Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1,3 CDTi - Wymiana ECU - różne oznaczenia.

23 Lut 2015 12:01 2556 11
  • Poziom 15  
    Posiadam spalony komputer w Corsie C 1,3 CDTi. Bardzo ciężko dostać używkę o takim samym oznaczeniu 55566390 HN, a jeśli już znajdę to kosztuje ~600 zł.

    Sterowniki od takiego samego silnika, o innym oznaczeniu można dostać za 200 zł ale... no właśnie, jest jakieś ale?


    Jest jeszcze opcja, żeby kupić cały zestaw - ECU, IMMO + BCM za mniejszą kasę, ale też o innych oznaczeniach - wchodzi taka opcja w grę czy tylko szukać takiego z oznaczeniem HN.


    Istnieje teoretyczna możliwość sklonowania kości do nowego ECU, ale grzyb wie czy ta pamięć też nie jest uwalona i czy będzie można cokolwiek skopiować.
  • Poziom 27  
    a co się z oryginalnym stało ?
  • Poziom 15  
    Wtryski pracują nawet na wyłączonym silniku (tzn silnik tak czy siak nie odpala), wystarczy przekręcić stacyjkę w pozycję włączonych kontrolek i wtryski zaczynają pracować.
  • Poziom 27  
    A po czym stwierdziłeś ze akurat ecu jest uszkodzone ?
  • Poziom 15  
    Usterka polega na tym, że wtryskiwacze pracują nawet na wyłączonym silniku - wystarczy zapalić kontrolki. BCM pokazuje błąd B1000 tj. EEPROM ERROR, ECU pokazuje błąd P2146 (capacitor 1 low voltage)

    Podmiana BCMu nic nie dała, odpięcie zegarów również... coś innego pozostaje poza zamienionymi kablami... chyba ECU?
  • Poziom 11  
    Rozkręcałeś ECU, widać, żeby coś tam było spalone?
  • Poziom 15  
    Rozłożyłem go i wszystko wizualnie wygląda OK.

    Wypięcie BCMu nic nie daje, wtryski dalej cykają, dopiero wypięcie przekaźnika odpowiadającego za zasilanie komputera pomaga - tak samo odłączenie wtyczki regulatora ciśnienia na listwie, ale wtedy wyłącza się w/w przekaźnik więc ja jedno wychodzi.


    Jestem zdecydowany na wymianę całego "zestawu startowego", tylko czy na 100% włożenie zestawu o innych numerach ma sens?
  • Poziom 27  
    Ty, masz pin do tego auta? Wgraj full czysty poprzez bdm albo samego eproma zobacz czy pomoże.
  • Poziom 15  
    PIN posiadam oraz OPCOMa, nic więcej, także nie sądzę, aby takie rzeczy były w moim zasięgu.
  • Poziom 1  
    Witam,
    Jak skończył się problem? Mi wyskakuje błąd 2146 (wybłyskałem to sobie), ale auto jeździ normalnie. Tzn w miarę normalnie. Mam kluczyk i ogranicznie obrotów.
  • Poziom 12  
    marcias napisał:
    PIN posiadam oraz OPCOMa, nic więcej, także nie sądzę, aby takie rzeczy były w moim zasięgu.

    Zczytaj swój ECU, kup drugi o podobnej numeracji i wgraj swój soft - jeśli masz dostęp do odpowiedniego sprzętu, byle czym tego nie zrobisz.. Jakby co - mogę pomóc..
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany, samochód był po wypadku i wymieniona została wiązka silnikowa. Okazuje się że późne roczniki Combo (wtedy kiedy była już Corsa D), posiadają silnik o większej mocy i wiązka silnikowa nie jest do końca taka sama - po przelutowaniu kostki od kompa i chyba przewodów od egru wszystko zagrało.

    Co do mojego pytania czy można przełożyć cały zestaw - okazało się, że można. Trzeba jednak zwrócić uwagę ile pinów ma przepływomierz i ile kabli idzie do EGRu (tym różniły się starsze silniki od nowszych) - silnik odpalał, aczkolwiek wyskakiwały błędy.