Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra g 1.6 8v z16se 2001 - prawidłowe wskazanie map sensora

zenon11 19 Lut 2015 19:38 2823 23
  • #1 19 Lut 2015 19:38
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Mam pytanie do kolegów jakie powinno być prawidłowe wskazanie map sensora u mnie pokazuje 41 kpa przy temp. roboczej silnika i czy to może być powiązane z zaślepionym i usuniętym EGR ale założony jest emulator EGR tyle tylko że brak jest reakcji w trakcie jazdy w blokach pomiarowych wskazan pracy egra napięcie pokazuje cały czas 0.61v a procenty 0 dodam tylko że ma nie stabilne obroty na jałowym i czasami robi się mułowaty

    0 23
  • #3 19 Lut 2015 20:09
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Masz obrabany klin na wale, to chyba wszystko w temacie.

    Pozdrawiam!

    0
  • #4 19 Lut 2015 20:54
    zenon11
    Poziom 15  

    Klin i kółko w stanie idealnym wczoraj rozbierany i sprawdzany serwo wymienione na nowe firmy trw z tym wskazaniem to jest już tak od jakiegoś czasu nawet ecu było sprawdzane i jest ok a z tą przegazówka to zobaczę jutro i dam znać tak myślę czy czasami nie jest wylogowany programowo tylko jak to sprawdzić ciekawe czy w aso by coś wiedziało tylko za podłączenie chcą 160zł

    0
  • #5 20 Lut 2015 22:06
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Tak po przegazowaniu wskazania map sensora spadają do 20 po czym podnoszą się do 42kps i tak zostają

    0
  • #7 21 Lut 2015 07:28
    pusty20
    Poziom 22  

    Sprawdź dokładnie szczelność układu dolotowego.Oczywiście zakładając że zaślepka EGR się nie rozszczelniła.
    Prawidłowe wskazanie powinno się zawierać w granicach 30-35 na biegu jałowym.

    0
  • #8 21 Lut 2015 10:53
    zenon11
    Poziom 15  

    Dolot jak i wszystkie wężyki sprawdzone założona nowa uszczelka pod kolektor ssący jak i przepustnice psikałem zmywaczem do hamulców we wszystkie podejrzane miejsca obserwując czy obroty nie podnoszą się i nic w poniedziałek podmienie sam map sensor i zobaczę co się zmieni dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.

    0
  • #9 21 Lut 2015 11:57
    pusty20
    Poziom 22  

    Skoro rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie,nieszczelności jak twierdzisz nigdzie nie ma,serwo sprawne i jego podłączenie do podciśnienia szczelne to spróbuj zmierzyć kompresję.Może Ci któryś zawór "znika" pomału...Gaz jest w samochodzie?
    W tych autach rzadko się zdarza by podmiana MAP Sensora zmieniła coś gdyż sam czujnik praktycznie się nie uszkadza.

    0
  • #10 24 Lut 2015 10:40
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Gazu brak 300km temu robiłem kapitalkę silnika głowica cała robiona prowadnice,planowanie frezowanie gniazd z tym że przed remontem było to samo zastanawiam się czy ten nieszczęsny emulator egeru mi tu nie krzaczy dziś posprawdzam napięcia na wtyczce od egr i przejscia kabli

    0
  • #11 25 Lut 2015 08:31
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Kable i napięcia na wtyczkach od egr i map sensora ok panowie co dalej szukać sprawnego egra czy reklamować emulator egra ewentualnie czy wgranie w aso nowego softu coś da pozdrawiam.

    0
  • #12 25 Lut 2015 10:22
    pusty20
    Poziom 22  

    Ja bym wywalił ten "emulator",poszukał sprawnego EGR...
    Jeśli chcesz mieć spokój z czyszczeniem to zaślep go ale warunkiem jest by był on sprawny aby podawał prawidłowy sygnał zwrotny o swoim położeniu do ECU.

    0
  • #13 25 Lut 2015 13:34
    zenon11
    Poziom 15  

    Jutro najdalej w piątek bedę miał drugi sterownik silnika zobaczę co on mi pokaże i napiszę co i jak narazie dzięki za pomoc pozdrawiam.

