Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 2006r usterka ebs przyczepy Ostre hamulce

phupawelkulesza 23 Lut 2015 09:22 5649 21
  • #1 23 Lut 2015 09:22
    phupawelkulesza
    Poziom 6  

    Witam.
    Mam Scanie r420 2006r Po przekreceniu kluczyka pojawia sie blad "usterka ebs przyczepy" dzieje sie tak przewodzie 7 pinowym. Po podlaczeniu 5 pinowego pojawia sie komunikat "przyczepa bez abs1" po chwili znika i nie ma bledow. Glownie chodzi o to ze na obu przewodach samochod z naczepą ma ostre hamulce. Delikatnie dotykam pedal a hamulce odrazu blokuja. Zwiedzilem juz kilku elektrykow i nic..
    nowe czujniki abs w naczepie, koronki, piasty, lozyska, sprawdzana instalacja i nic.. Po podlaczeniu kompa jest blad przewodu Can"czerwona magistrala can" Bardzo prosze o pomoc.
    536-845-540

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam jeszcze ze naczepa Kogel 2003r

    Dodano po 2 [minuty]:

    na 7 pinowym podczas jazdy czasem zapala sie abs i abs1 naczepy ale potem gasnie. na 5 pinowym podczas jazdy nie ma komunikatow ale hamulec jest nadal ostry.

    0 21
  • #2 23 Lut 2015 11:17
    diablo23248
    Poziom 26  

    1. Sprawdzić zasilania wychodzące z ciągnika.
    Pin 1 stałe 24V
    Pin 2 24V po stacyjce
    Pin 3 Masa dla Pin 2
    Pin 4 Masa dla Pin 1
    2. Jeśli napięcia są ok to i kabel EBS sprawny to sprawa leży raczej po stronie naczepy.


    Zobacz jeszcze jak wygląda ciśnienie na żółtej kłódce.

    0
  • #3 23 Lut 2015 11:59
    phupawelkulesza
    Poziom 6  

    Z przejsciem kabla bylo oki. Po podlaczeniu naczepy pod inny ciagnik (daf) tez wszystko bylo oki( hamowala plynie) Dzis kierowca ruszał w trase na kablu 7 pinowym i hamulce byly plynne. Po przejechaniu kilku km i ostrym hamowaniu wyzucilo abs i abs1. Odrazu podmienil na 5 pinowy i okolo 200km bylo wszystko dobrze, dopiero jak wjechal w miasto hamulce zaczely byc ostre ale kontrolki absu nie zapalaly sie tak jak na 7 pinowym. dodam ze z jednej strony naczepy zalozony byl nowy czujnik i nowa piasta z koronka plus nowa tarcza. z drugiej strony nabilem nowa koronke z zestawu naprawczego aby zaoszczedzic kosztow i nie kupowac calej nowej piasty. Problem tez jest to ze najczesciej ostre hamulce pojawiaja sie gdy naczepa jest pusta lub ma mniejszy ladunek.

    1
  • #4 23 Lut 2015 12:08
    diablo23248
    Poziom 26  

    Bo tylko wtedy to odczujesz. Przejście kabla swoją drogą, a to co się pojawia w gnieździe swoją drogą. Sprawdź napięcia w gnieździe ciągnika i przewody dochodzące do gniazda. Może gdzieś pod kabiną się wiązka przetarła. Jadąc na przewodzie 5 pinowym wykluczasz hamowanie po CAN. Zostaje tylko pneumatyczne.

    0
  • #5 23 Lut 2015 12:23
    phupawelkulesza
    Poziom 6  

    przewod od gniazda do podlaczenia naczepy idacy do gnizda znajdujacego sie pod maska tez byl przemierzony. Dwa splecione kable Can 7 i 6 pin byly bezposrednio podlaczane z gniazda pod maską do gnizda w naczepie i tez nic.. Mam jeszcze pytanie czy swiecaca sie kontrolka"usterka ebs przyczepy" ktora po kilku sek gasnie na podpietym kablu 7 pinowym jest normalna usterka? jeden z elektykow stwierdzil ze jest to normalne gdyz dotyczy uzbrojenia systemu dlatego potem gasnie.

    0
  • #6 23 Lut 2015 12:29
    diablo23248
    Poziom 26  

    W zależności od systemu ABS/EBS w pojeździe oświecenie kontrolki ABS przyczepy zaraz po włączeniu zapłonu jest rzeczą jak najbardziej normalną. Po uruchomieniu (włączeniu zasilania) system naczepy przeprowadza samodiagnostykę. Jej pozytywny wynik powoduje wyłączenie kontrolki. W niektórych systemach kontrolka gaśnie dopiero po przekroczeniu określonej prędkości (7-15 km/h).

