Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wzmocnienie halogenu roboczego

22 Feb 2015 23:29 1104 13
  • Level 6  
    Chciałem w jakiś sposób wzmocnić halogeny robocze w ciągniku rolniczym, szukałem jakiś schematów w necie lub gotowych płytek ale nic nie mogę znaleźć na ten temat. Ponieważ gdy włączę 6 halogenów(po 50W) tracą swoją moc świecenia.

    Jakiś schemat do utrzymania napięcia i prądu albo wzmocnienia.
    Myślałem nad jakimś układem z tranzystorem ale nie wiem jak dokładnie taki układ zlutować i z czego.

    Dlatego pytam was jak to ulepszyć. Najlepiej jakiś gotowy schemat.

    Mam do wykorzystania kilka różnych tranzystorów, rezystorów różnej wartości oraz kondensatorów i diod prostowniczych. Tylko nie mam pojęcia jaki układ zlutować.
    Podeślijcie jakiś schemat.
  • Level 14  
    Tutaj raczej żaden układ nie pomoże .
    Czy halogeny są zasilane z jednego przewodu, jeśli tak jaki przekrój?.
    Czy zastosowany jest przekaźnik czy, tylko wyłącznik?
    Czy halogeny słabiej zaczynają świecić odrazu, czy po chwili?
  • Level 14  
    Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze po włączeniu tych halogenów + standardowego obciążenia i podwyższeniu obrotów silnika, jeżeli będzie 14 do 14,4 to prawidłowo. Następnie tylko odpowiednio grube przewody 1,5-2,5mm2. na każdy halogen oraz przełączniki. Zależy co posiadasz, i ile chcesz wydać, można to załączyć mocnym przekaźnikiem lub 3 słabszymi ale w oddzielnych obwodach, ewentualnie same przełączniki, ale nie wiem co polecić abyś mógł dostać.
  • Level 39  
    6szt. x 50W = 300W
    300W : 12V = 25A
    Przy 25 amperach w instalacji 12 woltowej to kolega już potrzebuje co najmniej 4mm². Tylko pytanie podstawowe o jakim odcinku przewodów mówimy
  • Level 6  
    adriantracz wrote:
    Tutaj raczej żaden układ nie pomoże .
    Czy halogeny są zasilane z jednego przewodu, jeśli tak jaki przekrój?.
    Czy zastosowany jest przekaźnik czy, tylko wyłącznik?
    Czy halogeny słabiej zaczynają świecić odrazu, czy po chwili?

    Halogeny zasilane są jenym przewodem na dwa halogeny przewód ma przekrój 1,5mm
    Na 4 halogeny są zastosowane 2 przekaźniki czy od nich również musi być poprowadzony conajmniej 1,5mm przewód ?
    pierwsze 2 halogeny słabiej świecą odrazu po włoczeniu kolejnych 2, a przy włączeniu świateł mijania w ciągnik i równocześnie 6 halogenów to halogeny już naprawdę bardzo słabo świecą. I np jeśli chcę połączyć komputerek pokładowy do zapalniczki to na komputerku wyskakuje spadek napiecia poniżej 10V.
    Do tego mam jeszcze radio w ciągniku.
    Ciągnik jest na rozruch 24V.
  • Tube devices specialist
    norek007 wrote:
    Na 4 halogeny są zastosowane 2 przekaźniki czy od nich również musi być poprowadzony conajmniej 1,5mm przewód ?


    Przewód między akumulatorem a przekaźnikami? 4 lub 6mm2.

    norek007 wrote:
    pierwsze 2 halogeny słabiej świecą odrazu po włoczeniu kolejnych 2, a przy włączeniu świateł mijania w ciągnik i równocześnie 6 halogenów to halogeny już naprawdę bardzo słabo świecą. I np jeśli chcę połączyć komputerek pokładowy do zapalniczki to na komputerku wyskakuje spadek napiecia poniżej 10V.


    Albo akumulator padnięty, albo za cienkie przewody w tej części gdzie są wspólne dla zapalniczki i twojego "żyrandola".
    Zainteresuj sie też połączeniem masy przy akumulatorze i przy halogenach (to drugie zwłaszcza ważne gdy kabina jest z tworzywa sztucznego).

    norek007 wrote:
    Ciągnik jest na rozruch 24V.


    Rozruch 24V a reszta instalacji 24V czy 12V?
  • Level 6  
    jdubowski wrote:
    norek007 wrote:
    Na 4 halogeny są zastosowane 2 przekaźniki czy od nich również musi być poprowadzony conajmniej 1,5mm przewód ?


    Przewód między akumulatorem a przekaźnikami? 4 lub 6mm2.

    norek007 wrote:
    pierwsze 2 halogeny słabiej świecą odrazu po włoczeniu kolejnych 2, a przy włączeniu świateł mijania w ciągnik i równocześnie 6 halogenów to halogeny już naprawdę bardzo słabo świecą. I np jeśli chcę połączyć komputerek pokładowy do zapalniczki to na komputerku wyskakuje spadek napiecia poniżej 10V.


    Albo akumulator padnięty, albo za cienkie przewody w tej części gdzie są wspólne dla zapalniczki i twojego "żyrandola".
    Zainteresuj sie też połączeniem masy przy akumulatorze i przy halogenach (to drugie zwłaszcza ważne gdy kabina jest z tworzywa sztucznego).

    norek007 wrote:
    Ciągnik jest na rozruch 24V.


    Rozruch 24V a reszta instalacji 24V czy 12V?


    To aż takie grube kable mają być do przekaźników ? Instalacja normalnie na 12V
  • Level 12  
    Gruby przewód od akumulatora do bezpiecznika-ów , przełącznik halogeny. specjalnie dla halogenów. A może nowocześnie, Diod LED bodajże 10 W jest zasilana 12 V, proszę sprawdzić. Zużycie energii mniejsze i wydajność światła większa. Jedynie cena u nas w Polsce szokująco wysoka. W Chińskim sklepie internetowym LED 10 W za 13 zł

    --
    O przepraszam nawet sprawdziłem i za 4,20 z wysyłka 9,2 zł


    Parametry:

    * Moc 10W

    * Barwa biała zimna 6000-6000KPower led 10W 950LM

    * Światłość 900-1000lm

    * Napięcie zasilania 9-12V

    * Prąd do 0.9A

    * Do pracy z pełną mocą wymagany jest radiator + pasta

    * Pełna moc przy około 11.2V

    * Kąt świecenia 140°
    Co inni sądzą na ten temat
  • Level 6  
    [quote="jdubowski"]mam pytanie co do przekaźników. BO jak na niektórych jest napisane 30A tzn że one mają oporność 30Amper czy zwiększają prąd o 30A
    Bo widziałem też takie z 40A i 70A. Co to oznacza?
  • Helpful post
    Level 27  
    To jest wartość prądu jaka może maksymalnie popłynąć przez styki przekaźnika przy danym napięciu.
  • Tube devices specialist
    norek007 wrote:
    na niektórych jest napisane 30A tzn że one mają oporność 30Amper


    30A nie ma nic wspólnego z opornością.

    lotnygaz wrote:
    Co inni sądzą na ten temat


    Że proponujesz rzeźbę, a autor wątku jest zupełnie zielony i sobie nie poradzi.
  • Level 6  
    niewolno2 wrote:
    6szt. x 50W = 300W
    300W : 12V = 25A
    Przy 25 amperach w instalacji 12 woltowej to kolega już potrzebuje co najmniej 4mm². Tylko pytanie podstawowe o jakim odcinku przewodów mówimy

    To bedzie koło 3m do 2 halogenów i kolejne 2 po 3m i kabel 6m do 2halogenów. razem bedzie około 12m.
    A ja mam alternator + prądnice to może jakaś lepszą prądnice można by wstawic ? Albo ją trochę podkręcić?