Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto - Auto do 15 tysiecy

hyllos001 19 Lut 2015 21:27 4554 80
  • #1 19 Lut 2015 21:27
    hyllos001
    Poziom 6  

    Witam wszystkich.
    Planuje zakupic nowe auto do tej pory bylem posiadaczem diesli (peugeot 306 99r i obecnie audi a3 96r) i bylem zadowolony, a teraz naczytalem sie o tych nowych dieslach o tych dwumasach filtrach czastek, common rail i troche to strasznie jak dla mnie wyglada tym bardziej ze moje roczne przebiegi nie przekraczaja 10 tys km ;) jezdze glownie po miescie do pracy 10 km rzadko kiedy w dluzsze trasy. Jakie autko moglibyscie polecic benzyna? moze jednak diesel? zalezy mi na rozsadnym spalaniu i zeby tez dalo rade wyprzedzic rowerzyste ;)

    0 29
  • #2 19 Lut 2015 21:58
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam szukaj z nowszych aut z silnikami diesla nie przekraczającymi 100 KM bo do tej mocy producenci nie stosowali dwumasy , filtrów cząstek stałych i innych innowacji, silniki hdi z rodziny PSA są dość wytrzymałe i nie tak awaryjne ,taki na miasto to wystarczy 1,6 hdi itp rowerzystę wyprzedzi i na trasie nie będzie się wlókł jeśli prowadzisz trochę aktywny tryb życia to polecę citroena berlingo z tym motorem w wersji multispace w tej kasie to będzie 2007 2008 rok pojeździłem trochę taki autem i byłem miło zaskoczony zresztą wybór jest dość duży....

    1
  • #3 19 Lut 2015 23:53
    nioop

    Specjalista AGD

    15 tys zł - Za to nie kupisz nowoczesnego diesla..
    Tzn. kupisz, ale jak już to będzie to jeżdzący trup.

    Przy przebiegu 10km to diesel w zimę nawet się nie nagrzeje.. Co na to turbo, olej, ogólnie silnik.. Jeżeli planujesz auto na dłużej zdecydowanie poszukaj coś w benzynie..

    Bo co innego jakbys np raz na tydzień robił 200km, to zawsze jakoś ten diesel bedzie funkcjonował, ale 10km codziennie to posypie się zaraz..

    0
  • #4 20 Lut 2015 11:55
    hyllos001
    Poziom 6  

    Tez tak slyszalem jak piszesz Nioop ze na tak male przebiegi to lepsza benzyna. Racja ze silnik mi sie nie zdazy nagrzac. Moze napisze jakie mam na oku autka to moze bedzie lepiej tj.,
    Mazda 3, Mazda 6, Mitshubishi Carisma, Fiat Stilo, Peugeot 307, Ford Focus, Ford Fiesta wiec to takie moje typy, ale jestem otwarty na inne propozycje

    0
  • #5 20 Lut 2015 19:04
    nioop

    Specjalista AGD

    hyllos001 napisał:

    Mazda 3, Mazda 6, Mitshubishi Carisma, Fiat Stilo, Peugeot 307, Ford Focus, Ford Fiesta wiec to takie moje typy


    Wiesz.. Każde auto ma swoich zwolenników i przeciwników.. To zresztą widać na forum.. Niektórzy są zadowoleni z np focusa, inni bardzo zawiedzeni..

    Ja osobiście nie wybrał bym żadnego z tych modeli..
    Nastawił bym się na np Audi A4 1.6 - Silnik do małych dojazdów wystarczający a jest bardzo tani w utrzymaniu..

    0
  • #6 20 Lut 2015 19:41
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Wszędzie tylko audi i VW. Szczególnie z niskim przebiegiem. 2.0HDI przy -15 rozgrzewal się po dwóch kilometrach do 90* bez kręcenia powyżej 2000obr. HDI grzeją się dosć szybko.
    Żadne auto mające 10 lat i sprowadzone nie będzie miało 198 tys przebiegu, chyba, że na zegarze.
    Mój ma 507 tys km i sprawuje się bardzo dobrze.Takie tam francuskie scierwo 407. Zawieszenie dość kosztuje. Fap i dwumas mi nie straszny bo umiem jeździć i nie słucham idiotów co się na forach naczytali.

    0
  • #7 20 Lut 2015 22:14
    nioop

    Specjalista AGD

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Fap i dwumas mi nie straszny bo umiem jeździć i nie słucham idiotów co się na forach naczytali.