    Wracając do kabli sprawdzałeś miernikiem czy pod obciążeniem?

    1
  • #7 23 Lut 2015 12:32
    phupawelkulesza
    Poziom 6  

    Przewody sprawdzane byly miernikiem. Na Can bylo 24,0 i 20,9

    0
  • #8 23 Lut 2015 19:00
    diablo23248
    Poziom 26  

    Na CAN nie powinno być więcej niż 5V ! Jeszcze raz do sprawdzenia przewody idące z kabiny do gniazda EBS. Sprawdzić pod obciążeniem minimum żarówka 21W. Twoje pomiary wskazują na uszkodzenie wiązki lub samego gniazda.
    Dla przypomnienia"pinologia":
    1. Stałe 24V
    2. 24 V "po stacyjce"
    3. Masa dla pinu 2
    4. Masa dla pinu 1
    5. Sygnał usterki (podanie masy powoduje załączenie kontrolki ABS naczepy).
    6. CAN-H
    7. CAN-L

    Scania R420 2006r usterka ebs przyczepy Ostre hamulce

    0
  • #9 23 Lut 2015 19:35
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    diablo23248 napisał:
    Na CAN nie powinno być więcej niż 5V !

    Nie CAN przyczepy/naczepy.

    1
  • #10 23 Lut 2015 20:09
    diablo23248
    Poziom 26  

    Skoro nie 5V to ile?
    Co prawda do szkoły chodziłem daaaawno temu, ale uczono mnie, że w magistrali CAN maksymalne napięcie to 5V ;)
    Chyba, że ze starości coś poknociłem to sorry :)

    0
  • #11 23 Lut 2015 21:23
    gucio~1
    Poziom 21  

    Scania R420 2006r usterka ebs przyczepy Ostre hamulce
    5V to CAN samochodu . Połączenie sterownik ebs auta i naczepy rządzi się swoimi prawami.

    0
  • #12 24 Lut 2015 00:00
    szaman108
    Poziom 29  

    Czy na pinie numer 5 po podłączeniu próbówki powiedzmy 24v i mocy 3W świeci się?

    0
  • #13 24 Lut 2015 07:21
    daro111
    Poziom 31  

    gucio~1 napisał:
    5V to CAN samochodu . Połączenie sterownik ebs auta i naczepy rządzi się swoimi prawami.

    Dokładnie tak jest.

    Jaki system EBS w naczepie?
    Czy podczas diagnostyki sprawdzono czy parametry hamowania są zgodne z tabliczką?
    Testy ciśnieniowe zrobione? Pomiar faktycznych ciśnień pełna/pusta manometrem robione?
    Koła są blokowane czy tylko siła hamowania jest za wysoka?
    Podgląd parametrów czujnika nacisku na oś sprawdzone (wartości odzwierciedlają faktyczny stan załadunku)?
    phupawelkulesza napisał:
    Zwiedzilem juz kilku elektrykow i nic..


    Trochę to dziwne że nikt nic nie stwierdził...
    Na początek pozostawiłbym ten problem z CANem. Na kablu 5 pin powinno już działać prawidłowo, jak to doprowadzisz do porządku to można zająć się tym CANem.

    0
  • #14 24 Lut 2015 12:25
    phupawelkulesza
    Poziom 6  

    Czyli glownym problemem ostrego hamowania moze byc brak abs? Zwierajac Pin 5 zapalala sie kontrolka abs 1 naczepy. zdejmujac wtyke pod maska do ktorej wchodzi Pin 5 zauwazylem ze cale gniazdo tego pinu jest zielone. wyczyscilem, myslalem ze znalazlem usterke ale jednak dalej to samo.. Jazda probna byla oki, ruszyl w trase i znowu wywalilo abs i abs1 Kontrolki po chwili zgasły ale ostry hamulec został..

    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:

    Dzis samochod byl w servisie scani i nie stwierdzono zadnych bledow na ciagniku.. Pracownik mowi ze zapalajace sie absy nie sa bledem dlatego nie bylo ich w kompie..(uwazan ze troche to dziwne) Twierdza ze problem tkwi w naczepie a dokladnie w czujniku ktory stwierdza obciazenie ladunku na naczepie.. na pusto widzi ladunek dlatego ostro hamuje ale to tylko ich teoria.

