Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie o ładowarki impulsowe 8 etapowe: CTEK MX5 i Vipow Bat1140

23 Lut 2015 16:55 7209 25
  • Poziom 11  
    Witam kolegów, mam dylemat , chciałbym kupić ładowarkę impulsową 8 etapową do akumulatorów samochodowych. Znalazłem m.inn. CTEK MX5 – jest rewelacyjna wynika z opinii na forum, ale droższa. (ok.250 zł) Szukając w necie znalazłem coś takiego VIPOW typ BAT-1140. http://www.kurtmedia.pl/product-pol-599653-LADOWARKA-DO-AKUMULATORA-ZELOWEGO-8-ETAPOWA.html
    Porównując parametry wygląda , że jest to kopia CTEK, a jest tańsza (ok.130 zł). Znalazłem instrukcje obsługi i wynika z nich , że ma takie same funkcje. Instrukcje obsługi: CTEK MX 5 http://www.dobreakumulatory.com.pl/img/SKLEP/CTEK/MXS%205.0/ctek_MXS_50_instrukcja_pl.pdf
    VIPOW BAT-1140 - od strony 16 – w języku polskim : http://www.lechpol.eu/sites/default/files/produkty/bat1140/manual-bat1140.pdf

    Czy ktoś z kolegów miał okazję przetestować tę VIPOW lub ma jakieś informacje co to za sprzęt ,jak się to sprawuje i czy warto to kupić ?
  • Poziom 2  
    Zakupiłem właśnie VIPOW BAT-1140 i po pierwszym ładowaniu moje odczucia są pozytywne. Najważniejsze nie gotuje ;) elektrolitu, on tylko lekko gazuje. Jedynie nie wiem jak miała by działać funkcja wykrywania i odsiarczania akumulatora. Nie można wybrać tylko cyklu odsiarczania albo każdego innego z ośmiu pojedynczo. Cykl startuje od 1 do 8 automatycznie i ładowarka sama decyduje kiedy przełączy się na kolejny. Przyciskiem Mode można wybrać tylko akumulator motocyklowy, samochodowy, niskie temperatury/AGM, regeneracja reszta dzieje się sama. Sądząc po instrukcji obie ładowarki mają te same możliwości a VIPOW BAT-1140 jest zdecydowanie tańsza i działa jak należy.
  • Poziom 15  
    To zależy czego oczekujesz od ładowarki. 8 etapów to raczej hasło reklamowe. Jeśli potrzebujesz funkcji odsiarczania to nie zrobi tego żaden automat, bo do tego potrzeba impulsów powyżej 20V i kontrola elektrolitu, a żadna z tych ładowarek takiego napięcia nie daje. Po drugie nic nie zastąpi właściwej diagnozy akumulatora, areometru i miernika.
    Jeśli nie masz czasu się zajmować akumulatorem to kup najtańszą ładowarkę z odcięciem 14,4V
  • Poziom 32  
    Preho jak sprawuje się VIPOW BAT-1140 na mrozie czy kable nie robią się sztywne w instrukcji obsługi podany jest zakres temperatur 0+40C i czy w upał się nie nagrzewa nadmiernie. CTEK ma podany zakres temperatur -20+50C "moc wyjściowa jest redukowana automatycznie przy wyższych temperaturach". Obecnie posiadam mikroprocesorowy prostownik 6/12V 4,2A Sena z Biedronki i ładowanie wygląda tak że jak podłącze prostownik do akumulatora z napięciem 12,3V 12,4V 50Ah poładuje kilka minut napięcie dochodzi do 14.4v i przełącza się na konserwacje na trybie zimowym(14,7V) ładuje z 2-3 minuty dłużej i też przełącza się na konserwacje prąd ładowania około 0,17A po tygodniu prąd ładowania wynosi około 0.035A odłączyłem pomiar napięcia po trzech dniach 12.6V Drugi akumulator 100Ah napięcie startowe 12.55 tydzień konserwacji trzy dni przerwy i pomiar napięcia 12.7V. Ładowarka jest sprawna jak padł alternator i zrobiłem 30km na światłach to akumulator ładował się cały dzień zastanawiam się czy jest sens kupić CTEK lub jego ''odpowiednik'' ?
  • Poziom 11  
    Też jestem bardzo ciekaw jak sprawuje się Vipow 1140 . CZy to dokładny koln Ctek 5,0 . Różnica w cenie ponad dwukrotnie wyższa. Może ktoś użytkuje tą ładowarkę . Interesuje mnie głównie sprawa jak radzi sobie z mocno rozładowanymi akumulatorami poniżej 10V ? Ładowarka impulsowa z Lidla, która użytkuję od kilku lat niestety w tym temacie sprawuje się nie najlepiej.
  • Poziom 15  
    merchel napisał:
    Też jestem bardzo ciekaw jak sprawuje się Vipow 1140 . CZy to dokładny koln Ctek 5,0 . Różnica w cenie ponad dwukrotnie wyższa. Może ktoś użytkuje tą ładowarkę . Interesuje mnie głównie sprawa jak radzi sobie z mocno rozładowanymi akumulatorami poniżej 10V ? Ładowarka impulsowa z Lidla, która użytkuję od kilku lat niestety w tym temacie sprawuje się nie najlepiej.

    Sądząc po 8 identycznych programach wychodzi na to że jest to samo. Nic nie uzasadnia wysokiej ceny Cteka.
    Watpię czy istnieje mikroprocesorowa ładowarka która potrafi wykryć akumulator rozładowany poniżej pewnej granicy lub do zera, bo niby skąd mikroprocesor miałby rozpoznać co zostało podłączone pod klemy? Z tych ładowarek polecam tą z Lidla lub z biedronki. Są bardzo podobne w wykonaniu. Ten Vipow dodatkowo ma ładowanie impulsowe - odsiarczające i większy amperaż.

    Dzisiaj sprawadzałem instrukcję ładowarki z Biedronki Sena 4A. Jest napisane, że ładowarka radzi sobie z głeboko rozładowanymi akumulatorami o napięciu początkowym 0,5V-1,5V
  • Poziom 8  
    Witam. Ładowarka 8 etapowa Vipow bat1140 (to samo co CTEK MX5) na 3 etapie ładowania zapala się czerwona kontrolka błędu i dalej nie ładuje akumulatora do momentu aż rozłączę i podłączę jeszcze raz ładowarkę. Później bez problemu ładuje do końca ale za każdym razem muszę jeden raz rozłączyć prostownik, żeby znikła kontrolka błędu i aku ładuje się do końca. Czy to jest wina ładowarki czy praktycznie nowego akumulatora? Akumulator Exide Marine 115 Ah
  • Poziom 15  
    A co na temat błędu mówi instrukcja?
  • Poziom 8  
    Instrukcja mówi, że przy etapie 1,2 i 5 jak zapala się błąd to akumulator może być uszkodzony. U mnie zapala się w ciągu etapu 3 zanim wskoczy na 4 i sugerowane jest rozłączenie i włączenie ponowne bo na akumulatorze jest za niskie lub za wysokie napięcie. To chyba nieprawda bo ładowarka jest bardzo gorąca i możliwe, że to jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem jak ktoś podpowiedział w innym wątku... Z mniejszym akumulatorem radzi sobie bez problemu ale ze 115 Ah coś nie bardzo. Instrukcja przewiduje większe pojemności.
  • Moderator Samochody
    Spróbuj ją ustawić tak, by miała lepsze chłodzenie. Nie można wykluczyć jakiegoś niekorzystnego zbiegu okoliczności w przypadku tego konkretnego akumulatora. Ty masz tę ładowarkę i tylko Ty możesz próbować ustalić co się dzieje... możesz spróbować ją wymienić, z naprawą gwarancyjną może być problem, bo pewnie nie będą w stanie odtworzyć usterki.
  • Poziom 8  
    Postawiłem bokiem na zimnej podłodze w piwnicy i tym razem bez błędu. Wcześniej stała na drewnianej półce przylegając całą dolną częścią obudowy i widocznie za słabo odprowadzała ciepło. Przez dużą pojemność akumulatora i tak za bardzo się grzeje ale jak na razie przechodzi bez błędu wszystkie 7 etapów ładowania. Chyba wypadałoby nawiercić parę otworów wentylacyjnych w obudowie :)
  • Poziom 2  
    Odświeżam temat. Jak użytkownicy Vipow Bat1140 wypowiedzą się o ładowarce/prostowniku ? Ja na swój narzekać nie mogę od roku ładuje bez problemowo kilka akumulatorów. Pytanie tylko odnoście diody nr 3, ładowanie na maksymalnym prądzie, nawet przy zamarzniętym akumulatorze w zeszłym roku dioda z 3 na 4 przeskoczyła po kilku minutach. Porównując z filmikami na youtube z ctek mx5 tam dioda nr 3 pracuje znacznie dłużej. Tak jak mowie, na prostownik nie mogę narzekać, ale z diodą 3 macie podobnie ?
  • Poziom 11  
    Wygląda na to, że Vipow to nie to samo co CTEK pod względem funkcji, a przynajmniej nie to samo co najnowsze wersje CTEK-a. Jeżeli chodzi o możliwość wyboru trybów ładowania przez użytkownika, to w Vipow-ie można wybrać jedynie 4 podstawowe tryby pracy (jak dawniej w CTEK-u). Nowy MXS 5 pozwala "łączyć" wybrane tryby jak. np. motocyklowy + recond itd. (widoczne na nowszych filmach na Youtube). Może to tylko kwestia softu, może Vipow jest kopią starej wersji CTEK-a. W każdym razie współczesny CTEK oferuje dodatkowe możliwości wyboru trybu ładowania, szczególnie przydatne motocyklistom.
  • Poziom 34  
    pipekkk napisał:
    Nowy MXS 5 pozwala "łączyć" wybrane tryby jak. np. motocyklowy + recond itd. nie amm go, widoczne na nowszych filmach na Youtube). Może to tylko kwestia softu, może Vipow jest kopią starej wersji CTEK-a. W każdym razie współczesny CTEK oferuje dodatkowe możliwości wyboru trybu ładowania, szczególnie przydatne motocyklistom.

    Mam CTEK-a już chyba 2, lub 3 lata i już takie funkcje posiada. Czyli ładowanie akumulatorów motocyklowych (ale oczywiście wszystko 12 V), samochodowych, funkcję recond (do wszystkich akumulatorów) i funkcję ładowania akumulatorów AGM (oczywiście motocyklowych i samochodowych).
  • Poziom 11  
    wojtek1234321 napisał:
    pipekkk napisał:
    Nowy MXS 5 pozwala "łączyć" wybrane tryby jak. np. motocyklowy + recond itd. nie amm go, widoczne na nowszych filmach na Youtube). Może to tylko kwestia softu, może Vipow jest kopią starej wersji CTEK-a. W każdym razie współczesny CTEK oferuje dodatkowe możliwości wyboru trybu ładowania, szczególnie przydatne motocyklistom.

    Mam CTEK-a już chyba 2, lub 3 lata i już takie funkcje posiada. Czyli ładowanie akumulatorów motocyklowych (ale oczywiście wszystko 12 V), samochodowych, funkcję recond (do wszystkich akumulatorów) i funkcję ładowania akumulatorów AGM (oczywiście motocyklowych i samochodowych).



    Ja akurat nie posiadam CTEK-a, ale podobne wnioski wysnułem na podstawie filmów na Youtube z różnych lat. Powiedz, jak wygląda sprawa z automatycznym wyborem trybu pracy CTEK-a po podłączeniu do zasilania 1) czy od razu staruje w trybie ładowania samochodowego 2) czy startuje w trybie "standby", to znaczy aby zaczął ładować trzeba ręcznie wybrać tryb 3) czy pamięta ostatni tryb przed zanikiem napięcia i w nim startuje ? Obstawiam wersję nr. 2 w wersji poprawionej. Fakt, zaniki napięcia to raczej bardzo egzotyczne przypadki, ale łądując aku motocyklowe małym prądem po resecie w ramach niespodzianki z Vipow-a popłynie prąd jak do ładowania samochodowego. Wychodzi, że niestety, ale dla motocyklistów lepsza będzie oryginalna wersja CTEK-a, po prostu bardziej uniwersalna. Vipowa kupiłem dzisiaj przy okazji zakupów w sklepie stacjonarnym. Gdyby nie to i z obecną wiedzą nt. jego działania pewnie kupiłbym ori CTEK-a.
  • Poziom 34  
    pipekkk napisał:
    Powiedz, jak wygląda sprawa z automatycznym wyborem trybu pracy CTEK-a po podłączeniu do zasilania

    Zapamiętuje ostatni tryb pracy na jaki był ustawiony przed wyłączeniem (wyciągnięciem wtyczki z gniazdka, bo innego wyłącznika nie ma). Czyli nie ma żadnej obawy gdy ładujemy jakiś akumulator, zawsze wystartuje z takimi ustawieniami jakie były przed zanikiem napięcia.
  • Poziom 11  
    wojtek1234321 napisał:
    Zapamiętuje ostatni tryb pracy na jaki był ustawiony przed wyłączeniem (wyciągnięciem wtyczki z gniazdka, bo innego wyłącznika nie ma). Czyli nie ma żadnej obawy gdy ładujemy jakiś akumulator, zawsze wystartuje z takimi ustawieniami jakie były przed zanikiem napięcia.


    No i super, więc to tylko kolejne zaprzeczenie tezy:

    JosephB@ napisał:
    Porównując parametry wygląda , że jest to kopia CTEK, a jest tańsza (ok.130 zł). Znalazłem instrukcje obsługi i wynika z nich , że ma takie same funkcje.


    Być może budowa jest podobna (trzeba by porównać), ale pod względem softu to dwie różne ładowarki - niestety. Wygląda, że Vipow pod względem działania najbardziej przypomina stare wersje CTEK-a. Podejrzewam, że na starszy model Vipow mógł uzyskać u Chińczyka dokumentację/zgodę na produkcję, podczas gdy nowy jest objęty jakimiś ograniczeniami prawnymi (takie luźne rozmyślenia).
  • Moderator Samochody
    Ładowarki automatyczne to super sprawa jak się ma jakiś pojazd używany okresowo i chce się zostawić akumulator na podtrzymaniu. Natomiast praktycznie żadna nie jest w stanie naładować akumulatora do pełna (uzyskać nominalnej gęstości elektrolitu), a te wszystkie tryby de-sulphur, czy recond, można między bajki włożyć, padniętemu akumulatorowi pomogą jak przysłowiowemu umarłemu kadzidło. Przy okresowym ładowaniu akumulatora poza samochodem nic nie sprawdzi się lepiej niż zasilacz laboratoryjny.
  • Poziom 11  
    tzok napisał:
    Przy okresowym ładowaniu akumulatora poza samochodem nic nie sprawdzi się lepiej niż zasilacz laboratoryjny.


    Lub najzwyklepszy prostownik transformatorowy z płynna regulacją mocy albo jeszcze lepiej dla bezpieczeństwa - sprawny transformatorowy o małym amperażu. Wystarczy, że wyciągnie te 16-16,2 V i trochę przemiesza elektrolit. Oczywiście laboratoryjny zawsze dobra sprawa. ja chyba przerobię jeden z moich starych polskich zasilaczy CB zerii ZS - płynna regulacja prądu i napięcia + wskaźniki. Niestety, aby był bezobsługowy to już nie tak prosto.
  • Poziom 34  
    pipekkk napisał:
    No i super, więc to tylko kolejne zaprzeczenie tezy:

    "Kawałek" instrukcji z kombinacjami programów i napięciami jakie (niby) podaje ładowarka.

    Pytanie o ładowarki impulsowe 8 etapowe: CTEK MX5 i Vipow Bat1140


    tzok napisał:
    Natomiast praktycznie żadna nie jest w stanie naładować akumulatora do pełna (uzyskać nominalnej gęstości elektrolitu),

    Masz rację, ale mimo wszystko taka ładowarka jest bardzo wygodna. Mam jeden pojazd którym jeżdżę trochę mniej, akumulator stary (7 lub 8 lat). Od 2 lat zimą był problem z odpalaniem po dłuższym postoju, gdy mam tą ładowarkę nie mam z tym problemu gdy chcę go uruchomić (chociaż, jak twierdzisz, nie ładuje "do pełna"). Wystarczy raz na miesiąc podłączyć (czas ładowania 1 cykl w wersji recond) i pojazd można używać w każdej chwili bez problemu choć akumulator "bez kondycji", niedoładowany i stary.
  • Poziom 11  
    [quote="wojtek1234321"]
    pipekkk napisał:
    No i super, więc to tylko kolejne zaprzeczenie tezy:

    "Kawałek" instrukcji z kombinacjami programów i napięciami jakie (niby) podaje ładowarka.
    [quote="tzok"]


    https://screenshots.firefox.com/SAmP7GyRYiMWAWTN/www.dobreakumulatory.com.pl

    Tutaj kawałek starej, ciągle szeroko dostępnej w Internecie. Widac dodali nowe tryby. Vipow ma praktycznie identyczną instrukcję co ten stary CTEK - nawet szata graficzna.
  • Poziom 11  
    Nikt tu nie porusza funkcji nr.8
    Jak tę funkcję uruchomić?
  • Poziom 11  
    Funkcje/etapy ładowania uruchamiają się automatycznie w ramach realizowania cyklu ładowania - po kolei. Gdy akumulator w pełni się naładuje na końcu przechodzi w tryb 8, czyli podtrzymanie.
  • Poziom 34  
    rexman napisał:
    Nikt tu nie porusza funkcji nr.8
    Jak tę funkcję uruchomić?

    Ta funkcja "zaświeci" się dopiero wtedy gdy akumulator będzie cały czas podłączony do ładowarki (jak ktoś wyżej napisał - podtrzymanie) i w czasie tego "postoju" straci na tyle ze swojego napięcia/pojemności (nie wiem dokładnie czego), że ładowarka musi się załączyć i go doładować. Wtedy dopiero zaświeci się "ósma lampka". Przy normalnym ładowaniu cykl dochodzi do pozycji siódmej, nawet ta siódma kontrolka ma inny kształt (kształt prostokątny, symbol akumulatora) i świeci się na zielono, co oznacza koniec ładowania.
  • Poziom 11  
    Dzięki koledzy za odpowiedzi!
    Teraz dopiero zauważyłem, że jednak coś tam się świeci, ale strasznie anemicznie. Mogła by jaśniej świecić, nie byłoby pytania.
  • Poziom 11  
    Wracając do Vipow BAT1140 zauważyłem, że nie trzyma założonego napięcia ładowania - zamiast 14,4v potrafi skoczyć ponad 15,2V, często oscyluje w okolicach 15,7-8V. Ustawia napięcia jakby była w trybie RECOND, chociaż takiego nie ustawiałem. Powoli zastanawiam się nad zwrotem...

    EDIT. mam już oryginalnego CTEK-a MXS 5. W nieogrzewanym garażu też trochę zawyża napięcie ładowania, ale to już znacznie bardziej zbliżone napięcia do założonego - około 14,6 - 14,65 V w trybie normal motocyklowym (zamiast 14,4 V), około 14,9 - 14,95 V w trybie AGM motocyklowy (zamiast 14, 7V). Natomiast trochę jestem "zniesmaczony" wykonaniem ładowarki w odniesieniu do podróbki od Vipowa:
    - CTEK wydaje sę dużo mniejszy i wykonany z gorszego organoleptycznie tworzywa
    - przewód ładowania w CTEK-u jest znacznie cieńszy i chyba krótszy

    Możliwe, że tak wygląda nowy wypust (moja jest w kolorze złotawym, nie srebrna), ale gdybym dostał do rąk te dwie ładowarki nie znając ich wcześniej to jako gorszej jakości podróbkę wskazałbym CTEK-a. Wygląda zwyczajnie biedniej od VIPOW-a z tymi swoimi cienkimi przewodami i byle jakim tworzywem. No cóż, zobaczymy jak się będzie sprawował.