    FAP i dwumas to części eksploatacyjne - To nie jest tak, że jak umiesz jeździć to się one wówczas nie zużywają . Można jeździć tak by wydłużyć ich żywotność ale przy przebiegu 500 tys km to przy najlepszym wariancie trzeci dwumas siedzi przy tym silniku a FAP-a juz nie ma :]


    Ja nie wyobrażam sobie autora tematu, który dojeżdza 10km z FAP-em, przecież to co dwa miesiące do serwisu trzeba jeździć by było..
    Do tego znalezienie diesla, któy nadaje się jeszcze do użytku graniczy z cudem..

    0
  • #8 20 Lut 2015 22:38
    hyllos001
    Poziom 6  

    Dobra panowie, czyli ogolnie lepiej benzyna do podrozy 20 km dziennie, chyba bede szukal silnikow 1.4 kusza tez 1.2 80 KM ale nie wiem czy nie bedzie to juz taki miejski zamulacz. Z benzyniakami mialem bardzo bardzo malo do czynienia i nie wiem czy KM benzyniaka mozna porownywac do diesla, chodzi o to czy przyblizona moc to przyblizone przyspieszenia itp

    0
  • #9 20 Lut 2015 22:42
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Rozejrzyj sie a sonatą IV, kia magentis, 407 . Silniki 2,0 16V. Laguna II 2,0 16V, 2,0T, alfa 166.
    Jest mnóstwo niegłupich, mało awaryjnych aut za rozsądne pieniadze ( tylko dla tego, ze nie nie jest to VW, ałdi, itd)
    Zdecydowanie benzyna + LPG. Koszty utrzymania sillnika benzynowego 2,0 w aucie klasy średniej jest tańsze niż polo z 1,4 TDI. O innych aspektach nie wspomnę.

    0
  • #10 20 Lut 2015 22:48
    nioop

    Specjalista AGD

    hyllos001 napisał:
    nie wiem czy KM benzyniaka mozna porownywac do diesla, chodzi o to czy przyblizona moc to przyblizone przyspieszenia itp


    Niestety, przy nawet tej samej mocy KM różnice będą naprawdę spore, mógłbym opisywać ze diesel z turbo będzie lepiej brał na niższych obrotach itp itd, ale wydaje mi się ze najrozsądniej będzie jak sobie upatrzysz coś w małej benzynie i się przejedziesz by odczuć różnicę..

    Osobiście też nie pchał bym się w 1.2 czy 1.4, one wcale nie będą takie oszczędne w mieście.. 1.8 zapewne spali Ci mniej niż 1.2

    0
  • #11 20 Lut 2015 22:53
    tzok
    Moderator Samochody

    Wolnossące 1.2 z wtryskiem pośrednim to co najwyżej w samochodach pokroju Punta czy Corsy dadzą radę. Do miasta szkoda diesla, choć 1.5dCi czy multijety 1.3 i 1.6 pewnie dałyby radę. Sam mam Punto 1.3MJ i przy obecnych temperaturach (około 0*C) jadąc bez zatrzymywania się na światłach/w korkach silnik uzyskuje temperaturę 90*C po przejechaniu ok 5-8km. Oczywiście wystarczy go przez chwilę potrzymać powyżej 2000rpm, lub kilka razy zatrzymać się i ruszyć spod świateł. Przy przebiegu ok 190 tys. km musiałem wymienić dwumasę i turbinę (nie były to jednak jakieś porażające koszty, turbinę kupiłem używaną z rozbitka). Rzecz w tym, że o ile w trasie da się zejść poniżej 5l/100km (przy spokojnej jeździe, nie na autostradzie, nawet do 4l/100km), to w mieście bez trudu można przekroczyć 7l/100km.

    W podanym budżecie, z wymienionych aut to sądzę, że zostawiłbym... Fiestę, bo to niestety budżet na segment B, a nie na kompakta.

