Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Coupe - ABS raz działa innym razem nie bo zaświeci kontrolka abs-u.

23 Feb 2015 21:48 5616 33
  • Level 16  
    Witam.

    Potrzebuję jakichś podpowiedzi co może być nie tak, na co jeszcze zobaczyć.

    Samochód jak w tytule, a problem polega na tym że abs raz działa a innym razem nie. Zaświeci kontrolka abs-u i i ten już nie działa. Czasem wystarczy wyłączyć stacyjkę i jeszcze raz odpalić a wszystko działa.
    Czasem przejadę kilkadziesiąt kilometrów bez problemu by innym razem wyjeżdżając z garażu zaświeci się kontrolka.

    Co było robione / sprawdzane:
    Podpiąłem pod komputer i wywaliło błąd czujnika abs prawego przedniego koła. Czujnik wymieniłem na używany lutując oryginalną wtyczkę bo tamten jej nie posiadał. ABS bez zmian. Kupiłem nowy czujnik od nowszego modelu (ma większą oporność od oryginału, stare mają w okolicy 1kohm a ten nowy 1,6kohm) ABS ponownie bez zmian.

    Koronka od abs-u wyczyszczona i świeci się jak psu.....oczy, nie jest również pęknięta. Co prawda jeden ząb jest delikatnie przegnieciony (krótszy od pozostałych o powiedzmy 1/4 mm ale myślę że to nie robi problemu)

    "Przeleciałem" pomiary różnych parametrów z serwisówki hyundaia typu napięcie zasilania komputera abs, pomiar ciągłości czy nie gubi masy, odstęp od czujnika do zębatki czy w normie, pomiar napięć i oporności na różnych stykach kostki od komputera abs-u.
    W sumie 16 stron testów i wszystko w granicach normy (no może poza opornością przedniego prawego czujnika).


    Co może być nie tak?
    Co można zrobić?
    Wymiana innego sterownika ABS-u?
    Gdzieś przerwany przewód i raz działa a raz nie?
  • Level 43  
    pawcio1979 wrote:
    Podpiąłem pod komputer i wywaliło błąd czujnika abs prawego przedniego koła.

    Ten sam błąd wraca po usunięciu?
  • Level 16  
    Dokładnie ten sam. Ja go kasuję a on wraca jak bumerang :/

    Wracając do oporności czujników to pomierzone i wygląda to tak:

    Lp... 0,970k
    powinno być: 1,275k - 1,495k
    Pp... 1,545k


    Lt... 1,046k
    powinno być: 1,260k - 1,540k
    Pt... 1,041k
  • Level 43  
    To czepiasz się obwodu prawego/przedniego koła(kable, złącza itp), reszta nie ma znaczenia.
    Opór P/P wyraźnie odstaje od reszty i na tym bym się skupił.
  • Level 16  
    Tak jak pisałem na czujniku oryginalnym ale lutowanym było dokładnie tak samo choc jego opornosc jest bliska pozostałym.
    Wczoraj kupilem inny sprawny komputer abs do testow i zobacze co to da. Cena to całe 18 złotych tak ze tragedi nie ma.
    Dziwi mnie to że raz działa a innym razem juz nie. Tak że albo komputer wariuje albo gdzieś coś nie kontaktuje.

    Czytałem gdzieś że może wywalić w różnych sytuacjach błąd prawego przedniego koła chodź ten jest sprawny.
  • Level 13  
    podepnij komputer i na prostym odcinku drogi przy prędkości <2km każde koło powinno generować taką samą prędkość jak będą różnice to wyświetli błąd .
  • Level 16  
    Witam.
    Dziś podpiąłem ponownie pod komputer i oto co wyszło:

    Stoję w miejscu i test
    Hyundai Coupe - ABS raz działa innym razem nie bo zaświeci kontrolka abs-u.
    Jadę wolno i test
    Hyundai Coupe - ABS raz działa innym razem nie bo zaświeci kontrolka abs-u.
    Ponownie jadę wolno i test (Co prawda wywaliło błąd komunikacji ale to co pod spodem trochę mnie zastanawia)
    Hyundai Coupe - ABS raz działa innym razem nie bo zaświeci kontrolka abs-u.
    A tutaj kolejny test w ruchu
    Hyundai Coupe - ABS raz działa innym razem nie bo zaświeci kontrolka abs-u.
  • Level 22  
    W coupe lubią pękać koronki od abs, sprawdź wszystkie dokładnie.
  • Level 16  
    Marcin_ca1 wrote:
    W coupe lubią pękać koronki od abs, sprawdź wszystkie dokładnie.