    0
  • #15 24 Lut 2015 15:37
    daro111
    Poziom 31  

    phupawelkulesza napisał:
    Twierdza ze problem tkwi w naczepie a dokladnie w czujniku ktory stwierdza obciazenie ladunku na naczepie.. na pusto widzi ladunek dlatego ostro hamuje ale to tylko ich teoria.

    Jest to możliwe dlatego pisałem co trzeba sprawdzić.
    daro111 napisał:
    Czy podczas diagnostyki sprawdzono czy parametry hamowania są zgodne z tabliczką?
    Testy ciśnieniowe zrobione? Pomiar faktycznych ciśnień pełna/pusta manometrem robione?
    Koła są blokowane czy tylko siła hamowania jest za wysoka?
    Podgląd parametrów czujnika nacisku na oś sprawdzone (wartości odzwierciedlają faktyczny stan załadunku)?

    0
  • #16 24 Lut 2015 17:00
    diablo23248
    Poziom 26  

    Dla świętego spokoju wykonaj pełną diagnostykę układu EBS naczepy. Jeśli tu wyjdzie ok będziesz wiedział, że trzeba szukać w ciągniku.

    1
  • #17 25 Lut 2015 11:44
    diablo23248
    Poziom 26  

    Mam pacjenta właśnie na kanale. Danych z modulatora nie ma z czym porównać bo tabliczkę zjadły korniki. Ciśnienie sterowania modulator widzi prawidłowo. Ciśnienia wyjściowe widzi prawidłowo. Na pusto hamowanie 1:1. Jakie ciśnienie zadane takie na siłownikach.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Scania R420 2006r usterka ebs przyczepy Ostre hamulce

    0
  • #18 25 Lut 2015 11:56
    daro111
    Poziom 31  

    Według tego wykresu już widzisz że musi być inaczej. Na pusto max ciśnienie jakie powinno być na wyjściach to ok 1,8 bar przy sygnale na żółtej 6.5 bar. Tak ma być jeżeli tak nie ma to sprawdź jakie ciśnienie widzi w zawieszeniu (pusto ma być ok 0,3 bar).

    0
  • #19 25 Lut 2015 15:01
    diablo23248
    Poziom 26  

    Ciśnienie w poduszkach "widzi" prawidłowo. Po wpisaniu programu ręcznie ciśnienia na wyjściu prawidłowe. Porównałem wartości ciśnienia z bliźniaczą naczepą i różnice są znaczne.
    Na podstawie danych od producenta zaprogramowana "na nowo".
    Scania R420 2006r usterka ebs przyczepy Ostre hamulce

    Dodano po 19 [sekundy]:

    Czas na jazdę próbną

    Dodano po 14 [minuty]:

    Scania R420 2006r usterka ebs przyczepy Ostre hamulce

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Ps. Za błędne informacje o napięciu na CAN sorry. Zaćmienie wieczorne ;)

    0
  • Pomocny post
    #20 25 Lut 2015 17:05
    daro111
    Poziom 31  

    diablo23248 napisał:
    Porównałem wartości ciśnienia z bliźniaczą naczepą i różnice są znaczne.

    Z tego co widzę modulator był wymieniany bo oprócz nazwy producenta powinny znajdować się także inne dane jak nr. ramy,typ i co ważne nr. obliczeń układu hamulcowego, czego nie ma.
    Prawdopodobnie ktoś kiedyś ułożył swój własny soft lub "spisał" z innej naczepy.
    Tak że jeżeli masz możliwość podglądu parametrów z bliźniaczej naczepy to ustaw wszystko podobnie. Czasem różnica 0,3 bar to jest sporo.
    Daj znać jak przebiegły testy.
    diablo23248 napisał:
    Ps. Za błędne informacje o napięciu na CAN sorry. Zaćmienie wieczorne

    Spoko każdemu się może zdarzyć. ;)

    0
  • #21 25 Lut 2015 17:27
    phupawelkulesza
    Poziom 6  

    Dzieki pomocy diablo23248 problem jak narazie zostal rozwiazany :) Naczepa w końcu zaczeła normalnie hamowac.

    0
  • Pomocny post
    #22 25 Lut 2015 22:05
    diablo23248
    Poziom 26  

    @daro111 Dokładnie tak było. Naczepa 2003 modulator z 2006. Wpisałem dane z "bliźniaka" uzyskując potwierdzenie z Koegla, że te właśnie parametry są właściwe. Uzupełniłem resztę czyli model VIN itp.
    @phupawelkulesza Mam nadzieję, że to koniec Twoich problemów z hamulcami w tej naczepie;)

    Polecam się na przyszłość :)

    0