    0
  • #12 22 Lut 2015 00:44
    2532720
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 23 Lut 2015 13:21
    andrzej20001
    Poziom 42  

    hyllos001 napisał:
    moje roczne przebiegi nie przekraczaja 10 tys km ;) jezdze glownie po miescie do pracy 10 km rzadko kiedy w dluzsze trasy. Jakie autko moglibyscie polecic benzyna? moze jednak diesel? zalezy mi na rozsadnym spalaniu i zeby tez dalo rade wyprzedzic rowerzyste ;)

    Honda Jazz do 2008r. Civic do 2005r. Pb

    0
  • #14 23 Lut 2015 15:17
    hyllos001
    Poziom 6  

    ,,Honda Jazz do 2008r. Civic do 2005r. Pb,, No fajnie a dlaczego taki samochod??

    0
  • #15 23 Lut 2015 15:18
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Bo nie widzę ich w warszatach.

    0
  • #16 23 Lut 2015 17:23
    2532720
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 23 Lut 2015 18:24
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mam 2 szt. Hond i rdzy nie ma żadnej.

    0
  • #18 23 Lut 2015 23:01
    2532720
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 24 Lut 2015 08:08
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Idę na piwo do kolegów.

    0
  • #20 24 Lut 2015 17:04
    hyllos001
    Poziom 6  

    Widze ze nic z tego nie bedzie kazdy zachwala takie auto jakim jezdzi :) Jak sie bedzie dbac o samochod to raczej psuc sie nie bedzie,a juz marka w tym wypadku wiekszego znaczenia nie ma (odpadaja tylko volkswageny nie podobaja mi sie w srodku i audi czuje sie w nim jak w czolgu ;))
    Zdecyduje sie chyba jednak na benzynowy silnik, nizszy koszt kupna, tanszy w eksploatacji, mniejszy silnik (mniejszy niz 1.9 jakim do tej pory jezdze) to i oc mam nadzieje mniejsze bedzie.
    Tylko teraz zastanawiam sie nad tym ktory wybrac czy 1.4 czy 1.6 (gaz odpada), ktory bedzie bardziej oszczedniejszy z moim stylem jazdy max 2500 obrotow i zmiana biegu to chyba nie bedzie tragedii ze spalaniem ???

    0
  • #21 24 Lut 2015 17:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli jeździłeś 1.9 to nie bierz 1.4, 1.6 a lepiej 1.8.

    0
  • #22 24 Lut 2015 19:59
    hyllos001
    Poziom 6  

    A 1.8 nie bedzie zbyt paliwozerny?? Jak narazie mialem samochody tylko w dieslu wiec nie mam za bardzo porownania, zdazylo mi sie jechac benzyniakiem ale byly to malutkie silniczki (Nie dalo sie tira wyprzedzic;P )

    0
  • #23 24 Lut 2015 20:11
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    1.8 spali tyle samo co 1.2 w tej samej budzie. Musisz patrzeć na wagę auta i inne opory. Moje 3.0 pali mniej niż 1.8 za sprawą tego, że 1.8 ma częściej gaz w podłodze aby go rozpędzić w mieście do tych 70km/h.

    0
  • #24 24 Lut 2015 21:35
    Krzycho_L
    Poziom 14  

    Co do pojemności to prześledź raporty spalania aut które masz na oku. Ja osobiście jestem zwolennikiem średnich pojemności. W domu mam dwa auta benzynowe z instalacją LPG o pojemności dwóch litrów, w tym jedno z turbo. Jest to Golf IV i Volvo V40 Turbo. Koszty ubezpieczenia do dwóch litrów są małe, rosną po przekroczeniu tej wartości. Golf spala mi ok. ~10 litrów gazu, a jeżdżę głównie trasę 50 km w jedną stronę do Warszawy i z powrotem. Czasami jadę na miasto i spalanie też oscyluje w okolicach tych 10 litrów gazu, co przy obecnej cenie 2 zł za litr jest śmiesznym kosztem. To samo z Volvo, które ma 165 koni pod maską. Spala może jeden czy dwa litry gazu więcej, ale co to za koszt 2-4 zł na 100 kilometrów. Mały silnik wbrew pozorom wcale mało nie pali. Kolega ma Colta 1.3, który żeby jechać dynamicznie musi strasznie żyłować, czego wynikiem jest spalanie 10-12 litrów gazu. Drugi kolega ma natomiast Vengę 1.4 która miała być bardzo ekonomiczna, a taka nie jest.