    Nie sądzę aby w moim przypadku to one robiły problem. Jedna wyszorowana i dokładnie oglądnięta a druga z piastą tyle co wymieniona na nówkę, oryginalną. Z resztą na zdjęciach widać jaka szopka się wyprawia.
  • Level 13  
    ABS działa dwu-etapowo. 1- w czasie jazdy kontroluje prędkość wszystkich kół, jak będą różnice to spowoduje to zapalenie lampki na desce i wyłączenie systemu. 2- jak hamujemy na sprawnym układzie! to przy blokadzie koła zostaną uruchomione zawory w pompie ABS-u w celu zmniejszeniu ciśnienia w danym obwodzie hamulcowym danego koła. Musisz zrobić test z odczytem prędkości kół tak jak próbowałeś tylko bez błędu komunikacji bo wszystko wyłączy. W momencie komunikacji z ABS-em możemy odczytywać dane ale nie możemy sprawdzić działania ABS-u ponieważ mamy zapaloną kontrolkę ABS-u i system będzie wyłączony.
  • Level 16  
    witek_elektr wrote:
    Musisz zrobić test z odczytem prędkości kół tak jak próbowałeś tylko bez błędu komunikacji bo wszystko wyłączy. W momencie komunikacji z ABS-em możemy odczytywać dane ale nie możemy sprawdzić działania ABS-u ponieważ mamy zapaloną kontrolkę ABS-u i system będzie wyłączony.


    Nie wiem czy tylko u mnie, czy tylko w tym programie ale jak łączę się z abs-em to zapala się kontrolka na desce. Inaczej nie połączę się z obwodem, nic nie mogę sprawdzić / odczytać.

    Jest jakiś program na windowsa 7 abym mógł po USB odczytać prędkości kół z czujników abs?
    Ps. Z autem łączę się takim zestawem:
    http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=4&t=12542

    Druga sprawa piszesz że kontrolka zapala się w razie wykrycia różnych prędkości na kołach. U mnie kontrolka zapala się już w momencie przekręcenia kluczyka w momencie jak abs robi sobie test i już świeci cały czas.

    Hmmm zastanawiam się wstawienie odpowiednich rezystorów w miejsce czujników nic pewnie nie da. Sterownik po prostu odczyta ze pojazd stoi w miejscu ale czy w ten sposób nie sprawdzę pozostałych elementów układu typu sterownik, wiązka przewodów czy są sprawne, czy to one nie psują roboty.
  • Level 16  
    kortyleski wrote:
    Amortyzatory....

    Rozwiń trochę temat.

    Rozumie że zużyte amortyzatory wpływają na przyczepność i drogę hamowania ale jak się to ma do pojazdu będącego w spoczynku?
  • Level 13  
    Jeśli lampka ABS zapala się po włączeniu zapłonu to moduł sprawdza oporność czujników ABS-u i sprawność zaworów w module ABS-u jak i również oporność pompy silnika ABS-u. Oporność czujników możesz sprawdzić omomierzem na wtyczce modułu ABS-u musi być jednakowa na wszystkich kołach nie wiem jaka różnica w oporności spowoduje błąd. Możemy dalej drożyć temat w poniedziałek ponieważ mam internet w pracy i mogę coś pomóc.
  • Level 16  
    Dziś dotarł do mnie komputer od ABS-u sprawny od innego auta z tej samej serii i sprawa wygląda tak że nic się nie zmieniło.
    Czy to na moim sterowniku czy na tym nowym to abs zachowuje się dokładnie tak samo czyli woła żę uszkodzony przedni prawy czujnik.
    Czyli na dzień dzisiejszy w 100% możemy wykluczyć sterownik abs-u.

    W 3 poście opisałem dokładnie jakie oporności mają poszczególne czujniki i jaki jest dopuszczalny zakres.

    Jutro jeśli uda mi się to podmienię w złączu sterownika abs miejscami przedni prawy i przedni lewy czujnik. Zobaczę czy teraz będzie wołał że nadal walnięty jest przedni prawy czujnik czy może coś innego "wymyśli".

    Ciekawe czy wpinając równolegle z czujnikiem odpowiednie rezystor zmniejszę jego rezystancję do odpowiedniego poziomu i przede wszystkim czy to zadziała.

    Może ktoś ma jakieś inne propozycje / podpowiedzi.
  • Level 13  
    Jak zrobisz jednakową oporność ( rezystancje) czujników to przy włączeniu zapłonu i testowaniu układu ABS lampka nie powinna sie zapalić ale jak ruszysz to sygnał czujnika z opornikiem może być rożny od pozostałych czujników to bedzię podstawą do wykrycia błędu i wyłączenia modułu.
  • Level 16  
    No dokładnie tak robiłem.
    Wstawiłem w miejsce czujnika rezystor odpowiadający tym pozostałym i test przechodziło bez problemów. Wychodzi na to że sterownik jak i wiązka są sprawne w 100% a winowajcą jest czujnik.

    Zauważyłem małą zbieżność że "na zimnym" prawie zawsze wyświetli błąd a jak się zagrzeje to już rzadziej nie działa. Być może wraz ze wzrostem temperatury maleje oporność czujnika i wtedy "mieści się w zakresie".



    Nowy zamiennik czujnika występuje tylko z jednym sklepie za 250zł, w ASO nawet nie pytałem.
    Używka ale oryginał kompletny z wtyczką praktycznie nie osiągalny. Nie dość że trudno go wyciągnąć to jeszcze brutalnie tną kabel :/ a łączonego z trzech nie chcę.

    Teraz pytanko. Skoro czujnik to cewka nawinięta na magnes z cieniutkiego drutu i posiada swoją własną oporność to czy nie idzie jej zmniejszyć? Skoro czujnik ma 1,54 koma to gdybym wlutował odpowiedni rezystor równolegle to czy mogło by to zadziałać.
    Według kalkulatora (dla dwóch rezystorów) spinając je równolegle tzn czujnik 1,54 koma i rezystor 3komy na wyjściu teoretycznie wyszło by 1,02koma. I tyle mniej więcej mają pozostałe czujniki.

    Może to by zadziałało?
  • Level 13  
    Każda cewka posiada swoją indukcyjność, jak będzie się zachowywać cewka z podłączonym równolegle opornikiem nie mam pojęcia. Ale jak tak zrobisz i podłączysz laptop z programem do ABS-u to włącz grafikę kół i zobaczysz wykres prawego i lewego koła jak będą różnice to system wykryje różnice i wyłączy (wystawi kod błędu).
  • Level 43  
    pawcio1979 wrote:
    Skoro czujnik to cewka nawinięta na magnes z cieniutkiego drutu i posiada swoją własną oporność to czy nie idzie jej zmniejszyć? Skoro czujnik ma 1,54 koma to gdybym wlutował odpowiedni rezystor równolegle to czy mogło by to zadziałać.
    Taki drut grozi śmiercią tobie lub komuś.
  • Level 16  
    Witam ponownie.
    Problem nadal nie rozwiązany niestety.
    Tak jak pisałem zobaczę co będzie się działo gdy wlutuję równolegle odpowiedni rezystor z czujnikiem. Zgodnie z oczekiwaniami rezystancja zmalała do poziomu 1.02koma czyli jest podobna do pozostałych czujników ale mimo to ABS zachowuje się tak samo jak przedtem :cry: :cry:. Raz działa by innym razem się wyłączyć.

    I co teraz? Przerwana gdzieś wiązka?
  • Level 43  
    pawcio1979 wrote:
    ale mimo to ABS zachowuje się tak samo jak przedtem


    A czy nie pomyślałeś że skoro z rezystorem może działać to po kiego grzyba producenci by tam wkładali cewki.
    WOW.

    W 4 poście masz odpowiedz wymiana czujnika, zamknięcie tematu.
  • Level 16  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    skoro z rezystorem może działać to po kiego grzyba producenci by tam wkładali cewke

    Czytaj ze zrozumieniem co jest napisane o rezystorze.
  • Level 16  
    Strumien swiadomosci swia wrote:


    Nie kumam co by ci dało podpięcie rezystora.


    1. Wpinam w miejsce czujnika rezystor o oporności takiej jak pozostałe czujniki i sprawdzam na komputerze czy nie wyświetla błędu czujnika. Jeśli nie wyświetla to winny czujnik, jeśli nadal wyświetla to znaczy, że coś innego siadło.

    2. Kupiłem nowy zamiennik czujnika ale od nowszego modelu ( do mojego praktycznie nieosiągalny) i ten ma większą rezystancję którą zmniejszyłem lutując równolegle obliczony rezystor. Po wlutowaniu wszystkie czujniki maja praktycznie taką samą rezystancję a ta jest podobno ważna w starszych samochodach.

    Pierwszy jaki i drugi "test" robiony tylko w celu zdiagnozowania przyczyny.
  • Moderator of Cars
    pawcio1979 wrote:
    do mojego praktycznie nieosiągalny

    Osiągalny bez problemu, wiem bo sam kupowałem. Tylko cena powala.
  • Level 43  
    pawcio1979 wrote:
    A cena fakt....244zł za zamiennik jest "niezła

    Nie narzekaj do mazdy kosztuje drożej i ciesz się że nie musisz piasty zmieniać.
  • Level 16  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    ciesz się że nie musisz piasty zmieniać.


    A tu cię zaskoczę.
    Zmieniałem piastę tył, nowa oryginalna jeszcze w kartonie i folii za całe 100zł.
    Wahacz przedni oryginalny nowy z magazynu w Niemczech 100zł.
    Można? Można. :D

    A wracając do tematu to jak wytłumaczyć, że raz zrobię kilkadziesiąt kilometrów i wszystko działa by innym razem już przekręcając stacyjkę pali się cały czas kontrolka ABS i ten oczywiście nie działa.
    Przypominam że zamontowany jest nowy zamiennik czujnika ale od nowszego modelu.
  • Level 12  
    odgrzewajac kotleta czasami blad wystepuje przy uszkodzeniu pierscienia abs na piascie .