Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.4 z komisu z palącą się kontrolką oleju

Kasia_En 22 Lut 2015 16:36 5526 59
  • #1 22 Lut 2015 16:36
    Kasia_En
    Poziom 6  

    Witam, jestem tutaj nowa. Zarejestrowałam się na elektrodzie, ponieważ jest tutaj dużo ciekawych postów i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.
    Mianowicie mam problem. Kupiłam parę dni temu Golfa 3 1,4 44kW. Auto z komisu, jazda próbna odbyła się na zasadzie wsiadać i jechać, wszystko w porządku, pracownik komisu prowadził pojazd podczas jazdy próbnej itp. itd., a ja naiwna kobieta nic dziwnego nie zauważyłam, auto z wyglądu mnie przyciągnęło no i biorę! Już podczas jazdy do domu zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia oleju na obrotach poniżej 1000, co mnie strasznie zirytowało, jak dojechałam, sprawdzałam płyny. Okazało się, że nawet na płynie do chłodnic szczędzili. W komisie sprawdzałam, płyn był. Jednak w pod domem okazało się że to była woda, widocznie tylko z wierzchu nalali płynu. Już nigdy więcej auta z komisu!
    Przejdę w końcu do rzeczy. Historia Golfa nie jest mi w ogóle znana (człowiek uczy się na błędach). Całe szczęście kuzyn mój jest w temacie. Na początek zabraliśmy się za wymianę czujnika, oleju i filtra. Czujnik ciśnienia od 0,3 - 1,5 bara brązowy, olej mobile 1 półsyntetyk, i filtr Mann. Po zdjęciu kapy zaworowej widok kiepski: trochę tzw. majonezu i nagaru, dużoo nagaru. Widocznie olej nie był wymieniany het czasu. Przeczyściliśmy kapę, miskę, odmę i smoka. No i po odpaleniu jeszcze gorzej. Kontrolka paliła się prawie cały czas obojętnie czy niskie czy wysokie obroty. Ja już załamana, coś jest nie tak. Inni straszyli, że głowica, uszczelka, panewki, luzy na wale. Różne wersje. Za drugim podejściem do auta znowu wymieniłam olej na ten sam (Mobile 1 półsyntetyk), jednak zanim spuściliśmy stary dolaliśmy oczyszczacz silnika 500ml. Myślę, że jest lepiej, ponieważ teraz kontrolka zapala się poniżej 850 obrotów i tylko na rozgrzanym silniku. Jednak nadal się martwię. Myślimy o pompie, ale dopiero w środę jadę na pomiar ciśnienia manometrem i podłączenie do komputera. Proszę o poradę, co może być według was do naprawy, wymiany?

    0 29
  • #3 22 Lut 2015 16:56
    Kasia_En
    Poziom 6  

    W umowie jest napisane " kupujący odbył jazdę próbną, stan auta jest mu znany i zaakceptowany" . Bezprawie ogólnie ale niestety pewnie bez pomocy prawnej by się nie obyło. Chciałabym dać mu nowe życie bo już widocznie poprzednia właścicielka spisała go na straty.

    0
  • #4 22 Lut 2015 16:59
    michal19885
    Poziom 18  

    To nie ważne. Zgłoś reklamację i oddaj auto.

    0
  • #5 22 Lut 2015 16:59
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Nie chcę Cię straszyć ale kupiłaś złom na kołach. Problem z ciśnieniem oleju na wolnych obrotach oznacza nic innego niż śmierć silnika, pewnie nawet motodoktor nie dał rady skoro kontrolka silnika zapaliła się jeszcze przed wymianą oleju. Moje zdanie jest takie jak @michal19885, oddaj auto, jednakże komisant pewnie będzie się próbował wymigać tym że zmieniłaś olej, filtr, czujnik i że to doprowadziło do uszkodzenia silnika.

    0
  • #6 22 Lut 2015 17:01
    michal19885
    Poziom 18  

    Nie należy go o tym informować. Bronić się nie będzie, bo doskonale wie, że sprzedał auto z wadą. Wszystko należy załatwiać pisemnie.