    Zależy czego oczekujesz od auta. Jak latasz po mieście to wg. mnie jakiś hatchback powinien być dobrym rozwiązaniem. Skoro byłeś zadowolony z A3 to może warto pozostać przy Niemcu. Są to auta popularne i za stare roczniki trzeba jeszcze sporo zapłacić. Jednakże są dobrze zabezpieczone antykorozyjnie, części są tanie. Są w miarę mało awaryjne, pod warunkiem że trafisz zadbany egzemplarz, a nie jakiegoś ulepa od handlarza.

    Można pójść w zupełnie inną stronę i kupić coś mniej popularnego i zdecydowanie młodszego.

    0
  • #25 24 Lut 2015 21:44
    tzok
    Moderator Samochody

    Powiem tak, na co dzień jeżdżę Puntem z silnikiem 1.3 Multijet (90KM), jakiś czas temu wsiadłem do Mondeo III 1.8 (125KM) i wydawało mi się strasznie mułowate, kilka razy prowadziłem też Corollę 1.8TS (192KM z wolnossącego silnika, TS jest od Toyota Sport, nie od turbo ;) ) i przy normalnej jeździe też brakowało mi momentu (jasne, że kręcąc silnik powyżej 7000rpm wbijało w fotel przy dowolnej prędkości ale tak nie da się jeździć na co dzień i przy takiej jeździe pali ponad 20l/100km, a wskazania chwilowego spalania potrafią przekraczać 80l/100km). Jednak turbina, a zwłaszcza turbina VNT, dramatycznie poprawia elastyczność silnika. Sam nie jeździłem ale bardzo pozytywne opinie odnośnie elastyczności i dynamiki słyszałem o silniku 1.2TSI w Fabii.

    Generalnie źle mi się jeździło samochodami z benzynowymi wolnossącymi silnikami 16V, albo 8V albo doładowane. V6 czy V8 nigdy nie jechałem nawet jako pasażer, więc się nie wypowiem.

    0
  • #26 25 Lut 2015 14:39
    xbajt
    Poziom 15  

    A ja jestem zwolennikiem marki Volvo. Są to auta nie do zajechania, bezpieczne i komfortowe. Może nie są najtańsze w eksploatacji, ale za to nie zrobią psikusa na drodze.

    0
  • #27 25 Lut 2015 14:45
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    hyllos001 napisał:
    Widze ze nic z tego nie bedzie kazdy zachwala takie auto jakim jezdzi

    Ja od zawsze latam francuzami i wymieniam tylko części eskploatacyjne.

    -1
  • #28 25 Lut 2015 18:33
    hyllos001
    Poziom 6  

    Francuzy według mnie latają :-) super zawieszenie choć delikatne 307 mnie dość mocno interesuje miałem 306 i najlepiej mi się nim jeździło myślę ze jego następca jest równie wygodny. Strasznie ciężko się jest na cos zdecydować a chciałbym żeby byl to zakup juz na dluzej. Niemców odrzucam jak dla mnie zbyt toporne sa, zastanawialem się tez nad seatami ale pewnie będzie to samo co VW. A jeszcze kuszace są dacie sandero, może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem?

    0
  • #29 25 Lut 2015 20:27
    tzok
    Moderator Samochody

    hyllos001 napisał:
    A jeszcze kuszace są dacie sandero, może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem?
    To auto ma dwie zalety - cenę i duży bagażnik, ale wsiadając do niego czułem jakbym się cofnął 15 lat wstecz, po ruszeniu z miejsca było jeszcze gorzej.

    0
  • #30 25 Lut 2015 20:34
    nioop

    Specjalista AGD

    tzok napisał:
    hyllos001 napisał:
    A jeszcze kuszace są dacie sandero, może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem?
    To auto ma dwie zalety - cenę i duży bagażnik, ale wsiadając do niego czułem jakbym się cofnął 15 lat wstecz, po ruszeniu z miejsca było jeszcze gorzej.


    Tu potwierdzam. Miałem okazję użytkować to auto i jest nieco archaiczne jak na dzisiejsze standardy.. Chociaż z drugiej strony - Nie jest skomplikowane, proste w naprawach i będzie najnowsze i najmniej zużyte..
    Lecz z kolejnej strony.. Po przesiadce z A3 będziesz odczuwał wiele braków, choćby w wykończeniu, wyposażeniu czy samego komfortu jazdy ( o ile miałeś zadbane Audi ;)

    Tutaj pojawia się dylemat - Auto nowsze i teoretycznie gorsze jakościowo czy starsze za to bardziej hmm.. "prestiżowe".

    0