało mi dodanie w programie obsługi wyświetlacza i tu wydaję mi się że tu jest "pies pogrzebany".

Otóż we wszystkich programach z obsługą wyświetlacza jakie widziałem jest skonfigurowany inaczej timer (inny prescaler - częstotliwość wyboru poszczególnych wyświetlaczy ma wynosić ok. 100Hz) co wydaje mi się będzie stało na przeszkodzie sterowania pwm (nie chcę żeby np. wentylatory wydawały z siebie pisk itp.)

Kolejnym problemem wydaje mi się że konfigurując timer (dokładnie w miejscu gdzie ustawiam (1 << COM1A1)|(0 << COM1A0)|(1 << COM1B1)|(0 << COM1B0)) "robię obejście" domyślnej funkcji poszczególnych wyjść (włącznie z tymi pod które podłączony jest wyświetlacz.

Napisałem taki oto program:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Segmenty wyświetlacza są podłączone w nast. sposób

a PD0
    b PD1
    c PD2
    d PD3
    e PD4
    f PD5 (ustawione jako OC0B?)
    g PD6

L1 PB3 (ustawione jako OC1A?)
    L2 PB2 (ustawione jako OC0A?)
    L3 PB1
    L4 PB0

Dodatkowo przyciski pod PB5-PB7
    Dwukolorowa dioda led PA0, PA1 zielona (PA1) sygnalizuje "włączenie" a czerwona (PA0) ma migać podczas zmiany wartości.

Wyjście PWM do sterowania jest na PB4 (OC1B)
    Z góry proszę o wyrozumiałość gdyż z pisaniem programów pod avr mam styczność od paru dni ;)

0 15
  • #2 19 Lut 2015 19:05
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Jaka jest częstotliwość PWM?