    0
  • #14 06 Mar 2015 09:23
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Podmiana sterownika bez zmian sprawdzona kompresja 1-13.5 2-13 3-13 4-14 byłem u człowieka co posiada TECH2 i po analizie pracy parametrów powiedział że sonda lambda ta w katalizatorze coś dużo powietrza w pętli podaje czy jakoś tak fakt sonda niby bosch ale uniwersalna długoterminowa korekta paliwa pokazuje -14% chyba dobrze zapamiętałem pozdrawiam.

    Dodano po 45 [minuty]:

    Dodam jeszcze że EGR został wylogowany z sterownika,a emulator usunięty z instalacji samochodu

    0
  • #15 06 Mar 2015 10:00
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak masz możliwość podmień sondę lambda z innego auta. Miałem kilka przypadków ale co prawda z Renault że sonda mimo że "chodziła" nie wywalała błędu było takie odchylenie składu mieszanki że spadało podciśnienie w kolektorze (ecu próbowało korygować obroty uchyleniem przepustnicy). Taka luźna sugestia.

    0
  • #16 06 Mar 2015 13:44
    zenon11
    Poziom 15  

    Dzięki kolego za odp. szukam już sondy najlepiej oryginał dam znać jak znajdę i założę pozdrawiam.

    0
  • #17 07 Mar 2015 16:40
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Mam pytanko czy jest różnica w sondzie przed katalizatorem i za katalizatorem. Chodzi o parametry pracy bo nigdzie nie mogę znależć na podmiankę sondy i myślałem że mogę je zamienić miejscami co prawda obie są uniwersalne Boscha ale w sklepie jak pytałem o nową to się pytają właśnie która 1 czy 2. Pozdrawiam.

    0
  • #18 09 Mar 2015 09:08
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Powinny pasować jeśli wtyczki i przewody są jednakowe.

    0
  • #19 02 Kwi 2015 08:21
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam zamiana sond nic nie dała podciśnienie jak było 40kpa tak jest założone nowe wtryskiwacze bez zmian jedynie co zauważyłem to ecu widzi ładowanie akumulatora 13.4v a pomiar na samym alternatorze 14,20 dołożę dodatkowy przewód od altka do akumulatora czy coś jeszcze koledzy doradzą w tym temacie,a czas wtrysku pokazuje 4,3ms i druga sonda za katem prawie cały czas stoi na 730mv pierwsza pracuje od 90 do 800 czasami 900mv

    0
  • #20 08 Kwi 2015 03:14
    mario 77
    Poziom 22  

    Jakie są wolne obroty ? Odłącz EVAP , zaślep króciec i zobacz czy coś się zmieni.

    0
  • #21 08 Kwi 2015 14:27
    andrzej20001
    Poziom 43  

    zenon11 napisał:
    to ecu widzi ładowanie akumulatora 13.4v a pomiar na samym alternatorze 14,20 dołożę dodatkowy przewód od altka do akumulatora czy coś jeszcze koledzy

    Klemy zobacz czy nie robią się gorące.

    0
  • #22 09 Kwi 2015 09:01
    zenon11
    Poziom 15  

    Ładowanie już zrobione,założyłem dodatkowy przewód z alternatora do akumulatora.Przewód od zaworu EVAP też zdejmowałem zaślepiłem wejście do przepustnicy bez zmian co prawda sprawdzany tylko na wolnych ale map pokazywał tak samo,wolne obroty są nie stabilne taka jak by arytmia.Sprawdzona kompresja na gorącym silniku prawie taka sama jak na zimnym, tylko świeca na 1 jest gorsza od innych.

    0
  • #23 06 Maj 2015 23:10
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Panowie potrzebuje info jakie powinno wynosić ciśnienie oleju dla tego silnika,pytam ponieważ prawdopodobnie mam albo za wysokie ciśnienie i popychacze hydrauliczne nie dają rady spuścić oleju,albo któryś jest uszkodzony.

    0
  • #24 15 Cze 2015 13:01
    zenon11
    Poziom 15  

    Witam.Problem rozwiązany,zacierał się zawór na pierwszym cylindrze,po wymianie na nowy wszystko ok pozdrawiam i zamykam.

    0