    0
  • #7 22 Lut 2015 17:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Generalnie pompa oleju może być najmniejszym problemem.

    Jest to auto wiekowe, a i silnik nie pierwszej młodości, wiec może być wszystko, od zużytych panewek i wału po zawieszony zawór upustowy w pompie oleju z uszkodzona pompą włącznie.

    W każdym razie, jeśli pomiar ciśnienia oleju potwierdzi jego brak, nie wróże długiej jazdy tym autem z tym silnikiem.

    3
  • #8 22 Lut 2015 17:02
    Kasia_En
    Poziom 6  

    'To byli tacy "wajcharze", że na bank się wymigają.

    0
  • #9 22 Lut 2015 17:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kasia_En napisał:
    kupujący odbył jazdę próbną, stan auta jest mu znany i zaakceptowany


    Gwoli ścisłości, to nie kupujący odbył jazdę próbną a sprzedający, wiec to też argument świadczący na Twoją korzyść.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Kasia_En napisał:
    'To byli tacy "wajcharze", że na bank się wymigają.


    Umowę masz z komisem, czy z klientem?

    1
  • #10 22 Lut 2015 17:09
    Kasia_En
    Poziom 6  

    z pracownikiem komisu

    Dodano po 3 [minuty]:

    Silnik nie zachowuję się jakby był zmęczony, wycieków nie ma. Powietrze ze zbiorniczka wyrównawczego nie uchodzi, syfu tam nie ma. Samochód ma moc. Tylko ta kontrolka, nic po za tym nie wskazuje na śmierć silnika

    0
  • #12 22 Lut 2015 17:17
    Kasia_En
    Poziom 6  

    Oni się będą wymigiwać a po sądach za 3 tys włóczyć się nie będę. Jestem skłonna robić to auto tylko chcę się zorientować co tam jeszcze mogło iść. Bo po za tą kontrolką na niskich obrotach przy rozgrzanym silniku wszystko jest jak należy.

    0
  • #13 22 Lut 2015 17:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wszystko już było powiedziane, teraz pomiar ciśnienia co określi dalsze czynności.

    0
  • #14 22 Lut 2015 17:34
    chmielum2222
    Poziom 11  

    Sprawdź alternator. Też może być przyczyną świecącej się kontrolki oleju.

    1
  • #16 22 Lut 2015 17:53
    robokop
    Moderator Samochody

    chmielum2222 napisał:
    Sprawdź alternator. Też może być przyczyną świecącej się kontrolki oleju.
    Tiaaa, szczególnie w benzyniaku.

    0
  • #17 22 Lut 2015 18:05
    mirek791
    Poziom 13  

    jedz na najbliższą giełde w niedziele i sprzedaj za 2500

    0
  • #18 22 Lut 2015 18:21
    Kasia_En
    Poziom 6  

    @chmielum2222 z alternatora dochodzą jakieś odgłosy jakby coś tam piszczało niestety nie znam knostrukcji alternatora ale możliwe ze jest na wykończeniu.

    0
  • #19 22 Lut 2015 18:23
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Puki co olej ten alternator, problem masz ewidentnie z silnikiem. Pomiar ciśnienia oleju, na wolnych i na wyższych obrotach, przy okazji można strzelić pomiar sprężania i będzie wszystko wiadomo.

    0
  • #20 22 Lut 2015 18:23
    Kasia_En
    Poziom 6  

    @bizon_126 teraz zalany jest półsyntetycznym i też nie dymi

    0
  • #21 22 Lut 2015 18:26
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Ale ciśnienia kapeć trzymać nie chce.

    0
  • #22 22 Lut 2015 18:26
    Kasia_En
    Poziom 6  

    Dobra dzięki serdeczne za podpowiedzi w środę zobaczymy co z tym ciśnieniem.

    0
  • #23 22 Lut 2015 18:29
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Podpisałaś umowę nie z komisem tylko z pracownikiem komisu czyli defacto z osobą prywatną, i może być problem ze zwrotem auta tak czy siak. Ale z drugiej strony pakować tak dużą kasę w auto 20 letnie też nie ma sensu.

    0
  • #24 22 Lut 2015 18:44
    Kasia_En
    Poziom 6  

    @Alfred_92 Kwestia części, reszta dogadania z kuzynem dlatego próbuje się zorientować co to może być i z jakimi kosztami się wiążę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Nie wiem jak można nie wymieniać systematycznie oleju, z tego powodu tam wszystko było a może i jeszcze jest gdzieś pozapychane.Poprzedni właściciele podejrzewam że ogólnie nie dbali, póki nic się nie działo jeździli, poźniej sprzedali i teraz kto inny musi wszystko po nich ogarnąć. To mnie męczy jak tak można na własne życzenie zajeżdżać samochód. Masakra

    0
  • #25 23 Lut 2015 16:02
    Kiermasz
    Poziom 19  

    A może króciec ssący olej z miski zapchany? Już coś takiego widziałem, jak sąsiad kupił auto pod "drifto-wóz" i ze zwykłej "autofilii" postanowił wypucować mu miskę olejową od środka.
    Jakie było nasze zdziwienie, gdy odkryliśmy zapakowany reklamówkami króciec ssący olej!
    Morał z tej historii taki, że ktoś mógł też celowo coś zrobić.

    0
  • #26 26 Lut 2015 12:11
    helmud7543
    Poziom 42  

    To wszystko to narazie gdybanie bo nie znamy rzeczywistego ciśnienia. Trzeba to najpierw potwierdzić. Jak będzie za niskie to z kolei trzeba sprawdzić przyczynę - pompa, filtr czy zużycie silnika. A dopiero planować co z tym zrobić.

    0
  • #27 26 Lut 2015 23:09
    ss1895
    Poziom 9  

    Jeśli buda się trzymie kupy to warto tą motorownie wyremontować, chyba że po ściągnięciu miski wypadnie buła metalu i wszystko będzie przytarte. Pomiar ciśnienia i będziemy działać!

    0
  • #28 27 Lut 2015 08:34
    lukasz506
    Poziom 19  

    Syf i nagar pod klawiatura zaworow oznacza ze ktos mu bardzo rzadko wymienial olej. Jesli pomiar ciśnienia oleju wyjdzie jako tako to zmienić pompę olejowa i zalać olejem motul mineralnym on jest do takich silników starszych w słabej kondycji

    0
  • #29 27 Lut 2015 09:01
    CommonRail
    Poziom 27  

    Panowie, nie rozumiecie jednej rzeczy. 1.4 ma dość toporną pompę oleju, naprawdę spotkałem tylko jednego golfa z tym silnikiem który wymagał nowej pompy.
    Po drugie, skoro był zalany motodoktorem, to można teraz zalać nawet platyną w płynie, nic mu już nie pomoże. Skoro wyczyścili miskę i smok, to nie ma problemu z zasysaniem oleju. Gdyby było coś zatkane, to kontrolka świeciła by cały czas, a nie w momencie jak ma niskie obroty/jest ciepły.
    Po trzecie. Na allegro jest kompletny silnik od golfa 1.4 ABD za 300zł. Pasek, olej, filtr ze 120, włożysz niecałe 500 i masz dobry silnik. Skoro kuzyn zna się na autach, a golf do zbyt skomplikowanych nie należy, to wymieni silnik bez zbytnich problemów. Jak buda zdrowa, zawieszenie dobre, lakier się trzyma, a auto dla siebie, to ja bym robił.

    1
  • #30 27 Lut 2015 09:34
    ss1895
    Poziom 9  

    CommonRail dobrze prawi ale idąc tym tokiem rozumowania, jeśli kuzyn faktycznie się coś zna, rozebrać motorownie zweryfikować i może się zamknie w ej kwocie kupna i przełożenia.

    0