Jest to moja pierwsza konstrukcja prezentowana na forum elektrody. Do tej pory głownie pisałem posty w istniejących tematach i podziwiałem konstrukcje innych. Od dawna planowałem zbudować wzmacniacz lampowy, aby móc się przekonać, co jest takiego w lampach i czy w ogóle słychać różnicę między wzmacniaczem lampowym a tranzystorowym. Temat często odkładałem na później ze względu na dość spore koszty budowy. W końcu kiedy już fundusze pozwoliły na budowę, postanowiłem znaleźć odpowiedni schemat. Jako że nie mam dużego doświadczenia z elektroniką, a z lampami wręcz zerowe, postanowiłem wybrać jakiś prosty układ. Po przejrzeniu sporej ilości schematów wybrałem taki oto schemat, w którym poczyniłem jednak małe zmiany.

W zasilaniu pierwszego stopnia dołożony szeregowo do kondensatora rezystor 4k7, a sam kondensator zmieniony z 470p na 330p. Rezystor ustalający punkt pracy odwracacza fazy miał na schemacie nieprawidłową wartość i został wymieniony na taki o wartości 2k2. Dodatkowo zasilanie stopnia napięciowego poprzedza rezystor 820 omów. Sprzężenie zwrotne ze względu na inny transformator głośnikowy ma wartość około 15dB, a nie 21 jak na schemacie.
Całkowite wzmocnienie wzmacniacza z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego wynosi 22,5 dB. Nie jest więc duże, ale przy źródle CD w zupełności wystarczające. Mocy wyjściowej nie mierzyłem, ale robiłem taki pomiar przy poprzednim wzmacniaczu w bardzo podobnym układzie wynosiła ona około 7,5-8 W dla 4 omów. Tu będzie zatem podobnie. Przy głośnikach o skuteczności 90dB / 1W - jest to moc w zupełności wystarczająca. Pomiar pasma przenoszenia był zgrubny. Dolna granica 10Hz przy -3dB, dla 20kHz spadek wynosił około 0,2 dB. Nie miałem źródła sygnału o większej częstotliwości, żeby sprawdzić, jak wygląda pasmo do góry.
Zasilacz zapożyczony z tematu
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1670583.html