Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Dobór dławika w silniczku samochodu zdalnie sterowanego.

20 Lut 2015 10:59 1125 20
  • Poziom 11  
    Witam. Chrześnik dostał samochód zdalnie sterowany, który przestał działać po 2 miesiącach (tyle wiem). Po rozkręceniu od razu rzucił mi się w oczy silniczek, który wygląda jak na zdjęciu. Proszę Was o pomoc w rozszyfrowaniu wartości elementów, bo są nieźle upalone, a ja nie mam doświadczenia i nie wiem co tam można wlutować.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 11  
    na kondensatorach dwa małe to 104, na dużym widzę tylko 22-, nie wiem czy to 220 czy 225, a na rezystorze własnie o to chodzi że nie wiele, bo gdybym widział paski to już wiem jakie ma wartości :(
    ale z tego co udaje mi się zauważyć to od strony silniczka patrząc jest tak: czarny-szary-fioletowy-biały. Czyli możliwe że będzie to 80 Ohm?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 36  
    To nie jest rezystor tylko dławik przeciwzakłóceniowy. Na początek sprawdź silnik za pomocą jakiejś bateryjki(zasilacza)4,5V, prawdopodobnie ma wewnętrzne zwarcie, które doprowadziło do takich nadpaleń. Dławik i kondensatorki ceramiczne(22-100nF) sprawdzisz omomierzem.
  • Poziom 23  
    Wojciech. napisał:
    kolory na rezystorze

Tyle, że to nie rezystor tylko dławik :D
    Dławik przemierz na przejście, dodatkowo możesz wszystko pominąć i sprawdzić czy silnik ruszy, czy uszkodzenia są też dalej.
    Pozdrawiam

Edit:
    No Andrzej mnie ubiegł ;)
  • Poziom 33  
    piwkooo napisał:
    Wojciech. napisał:
    kolory na rezystorze

Tyle że to nie rezystor, tylko dławik :D
    Dławik przemierz na przejście, dodatkowo możesz wszystko pominąć i sprawdzić czy silnik ruszy, czy uszkodzenia są też dalej.
    Pozdrawiam

Edit:
    No Andrzej mnie ubiegł ;)

Racja ale wtopa :(

trudno je rozróżnić.
  • Poziom 11