Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBA Excel (2007) - Makro przypisujące instrukcje dot zakładki w innym pliku

20 Lut 2015 11:12 798 8
  • Poziom 8  
    Witam,

od czasu do czasu próbuję cos tam w excelu podziałać i usprawnić - nie jestem programistą ale co nieco VBA już się samodzielnie nauczyłem.

I natrafiłem na problem z którym nie umiem sobie poradzić i liczę na Waszą pomoc ew. podpowiedź.

Mam plik w Excelu z makrem (nazwijmy go: plik1), za pomocą którego: otwieram inny plik Excela (niech się nazywa: plik2) i wykonuję na nim szereg czynności takich jak: formatowanie komórek, ustawianie filtrowania, wstawienie odpowiednich formuł w komórkach (np. sumy.czesciowe) itp., oraz wczytuje do tamtego pliku Excela jeszcze inne pliki jako nowe zakładki.

Wszystko działa tak jak tego oczekuję.
    Chciałbym jeszcze aby w tym zewnętrznym pliku (plik2) do jego zakładek (SheetActivate) przypisać określone makro (konkretnie by filtrował zawartość tabeli w zakładce 2 w zależności od wartości wybranej komórki w zakładce 1).

Niestety nie mogę tego zrobić w pliku2 "ręcznie" (czyli przypisać określone makro do SheetActivate) bo plik2 jest generowany z innego programu i nadpisywany (czyli regularnie mam nowy "surowy" plik2). Dlatego wszelkie działania na pliku2 są zautomatyzowane i robione za pomocą pliku1.

Mam nadzieję, że jasno opisałem swój problem i liczę na poradę. ;)
  • Moderator Programowanie
    Wykorzystaj zdarzenie 'Thisworkbook' > 'SheetActivate' w plik2, wyłączając pierwszy arkusz (If Sh.name <> "zakładka1").
  • Poziom 8  
    Dzięki za zainteresowanie.
    Nie bardzo zrozumiałem. :(

Chodzi mi o to by do pliku2 dopisać makro do SheetActivate. Później po zapisaniu pliku2 ma to działać np. gdy inny użytkownik otworzy plik2.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Upewnij się, że poustawiałeś odpowiednio niski poziom zabezpieczeń i spróbuj czegoś takiego: