Witam,
Ostatnio podczas jazdy autostradą włączył mi się check engine, a po jakimś czasie auto zaczęło robić się zamulone. Wizyta w serwisie - błąd filtra DPF (nie znam dokładnego kodu błędu), wypalili serwisowo, pooglądali, nie znaleźli powodu dla którego filtr sam się nie wypalił. Pewne podejrenia padły na nietypowy olej jaki podczss awaryjnej wymiany w austrii wylądował w tym aucie (był on "w technologii sysnteyczne" a nie syntetyk (Shell HX7), i nie ma mowy o niskopopiołowości ), więc olej został wymieniony. Ale trochę mi to nie daje spokoju (byo to pierwsze serwisowe wypalenie dpfa w historii tego auta, a ma przejechane 230 tyś ), wiec dojrzałem do zakupu multiecuscana i interfejsów. Po podpięciu i sprawdzeniu - parametry jak w załączeniu: poziom zapełnienia 86%, po ok 120 km od ostatniego wypalenia (serwisowego), średni dystans 5-ciu ostatnich regeneracji ok 400km. Status filtra - normal clogging.
Hmm - czy z tego da się odczytać kondycję DPFa? Przy jakiej wartości Particulate Filter Clogging zaczyna się wypalanie filtra, i do jakiej wartości powinno spaść po wypaleniu? Ew - jakie jeszcze parametry należy sprawdzić by określić kondycję DPF-a?
Ostatnio podczas jazdy autostradą włączył mi się check engine, a po jakimś czasie auto zaczęło robić się zamulone. Wizyta w serwisie - błąd filtra DPF (nie znam dokładnego kodu błędu), wypalili serwisowo, pooglądali, nie znaleźli powodu dla którego filtr sam się nie wypalił. Pewne podejrenia padły na nietypowy olej jaki podczss awaryjnej wymiany w austrii wylądował w tym aucie (był on "w technologii sysnteyczne" a nie syntetyk (Shell HX7), i nie ma mowy o niskopopiołowości ), więc olej został wymieniony. Ale trochę mi to nie daje spokoju (byo to pierwsze serwisowe wypalenie dpfa w historii tego auta, a ma przejechane 230 tyś ), wiec dojrzałem do zakupu multiecuscana i interfejsów. Po podpięciu i sprawdzeniu - parametry jak w załączeniu: poziom zapełnienia 86%, po ok 120 km od ostatniego wypalenia (serwisowego), średni dystans 5-ciu ostatnich regeneracji ok 400km. Status filtra - normal clogging.
Hmm - czy z tego da się odczytać kondycję DPFa? Przy jakiej wartości Particulate Filter Clogging zaczyna się wypalanie filtra, i do jakiej wartości powinno spaść po wypaleniu? Ew - jakie jeszcze parametry należy sprawdzić by określić kondycję DPF-a?