Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 c5 opinie. Jaki silnik ??

pawel3320 23 Lut 2015 19:39 3792 11
  • #1 23 Lut 2015 19:39
    pawel3320
    Poziom 5  

    Witam Ostatnio spodobały mi się właśnie audi a6 c5. o tu leci pytanie czy warto kupić takie auto słyszalem ze sa strasznie wadliwe szczegulnie silnik 2.5 tdi. Wiec co myslicie o silniku 2.4 lub 2.6 w benzynie który lepszy ;p Dzięki :)

    1 11
  • #2 24 Lut 2015 17:32
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Oba są okey, większy zawsze żwawszy szczególnie przy większym aucie. Obecnie mam 2.4 w A4 Avant i jest całkiem miły i w mieście i na trasie.

    0
  • #3 24 Lut 2015 20:35
    pawel3320
    Poziom 5  

    w automacie czy manual?? Jak spalanie pb i jeśli masz to gazu też:)

    1
  • #4 24 Lut 2015 21:11
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Ja mam manuala i spalanie mam w mieście średnio 13-14 LPG i 12 Pb, znajomy ma C5 Avant 3.0 Quattro w automacie i sprinter to to nie jest.

    0
  • #5 25 Lut 2015 11:45
    pawel3320
    Poziom 5  

    Jak na tą moc i gabaryty to spalanie nie jest złe :) Części są drogie?? Latwo dostępne ?? Napisz jak najwięcej o tym silniku jesli możesz ;p Ja teżwole manuala xd Ale podobno skrzynia multitronik bardzo dobra jesli chodzi o automat.

    0
  • #6 25 Lut 2015 16:33
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Części są ogólnie dostępne, jak chcesz jakościowe to musisz trochę dołożyć. Silnik w miarę udany,po przebiegu powyżej 160k możliwe awarie sond, czasem lubią tłusto zjeść, jak zadbany to miło jak nie to bieda, ale to jak z każdym. Multitronic ładny, kulturalny ale ze swoimi kaprysami ( łańcuch - później poprawiony, sterowanie).

    0
  • #7 25 Lut 2015 16:43
    GarrutoSan
    Poziom 29  

    Fajny samochód, dobrze się prowadzi.

    Zanim zamieniliśmy na roladę, jeździliśmy 2.8 benzyna.
    Samochód jest bardzo wdzięczy, pod warunkiem, że się o niego dba.

    Bolączką tego samochodu jest przednie zawieszenie.
    I nie piszę tego dlatego, że w internecie tak jest napisane, a dlatego, że mieszkam w mieści, w którym drogi to istny ser szwajcarski.

    Jeżeli chcesz kupić ten samochód, to musisz się zastanowić, czy będzie się to kalkulowało.
    Zawieszenie Lemforder to wydatek blisko 2000zł.
    Są też zawiasy wzmocnione, zdaje się firmy Meyle. Koszt odpowiednio większy. Adekwatny do trwałości. Podobno.

    Samochód ma wiele bolączek Passata B5.
    Serwis wiadomo - prosty i dostępny wszędzie. Części też.

    Zamieniliśmy na A6 C5 Allroad 2.7 bt.
    Nie żałujemy.

    0
  • #8 25 Lut 2015 22:07
    pawel3320
    Poziom 5  

    To tu mnie troche zagiołeś z tym zawieszeniem ;/ ja mieszkam na wsi wiec drogi jeszcze gorsze niestety ;/ co ile jej robiłeś zawieszenie przednie tam mniej wiecej ?? Którym się taniej jezdziło w sensie tankowania ??

    0
  • #9 26 Lut 2015 08:01
    GarrutoSan
    Poziom 29  

    Kiedy kupiliśmy ten samochód, był jeszcze na oryginalnym zawieszeniu.
    Samochód był robiony na bieżąco w InterWelm w Bielsku-Białej.
    Oryginalne zawieszenie, które miało nakulane 45 000, zaczęło stukać po kolejnych 12000.

