Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.8 AAM - "czkawka", nierówna praca silnika

marrrtyn 21 Lut 2015 12:10 1809 11
  • #1 21 Lut 2015 12:10
    marrrtyn
    Poziom 10  

    Witam.

    Mam problem z Golfem 1.8 75km AAM. Pojazd wyposażony jest w instalację LPG. Problemem jest nierówna praca silnika zarówno na benzynie jak i na LPG. Objawia się to szarpaniem silnika co pewien okres czasu (2-3 sekundy, nie ma reguły), wygląda to tak, jakby silnik dostawał czkawki, szarpnie przy tym całym motorem. Mechanicy rozkładają ręce, ostatnią diagnozą było zalewanie silnika przez LPG, co nie jest trafne, gdyż silnik źle pracuje również na benzynie. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, zawsze objawy są takie same. Gazownik stwierdził, że wszystko jest w porządku, spaliny w normie, spalanie, które wydaje mi się duże (16l w mieście, 11 w trasie) też określił jako normalne. Wymienione w aucie zostały:
    - kable WN Beru
    - kopłuka + palec Beru
    - świece NGK
    - podmieniona cewka WN na sprawną, bez efektów
    Odłączałem także sondę lambda, lecz nie przyniosło to pożądanych efektów. Poniżej wrzucam film nierównej pracy, nie jest to dobrze widoczne na wideo (można się lepiej wsłuchać na słuchawkach, od 19 sekundy widać jak szarpie kamerą przy każdym zdławieniu).


    Link


    Samochód szarpie w całym zakresie obrotów, czuć to szczególnie podczas jazdy ze stałą prędkością. Mimo szarpania nie brakuje mu mocy, rozpędza się tak jak wcześniej, autostrada ~150-160 km/h bez większego wysiłku. Szarpanie jest strasznie denerwujące, odbiera całą przyjemność z jazdy. Vag nie pokazuje błędów. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny nierównej pracy?

    0 11
  • #2 21 Lut 2015 19:54
    dany2b
    Poziom 10  

    powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!?

    0
  • #3 21 Lut 2015 20:13
    nuder
    Poziom 10  

    odnośnie dużego zużycia gazu - w jakim stanie jest parownik? Jeżeli instalacja ma kilka lat to proponuję pogrzebać trochę głębiej... Elektrozawory też potrafią nieźle zamieszać.

    0
  • #4 21 Lut 2015 21:53
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Sprawdź sobie masę wiązki na bloku silnika z przodu. Te oczka na śrubę M6. Miałem kiedyś taki przypadek w golfie sąsiada, gdzie obluzowana masa robiła takie objawy, a wcześniej już bezskutecznie wymieniał cały układ zapłonowy za koleją. Ewentualnie przyjrzyj się impulsatorowi w aparacie. Musi być jakaś przyczyna wypadania zapłonów.

    0
  • #5 21 Lut 2015 23:18
    andexp
    Poziom 18  

    Jeśli masz możliwość to sprawdź podczas jazdy testerem wyprzedzenie zapłonu, czy nie ma gwałtownych skoków. Jeśli tak do do sprawdzenia instalacja od czujnika hala i ew. podmianka aparatu zapłonowego.

    0
  • #6 21 Lut 2015 23:28
    diablo23248
    Poziom 26  

    Sprawdź podstawę wtrysku, potencjometr przepustnicy i jeśli masz możliwość podmień aparat zapłonowy. Mnie tak szkolił w Passacie z tym samym silnikiem "umierający" czujnik Halla. 11 litrów na trasie to trochę dużo. Mnie Passat palił niecałe 10 na trasie a 12 w mieście, no ale może "masz cięższą nogę" ;). Sprawdzenie, ew dołożenie masy na silnik to też nie głupi pomysł.

    0
  • #7 22 Lut 2015 14:09
    marrrtyn
    Poziom 10  

    dany2b napisał:
    powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!?


    Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu, szarpanie jest nieregularne. Obstawiał bym raczej coś innego.

    nuder napisał:
    odnośnie dużego zużycia gazu - w jakim stanie jest parownik? Jeżeli instalacja ma kilka lat to proponuję pogrzebać trochę głębiej...


    Możliwe, że membrana jest już trochę zużyta. Jednak bardziej martwi mnie sprawa nierównej pracy silnika, która objawia się także na zasilaniu benzyną. Po wyeliminowaniu przyczyny zajmę się gazem (przed awarią spalanie było równie duże)

    Art.B napisał:
    Sprawdź sobie masę wiązki na bloku silnika z przodu. Te oczka na śrubę M6. Miałem kiedyś taki przypadek w golfie sąsiada, gdzie obluzowana masa robiła takie objawy, a wcześniej już bezskutecznie wymieniał cały układ zapłonowy za koleją. Ewentualnie przyjrzyj się impulsatorowi w aparacie. Musi być jakaś przyczyna wypadania zapłonów.


    Masę sprawdzałem, dołożyłem kablem na nowo na blok silnika ale nie pomogło. Ruszanie monowtryskiem, dociskanie nic nie daje, więc to raczej nie wina uszczelki podstawy monowtrysku. Co z impulsatorem?

    andexp napisał:
    Jeśli masz możliwość to sprawdź podczas jazdy testerem wyprzedzenie zapłonu, czy nie ma gwałtownych skoków. Jeśli tak do do sprawdzenia instalacja od czujnika hala i ew. podmianka aparatu zapłonowego.

    diablo23248 napisał:
    Sprawdź podstawę wtrysku, potencjometr przepustnicy i jeśli masz możliwość podmień aparat zapłonowy. Mnie tak szkolił w Passacie z tym samym silnikiem "umierający" czujnik Halla. 11 litrów na trasie to trochę dużo. Mnie Passat palił niecałe 10 na trasie a 12 w mieście, no ale może "masz cięższą nogę" Wink. Sprawdzenie, ew dołożenie masy na silnik to też nie głupi pomysł.


    Czy padnięty czujnik halla nie powodowałby gaśnięcia silnika, a także kłopoty z rozruchem? Kręciłem aparatem zapłonowym, ale bez skutku. Takie spalanie wychodzi w mieście nawet bez przekraczania 2000obr/min. Sprawdzałem również wężyki podciśnienia czy są szczelne - wszystko ok. Wąż z serwa do kolektora też cały, zaślepki na miejscu.

    1
  • #8 22 Lut 2015 20:21
    diablo23248
    Poziom 26  

    Jeśli hall umrze całkiem auta nie odpalisz. Ale jeśli ma chwilowe niedomagania może się to tak objawiać. Dlatego napisałem o podmianie aparatu zapłonowego.

    0
  • #9 23 Lut 2015 08:38
    greg301
    Poziom 10  

    a sprawdzałeś czujnik temperatury ????

    0
  • #10 23 Lut 2015 22:20
    marrrtyn
    Poziom 10  

    greg301 napisał:
    a sprawdzałeś czujnik temperatury ????

    Tak, czujnik odłączałem, bez poprawy. Czy objawem szarpania może być nieszczelna uszczelka kolektora wydechowego? Czy to nie ma znaczenia w tym przypadku?

    0
  • #11 27 Lut 2015 21:46
    pklone
    Poziom 2  

    sprawdz paluch czy nie jst przepalony. ja tez mialem problem ze samochod dostawal troche wilgoci i nie chcial mi odpalac... wymienilem aparat zaplonowy caly i pomoglo

    0
  • #12 27 Lut 2015 21:59
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    pklone napisał:
    sprawdz paluch czy nie jst przepalony. ja tez mialem problem ze samochod dostawal troche wilgoci i nie chcial mi odpalac... wymienilem aparat zaplonowy caly i pomoglo

    I na szarpanie też pomogło? Nie pisz jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia w danym temacie.
    Ps. Ja napisałem bo też mam Golfa III i interesuje mnie wszystko w tym temacie.

    0