Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki i diody - buczenie - o co chodzi

23 Lut 2015 23:31 1017 11
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam dość głupi problem i nie moge sobie z nim poradzić.
    Jestem początkującym elektronikiem i potrzebuje zrobić coś takiego jak odtwarzacz mp3, wzmaczniacz, głośniki i migające diody.

Korzystam z takiego odtwarzacza:

http://www.dx.com/p/bluetooth-mp3-decoding-bo...ort-fm-remote-black-white-202155#.VOuoH_mG8Zo

A diody sterowane są z Atmega8. Kolory są płynnie zmieniane z jednego na drugi.

Wszystko ładnie gra, jednak moment kiedy kolor diód płynnie sie zmienia wytwarza w głośnikach buczenie. Podczas zmiany koloru sterowanie jasnością diody polega na mruganiu diody z bardzo wysoką częstotliwością, dodam że diody z atmegą i odtwarzacz są obok siebie, jednak nie rozumiem skąd to sie bierze, odtwarzacz i atmega z diodami nie mają żadnych połączeń, są podłączone jedynie do tego samego zasilania (12V, atmega posiada stabilizator 5V) ale czy ma to jakieś znaczenie ?

Może ktoś mi wyjaśni na czym ten matrix polega :D
    Ktoś by sobie mógł pomyśleć że to tak celowo, przy zmianie koloru głośniki pierdzą, ale niestety drażni to okropnie :)

Z góry dzięki, pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Kondensatorów żadnych nie mam, schemat jest prosty stabilizator, atmega i dioda, taki prosty schemat z painta proszę:

Głośniki i diody - buczenie - o co chodzi

Do tego samego zasilania równolegle jest podpięty odtwarzacz oraz wzmacniacz.
    A diody są 4 również podpięte równolegle.

Myślisz że czegoś brakuje ? Całość działa ok tylko to niewyjaśnione buczenie w głośnikach będę wdzięczny za jakąkolwiek radę.

Dodam że zasilam to póki co zasilaczem 12V 1.2A 15W.

Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Skoro bierzesz się za mikrokontrolery to rób to porządnie od początku.
    Prawidłowe zasilanie to podstawa.