    Wymieniliśmy zawieszenie na Lemforder. Po 35 000 jazdy po tych dziurach, zawieszenie było do ponownej wymiany.
    Zawieszenie wymienialiśmy drugi raz na Lemforder. Tym razem wytrzymało blisko 50 000.

    Rocznie robimy przebieg 20 000.
    Najwięcej jest to trasa, ale niestety dużo też jeździmy po mieście, w którym ostatnimi latami "remontuje się" kanalizację i drogi.

    Aktualnie jeździmy Allroad C5.
    Tutaj zawieszenie ma się o wiele lepiej, choć jest dużo droższe w utrzymaniu.

    Spalanie z silnikiem 2.8 zagazowanym na poziomie 12-14 L LPG.
    W obecnym samochodzie nie mamy gazu. Jak się śpieszę, to strach patrzeć na wskaźnik paliwa :)

    0
  • #10 26 Lut 2015 13:51
    lukasz506
    Poziom 19  

    Bardzo przyzwoite auto widze że kolega wie jakiego auta szukac zreszta auto spod czerech pierścieni samo mówi za siebie wykonanie na wysokim poziomie. Jesli dobrze pamiętam w A6 C5 nie bylo silnika 2.6 były 2.4 o mocach 136, 165, 170 ten ostatni chyba na łańcuchu ale nie mowie na bank bo nie wiem. 2.6 na pewno nie bylo tylko 2.7

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeździłem kolegi A6 C5 2.4 136 moment położony od samego domu z gazem Oki sie dogaduje choc musi byc ogarnięty gazownik i dobre komponenty bo jest 30zaworkow czyli po 5 na cylinder to taki minusik wg mnie

    Dodano po 5 [minuty]:

    A teraz cos co mialem A4 z silnikiem 2.6 no masakra tam licznik powinien zaczynać sie od setki nie wiadomo kiedy setkę sie osiąga no i ja mialem go z gazem a silnik prosty bo tylko ma 2 zawory na cylinder. Mysle ze kolega kocha dźwięk V-ki melodia dla uszu spalanie trasa 10 miasto 13-15 cykl mieszany 12-13 tym autem nie da sie wolno jeździć. A6 to juz komfort jeslu Ci nie jest potrzebne tak duże auto pomyśl nad A4 no chyba ze kolega ma parcie na A6 to juz tego nikt Ci nie zmieni i tego sie trzymaj widzę ze wiesz ci dobre

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zawieszenie przeżyjesz ale fakt jest slaby punkt ale zobacz ile ludzi jeździ z aluminiowym zawieszeniem mowie tu o autach passaty b5 i modele w gore audi A4 A6 i masa innych jest sporo tych aut zaleta wg mnie to taka ze zarówno passat b5 b5fl audi a4 a6 maj jeszcze z tylu belkę mowie o przednionapedowcach bo zobacz w nowszych masz juz wielowahacze z tylu i kupa wielka belka idealna by ciagnac przyczepke

    Dodano po 6 [minuty]:

    Lemforder drogi ale za przyzwoite pieniadze masz DELPHI nieźle wytrzymują a z zamienników niższej polki to najbardziej wytrzymale to TEKNOROT mi juz 35kkm wytrzymalo i jeszcze nie telepie a codziennie do pracy przez przejazd kolejowy jeżdżę który jest w opłakanym stanie i jazda po miescie a w Radomiu to dziury koleiny ze chyba zapominają o tym miescie

    0
  • #11 28 Lut 2015 17:05
    pawel3320
    Poziom 5  

    No tak decyzja juz padła na Audi :) Podobają mi się te samochody według mnie najlepsza marka jaka może być xd Dzięki za opinie :)

    0
  • #12 01 Mar 2015 08:11
    lukasz506
    Poziom 19  

    Ale zostaje kolega przy modelu w A6C5?
    A4B5 i A6C5 to ostatnie modele audi przy których idzie cos zrobic samemu jeszcze a i silniki nie są jeszcze w nich z plastiku jak to ma miejsce w młodszych audi. W tej A4 co mialem ten silnik 2.6 to po prostu bajka no i po dwa zawory na cylinder wiec idealny do gazu bo nie ma się co wypalić

    1