Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Crawford cdm5/6 - jak podłączyć

20 Lut 2015 21:13 7173 10
  • Poziom 10  
    Właśnie zakupiłem napęd do bramy firmy Crawford cdm6 i mam mały problem z podłączeniem do sieci znalazłem schemat ale nie mogę go rozszyfrować rys. chodzi mi o podłączenie zasilania - ze schematu wychodzi , że zasilanie podłączam do sterownika rys (1) czyli do wyłącznika głównego , a nie wiem jak dalej , bo według tego rys. to od sterownika linia (3) idzie do silnika ale jak idzie dalej z wyłącznika głównego? Czy ktoś mógłby mi to jakoś w prosty sposób napisać?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • specjalista -automatyka bramowa
    Zasilanie z głównego wyłącznika (Q1 dół) idzie do płyty głównej kablami na stałe z nią połączonymi - coś jak tutaj (inna płyta ale podobne podłączenia). Nie ma tego na schemacie bo to powinno być fabrycznie połączone:

    Crawford cdm5/6 - jak podłączyć

    Dorzucam wyraźniejszy i z opisami elementów schemat (na twoim trochę mało cyferki widać).
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 10  
    Czyli zasilanie idzie do głównego wyłącznika Q1 z tego wyłącznika idzie do płyty T1,T2,T3 i z płyty wraca do silnika UVW.
    A sterowanie z płyty jest siedem kabli oznaczone 1 do 7 , a przy przekładni wchodzi sześć od 1 do 6 i nie wiem do czego ten z nr siedem.
    Brakuje mi też tego głównego wyłącznika Q1 czy może ktoś coś takiego posiada, ewentualnie co założyć?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Ten Q1 to bezpiecznik silnikowy termiczno-magnetyczny Schneider TeSys GV2 ME06 - czyli na zakres 1-1,6 ampera. Takie coś: http://www.polimet.com.pl/7,11,0,18,oferta_kat,produkt.html
    Do zastąpienia przez np coś takiego (zresztą też Schneider): http://www.plcs.net.pl/index.php/katalog-auto...iki-gz1m/gz1m06-wylacznik-gz1m-10...16-a.html i też na zakres 1-1,6 A, zresztą na w.w. stronie jest tego więcej i tańszych, a najszybciej pewnie przejść się do najbliższej hurtowni elektrycznej i spytać o bezpiecznik silnikowy 3-fazowy regulowany z włącznkiem (odpowiednik dawnego polskiego olejaka z wajchą) 1 do 1,6 ampera mocowany na szynę DIN.

    Tak , 3 fazy z sieci idą na górę Q1, z niego szarymi kablami do płytki centralki, z niej tymi kolorowymi grubymi (dwa skrajne niebieskie to N z sieci i do silnika a wewnętrzne to 3 fazy) do silnika. A dlaczego 7 kabli do X1 - nie jestem pewny, ze schematu wynika że w którejś wersji (chyba CDM5) 7 kabel to masa zasilania aktywnego modułu krańcówek - w CDM6 takowego nie ma tylko są gołe stykowe krańcówki i 7 jest niewykorzystane - zajrzyj do napędu to się upewnisz co tam jest.
  • Poziom 10  
    Witam a czy można do tego podłączyć sterowanie radiowe?
    Jutro wogóle sprawdzę czy to działa bo do silnika idzie przewód 5cio żyłowy i jeden przewód wraca do sterowania przy przekładni i jutro wstawię fotkę, bo przy tym sterowniku dużo jest kabelków z uziemieniem tak jak widać na zdjęciu.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Da się radio ale pod istniejące przyciski (tzn góra, stop i dół) - czyli radio min 2 kanałowe a do pełnego sterowania (ze stopem) 3 kanałowe. Zasilanie radia z osobnego zasilacza (w pudle jest dużo miejsca) - twoja płytka - ECS420 nie ma wyjścia zasilania akcesoriów (tak jak ECS430) a dłubanie przy płytce sterownika może go zaboleć.
    Tylko jedno - u ciebie góra działa z podtrzymaniem i wyłącza się stopem a dół działa w trybie Dead-Men- trzymasz - jedzie, puszczasz - stoi (i nie da się tego zmienić).
    Jak chcesz sterować w trybie klasycznej bramy domowej - jednym guzikiem - krok po kroku - to trzeba zrobić układzik logiczny sterujący istniejącymi guzikami (np na najtańszym używanym Siemensie Logo albo innym Relpol Easy albo na mikrokontrolerze i 3 przekaźnikach).
    Samo podtrzymanie ruchu w dół (ruch bramy w dół bez trzymania przycisku) da się zrobić na przekaźniku czasowym
  • Użytkownik usunął konto  
  • specjalista -automatyka bramowa
    Sądząc z ilości kabli do silnika autor ma CMD5, który w ogóle nie ma krańcówki częściowego otwarcia. Ale (do autora postu) niech wstawi dokładne zdjęcie całej komory silnika napędu (z widocznymi wszystkimi elementami i kabelkami).
  • Poziom 10  
    Dzięki z apodpowiedzi narazie zamontowałem i napęd działa,
    Napęd crawford założyłem na bramę droma .
    A nad pilotem pomyślę ,
    Czyli z pilota trzeba by było w dół przytrzymywać, a w górę po naciśnięciu tak jak przyciskami na sterowniku?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Tak. I ta 420 tak ma. Chyba że jak napisałem wcześniej - pokombinować z przekaźnikiem czasowym z możliwością resetu (coby móc zatrzymać albo podpiąć zabezpieczenie) w celu podtrzymania impulsu zamykania (100 zł) - ale dalej trzeba mieć 3 kanałowe radio - albo użyć bardziej zaawansowanego przekaźnika programowanego (właściwie już prostego PLC) typu Siemens LOGO, Moeller EASY dla zapewnienia pełnej logiki sterowania jednym guzikiem i jeszcze zostawić oryginalną centralkę albo i nie (400 -500 zł) - to chyba sztuka dla sztuki,


    Albo bardziej radykalnie:
    - w ogóle wywalić płytę Crawforda, do sterowania kierunkami użyć 2 małych trójfazowych styczników na szynę DIN a jako logiki sterującej użyć jakiejś prostej centralki do bramy przesuwnej 220V np. Elmes STP (styczniki po 50 zł i sterownik z wbudowanym radiem 120 zł + piloty po 35 zł sztuka) - w tym przypadku masz dodatkowo wbudowane dobre radio.

    Tak naprawdę ta twoja centralka to tylko prymitywny 3 fazowy sterownik góra-dół z obsługą krańcówek (dopiero płyta ECS430 ma sensowne możliwości ale jak to sprzęt przemysłowy - kosztuje chore 2 tysie) - nie ma możliwości podłączenia żadnych zabezpieczeń więc wymieniąjąc ją na inną w cenie radia tylko zyskasz dodatkową funkcjonalność.
  • Poziom 10  
    Panowie, nie będzie któryś przejezdzał może przez śląsk w najbliższych tygodniach ?

    Mam bramę crawford'a z sterowaniem manualnym.

    Dokupilem silnik CDM6 z sterownikiem ECS430P ( i nie ma opcji żeby udało mi się to prawidłowo spiąć.
    "ECS 430P Podnoszenie i opuszczanie jednym naciśnięciem przycisku (impuls) z systemem ochrony przed przy­trzaśnięciem."

    Brama na moment ruszyła w którąś stronę, pewnie najechała na krańcówkę i od tego momentu stoi. W zestawie nie otrzymałem absolutnie żadnych dodatkowych elementów tj. czujników do uszczelki czy fotokomórek - czy są niezbędne do pracy ?

    Podaję kontakt do siebie:
    Dawid tel 603 130 777 - Czechowice-Dziedzice (powiat Bielski)