Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 2006 1.1 benzyna Awaria

Slayer421 20 Lut 2015 11:48 3081 14
  • #1 20 Lut 2015 11:48
    Slayer421
    Poziom 6  

    Proszę o pomoc - rozkładam już ręce

    Od ponad 7 miesięcy nie mogą wykryć usterki w moim C3
    Dame :

    Citroen C3 / silnik 1.1 benzyna 60 km
    Rocznik 2006
    Van

    Objawy są takie że potrafi go odciąż w pewnej chwili i nie reaguje na nic - dusi się i gaśnie .... odczeka dzień i jadę ... dłuższej trasy niż 5 km nie zrobię

    Po podłączeniu do kompa masakra - ok 7 błedów - głównie 5 generatora
    Kody usterek
    P1674
    P1675
    P1676

    P0106 czujnik na kolektorz
    P0138 sonda druga

    Wcześniej zmieniałem jeden wtrysk , alternator i komputer / moduł silnika

    Ręce mi opadają bo naciągają na kasę ale 5 mechaników nie potrafiło naprawić fury

    Akumulator nowy

    Moim zdaniem coś nia wiązce silnika - może przepustnica po przeczyszczeniu nie była adoptowana / to samo z modułem

    Jak myślicie ?

    Kiedyś myślałem że pedał gazu bo jest z potencjometrem ale wykluczony

    Może być jeszcze wtrysk / pompa paliwa / ale też czujnik położenia wału , czujnik na kolektorze

    Straszyli mnie uszczelką pod głowicą ale nie mam wymieszanego płynu z olejem , nie kopci na biało - wykluczam raczej

    Wyskakują też na desce serwis + uszkodzony układ oczyszczania spalin
    Spalanie za duże 9,4
    Ale to będzie sąda raczej a reszta ?

    Z góry dzięki za pomoc

  • #2 20 Lut 2015 20:09
    diodabg
    Poziom 28  

    Ustaw zawory i autko będzie jezdzić ;-)

  • #3 22 Lut 2015 13:08
    Slayer421
    Poziom 6  

    Możecie polecić jakiś dobry zakład w Krakowie ?

    Przydał by się dobry elektromechanik a nie sam mechanik

    Trafiam ostatnio na samych naciągaczy

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    Główne kody usterek generatora czyli alternatora i jego obwodu - ja stawiam na uszkodzoną elektrykę w autku - błędy P1676 / P1675 / P1675

    Znajomi z Aso stawiają na przepływomierz i czujnik wału

    Filmik

    https://www.dropbox.com/s/m0ra6se4p003w5a/20150126_192953.mp4?dl=0

    Kabel od alternatora był na pewno lutowany - mi wcisneli kit że alternator był zmieniony na używkę

    Dodano po 11 [minuty]:

    I na luzie obroty 2tyś

    Masakra

  • #4 22 Lut 2015 13:11
    diodabg
    Poziom 28  

    Slayer421 napisał:
    Możecie polecić jakiś dobry zakład w Krakowie ?

    Popytaj swoich znajomych bo przecież naprawiają gdzieś swoje auta, a może wszyscy znajomi mają konia i jeżdzą dyliżansem... ;-)
    Slayer421 napisał:
    Trafiam ostatnio na samych naciągaczy
    Nie naciągaczy ale kolesi bez dostatecznej wiedzy, masz jeden z najlepszych małolitrażowych silników na świecie i elektronika to nie wszystko ...
    Musi być też sprawny mechanicznie dlatego sprawdz te zawory o których pisałem powyżej.
    Pozdrowionka

  • #5 22 Lut 2015 13:20
    Slayer421
    Poziom 6  

    Zakorkowałem już 2 razy Kraków :) - nie wiadomo kiedy zgaśnie i już nie odpalę

    Jak ktoś może polecić dobry zakład będę wdzięczny

    Dodano po 7 [minuty]:

    OK dzięki

    To nie kwestia naprawy tylko zdiagnozowania usterki - gdybym wiedział co to jest po prostu bym to naprawił

    Może po prostu miałem pecha i zle trafiłem ...

    Tylko jak mi mechanik mówi że uszczelka pod głowicą i że można zacząć robić ale 1000 netto minimum to mnie szlak trafia ....

    Z silnikiem masz rację - czytałem że są praktycznie bezawaryjne...

    Uwierz mi zrobiłem niecałe 1000 km przez 9 miesięcy z czego 6 stał u mechaników

    Sprawdzę zawory i dam znać - dzięki wielkie

  • #6 16 Mar 2015 10:24
    Slayer421
    Poziom 6  

    Samochód stoi u elektromechanika - wymieniony został czujnik na kol. dol oraz wtyczka od wiązki którą wpina się w przepustnice - była stopiona !!!

    Niestety nic to nie dało - elektromechanik sprawdził jeszcze sterownik / komputer silnika i obstawia jego uszkodzenie - poprzedni mechanik w nim grzebał i auto przez miesiąc hulało

    Pytanie - bo to nie tania przyjemność - pakować się w kupno używki ? Odesłać ten do naprawy ? Może wystarczy wyczyścić i przeprogramować ?

    Co myślicie ?

  • #7 27 Mar 2015 07:35
    Slayer421
    Poziom 6  

    Prawdopodobnie sterownik / komputer silnika - pytanie jak to teraz ugryść ?

    Zdemontowałem i zawiozłem do speca - nie zrobi go - było już grzebane w nim - wymieniana pamięć była

    Co proponujecie ?

    Kupić używkę czy ratować tego ?

  • #8 27 Mar 2015 08:12
    766630
    Usunięty  
  • #9 27 Mar 2015 11:53
    Slayer421
    Poziom 6  

    Nie ma takiej opcji przyjacielu :) naprawiamy

  • #10 27 Mar 2015 12:18
    pepe150
    Poziom 31  

    Kwestia jak mocno zniszczony jest ten komputer. Czy tylko pamięć była wymieniana i czy ścieżki całe czy już drutowanie wchodziło w grę.

    Bo jak było drutowanie to lepiej kupić drugi komp i zgrać z autem.

  • #11 27 Mar 2015 12:55
    Slayer421
    Poziom 6  

    Tylko pamięć wlutowana - dzięki - poinformuję jak się coś zmieni w temacie

  • #12 27 Mar 2015 13:01
    766630
    Usunięty  
  • #13 27 Mar 2015 13:17
    Slayer421
    Poziom 6  

    Wiązka + Ecu ---- ok 8 tyś + koszt robocizny - nie wydałem nawet 25% tej kwoty

    Nie jestem uzależniony od Auta więc mi się nie śpieszy

  • #14 28 Mar 2015 21:21
    diodabg
    Poziom 28  

    Slayer421 napisał:
    Zdemontowałem i zawiozłem do speca - nie zrobi go - było już grzebane w nim - wymieniana pamięć była

    Widać że spec się zna że nie che grzebać bo szkoda twoich pieniędzy i jego czasu.
    Kup używkę...

  • #15 19 Sie 2015 10:23
    Slayer421
    Poziom 6  

    Temat rozwiązany - moduł silnika - wrzuciłem używkę po zaprogramowaniu - 1200 km i jest ok na razie

    Dzięki za pomoc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME