Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz - Po wymianie uszczelki pod głowicą dymi na niebiesko

19 Lut 2015 21:58 3639 20
  • Poziom 9  
    Witam! Mam dziwny problem z Matizem, otóż po kapitalnym remoncie głowicy tj. wymianie prowadnic zaworowych, zaworów, uszczelniaczy zaworowych, szlifowaniu gniazd zaworowych, planowaniu głowicy i wymianie uszczelki Matiz dymi delikatnie na niebiesko. Jaka może być tego przyczyna??? Czy problemem może być z aparatem zapłonowym, czy przyczyna może tkwić w tym że odwrotnie założyłem aparat, znaczy obróciłem wałek o 180 stopni? Powód remontu = zerwany pasek rozrządu. Dodam że Matiz pali od strzała ;-) Będę wdzięczny za pomoc PS. Olej, płyn i korek wlewu oleju czyściutki... Czy problemem mogą być klepiące delikatnie zawory??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oleju ubywa?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapłon i aparat nie mają nic do rzeczy.
  • Poziom 31  
    Może przed wymianą naleciało oleju i teraz się wypala...
  • Poziom 9  
    Nie wiem jeszcze czy ubywa oleju, bo po zarzuceniu głowicy (wczoraj do 21 ;-) ) odpaliłem tylko na próbę żeby sprawdzić czy w ogóle zagada. Wyreguluję zawory, bo delikatnie klepią i podzielę się wnioskami. Ps. Czy jest taka możliwość że podczas uderzenia tłoka w zawór mogły popękać pierścienie?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To głowę zawracasz,
    Sołtys_Elbląga napisał:
    ... naleciało oleju i teraz się wypala...
    kolega ma rację.
  • Poziom 9  
    Kolega Sołtys_Elbląga i kolega Pawel wawa mieliście rację ten dym to było gdzieś z wycieku. A powiedzcie mi jak wyregulować zawory żeby nie klepały??? Ręce opadają, ustawione książkowo tj. ssące 0.15, a wydechowe 0.30 i wraz dzwonią. Na słych??? ;-)
  • Poziom 31  
    Ustawiane na zimnym silniku?
  • Poziom 9  
    Oczywiście ustawiane na zimnym silniku...
  • Poziom 10  
    Nie chciałbym wątpić w umiejętności kolegi w ustawianiu luzu, ale czy na pewno kolega wie jak to robić? Proponuję zmniejszyć luz na 0,15 i 0,25 i sprawdzić jaki będzie efekt
  • Poziom 15  
    Dość często się zdarza, że po remoncie góry, pada dół silnika. Chyba, że użyłeś uszczelkę za 5 zł i od razu puszcza, ale to dość wątpliwe, bo raczej by się gotowała woda.
  • Poziom 9  
    Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych. Woda się nie gotuje, termostat sprawdzony, otwiera się jak należy. Olej i płyn po jakichś 150 km przejechanych czyściutki i stan taki jak przed wymianą. Głowica dokręcona książkowo 90Nm. Rozrząd idealnie na znaki ustawione. Pali na dotyk. Zawory ustawione również książkowo: ssące 0.15, wydechowe 0.30. Do kolegi Nizdur : ssące mam tak jak piszesz 0.15 , wydechowe zmniejszyć do 0.25???
  • Poziom 15  
    Za duże luzy nie spowodują dymienia.

    Kolektor wydechowy nie był mokry w środku podczas demontażu? Nie dymił przed awarią? Zawory nie odcisnęły się na denkach tłoków?
  • Poziom 9  
    Nie dymił przed awarią i już nie dymi. Może trochę płynu dostało się podczas przedmuchiwania bloku sprężarką przed montażem głowicy. Zawory nie odcisnęły się na tłokach.
  • Poziom 23  
    Czyli temat wyczerpany....Bo nie widzimy problemu.
  • Poziom 9  
    No prawie wyczerpany, tylko doradźcie coś na klekoczące zawory. Zmniejszyć luz czy zwiększyć???
  • Poziom 21  
    Nie przyszło Ci do głowy ustawić luz zalecany przez fabrykę?
  • Poziom 9  
    Kurde pisałem że ustawione są tak jak książka pisze (Sam Naprawiam), tam są podane wszystkie dane dotyczące silnika. Zawory ssące 0.15 mm, a wydechowe 0.30
  • Poziom 21  
    Sorki nie doczytałem ;-)
    W ruskich bokserach w praktyce ustawia się "na kręcenie w palcach" popychaczy- eliminujemy wtedy ewentualne wygniecenia na współpracujących powierzchniach, uniemożliwiające prawidłowy pomiar luzu szczelinomierzem.
  • Poziom 23  
    jarekstryszawa napisał:

    W ruskich bokserach
    Ale to nie jest "Ruski bokser". Daj mu trochę popracować, niech zawory się doklepją. Jak zrobisz 500-700km. Wyreguluj ponownie zawory. Jak nie ucichnie, to albo coś popaprali z głowicą, albo jesteś przewrażliwiony.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj wieczorem jeszcze spróbuje zmniejszyć luz na zaworach wydechowych z 0.30 na 0.25 i zobaczymy co będzie. A jak to nie pomoże to zrobię tak jak kolega Golf90 radzi.
  • Poziom 11  
    kolego dognij blaszki ustalajace dzwigienki zaworowe.Lubia sie odgiac i wtedy klepia.