Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira A FL 2,0 DTI 2005r - P0105, niskie ciśnienie doładowania

24 Lut 2015 17:17 3594 2
  • Poziom 9  
    Witam.
    Jeśli było już taki temat to proszę o przeniesienia.
    Mam dziwny problem z Oplem Zafirą 2,0DTI 2005r ( wg Op-com 2004). Silnik Y20DTH.
    Świeci się kochana kontrolka, odczyt błędów wykazał P0105 - za niskie ciśnienie. Problem występuje już od włączenia zapłonu i nie można go skasować ( nie trzeba odpalać bo problem występuje ciągle).
    Sprawdzone:
    - map sensor - sprawny ( podmiana do drugiego auta ). Wartości na pinach 1 - ok 1,7V ( przy temp. ok 60*C), 2 - 5,08V, 3 - gaszony silnik ok 2,5V a odpalony ok 2,8V na biegu jałowym i rośnie do ok 2,9 -3 ale z racji trybu serwisowego to maks., 4 masa ( jest styk do - aku).
    - czujnik ciśnienia atmosferycznego - sprawny ok 98kPa
    - przepływomierz - podmieniony i sprawdzony ok
    - podciśnienie z vacum ok -0,9 bar
    - brak podciśnienia poza zaworkiem do turbiny ale rozumiem że tryb awaryjny więc nie będzie
    - egr wyczyszczony i po obserwacji zaworka wygląda że jest ok.
    - układ dolotu sprawdzony i ma być szczelny

    Czasami przytrzymując na ok 10 sekund obroty ok 2000 uda się że zgaśnie kontrolka i wtedy pokazuje że doładowanie na poziomie 0,2 - 0,3 bar i maks co przy przegazowaniu udało się odczytać to 0,4 bar.
    Podłączyłem podciśnienie omijając zawór do gruszki i ewidentnie czuć turbosprężarka pompuje ( nie mam czym sprawdzić tej wartości - czy wyjmując map sensor i przykładając manometr w to miejsce będę miał poprawne wyniki?)
    Ktoś już kiedyś coś kombinował bo jest wymieniona kostka od map sensora ale wynika że zasilanie jest ok.
    Co może być przyczyną takiego zachowania?
    Jak poprawnie sprawdzić wiązkę elektryczną ( czy te przewody od map sensora idą bezpośrednio do ECU czy do sterownika pompy ?)
    Myślicie że problem może leżeć w ECU czy raczej coś z wiązką nie tak?
    Ewentualnie jakieś namiary na elektronika w woj. lubelskim co ogarnie temat.
    Z góry dzięki za każda sugestię.
    Pozdrawiam
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 43  
    Jak odpalisz gruche na turbo ma wciągnąć.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 9  
    Przez elektrozawór nie wciąga bo cały czas jest błąd. Czy nie powinno być tak że jak świeci się auto z kluczykiem czyli ustawienia awaryjne to nie będzie wciągał tej gruchy? Jak pominę elektrozawór to cały czas jest napięte cięgno i wydaje mi się że częściej wyłącza tryb awaryjny. Ma takie chwilowe napady a jak wszystko podłączone to praktycznie cały czas na ustawieniach awaryjnych.
    Jeszcze co dziwnego dla mnie zaobserwowałem to że po zgaszeniu przepustnicą auta ( manualne odcięcie powietrza w kolektorze ) słychać tak jakby turbina cały czas pracowała ale wirnik od sprężania zatrzymuje się dość szybko. Co to może być. Słychać coś takiego jakby przez 10-15 sekund kręcił się wirnik. Ruszanie tym cięgnem od gruch nic nie zmienia a wirnik sprężarki zatrzymuje się po kilku sekundach. Może to coś jednak w turbo ale dlaczego jest błąd jeszcze przed rozruchem i nie idzie go skasować?

    Sprawa rozwiązana. Po wyczyszczeniu elektrozaworów Zafira śmiga aż miło. Ciśnienie już poprawne.