Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 - obieg zamknięty/otwarty

jastrzab772 25 Feb 2015 12:02 19992 55
  • #32
    AUTOGRZEBOLOG
    Level 15  
    jeśli są pneumatyczne lub mechaniczne powinieneś je usłyszeć jeśli nie to wystarczy że na wyłączonej klimie i ustawieniu niskiej temperatury zaczniesz zmieniać obieg i jeśli dasz na otwarty powinno polecieć chłodniejsze powietrze bo z dworu nie z kabiny, możesz tez nagrzać trochę silnik i ustawić ciepłe powietrze, zagrzać w kabinie a potem zamknąć obieg i zmniejszyć temperaturę do minimum, przyłożyć rękę do nawiewu i zobaczyć czy leci ciepłe powietrze te mielone z kabiny a potem otworzyć obieg i zobaczyć czy wpuszcza chłodniejsze z dworu
  • #33
    10kilo
    Level 13  
    jastrzab772 wrote:
    czy te klapki będzie słychać jak będzie się przełączać.?
    przy zapłonie
  • #34
    AUTOGRZEBOLOG
    Level 15  
    Myślę że nie ma innej opcji jak tylko przy włączonym zapłonie:) w żadnym moim aucie nie udało mi się sterować niczym na konsoli (poza radiem) bez włączonego zapłonu :)
  • #35
    jastrzab772
    Level 12  
    Wczoraj słuchałem na zapłonie czy coś się otwiera i jest słychać taki słowniczek w środku w desce jak naciskałem zmianę obiegu. Czyli to działa. Szyby musze umyć. Bo zauważyłem ze myłem jakimś dziwnym płynem ponieważ, w drugim aucie tez parują( Passat b5 fl 2004r)
  • #36
    AUTOGRZEBOLOG
    Level 15  
    Mycie szybek to podstawa, pamiętam jak mnie nerwy telepały bo śpieszyłem się do pracy włączam nawiew na przednią szybę na maksa bo zaparowana a to szło jak krew z nosa... szyby robią się po prostu tłuste i z tąd takie efekty, można domowym sposobem i bardzo dobrym, na gąbeczkę ludwika i przelecieć całą szybę a potem wilgotna ściereczka wycieramy dokładnie i potem sucha i już, nie jest to takie szybkie jak z reklam środków do szyb myk myk i gotowe ale płyn do naczyń doskonale usuwa bród i tłuszcz i efekt jest na prawdę dobry, a próbowałeś z tym nagrzaniem auta jak ci pisałem?
  • #37
    jastrzab772
    Level 12  
    @AUTOGRZEBOLOG tak wszystko działa, a potem wsiadłem w ten drugi samochód i dosłownie to samo z szybami. To jak mówisz normalnie gąbka płyn i wilgotną ściereczką i jazda.? No a czy dużą ilość płynu na gąbkę dać.?
  • #38
    digger123
    Level 16  
    Witam

    Po pierwsze zlokalizuj skąd masz wilgoć w aucie, i usuń przyczynę, bo to się samo nie wysuszy.
    Po drugie kup żwirek dla kota, wsyp do skarpetki i wrzuć do samochodu, to jest silicon, bardzo dobrze wchłania wilgoć, sprawdzone przez lata, zero zaparowanych szyb. Piszę całkiem serio, w każdym samochodzie zawsze mam wrzuconą pod siedzenie jedną taką bombkę :) która wchłania wilgoć choćby z dywaników po deszczu.
  • #40
    CommonRail
    Level 27  
    Myk ze skarpetką jest znany od lat :D
    Jeśli miałeś zalane auto to albo zostawiasz zapalone na cały dzień z ogrzewaniem na full, albo żwirek pod siedzenie. Musisz mechanicznie osuszyć, albo będzie jeszcze gorzej.
  • #41
    digger123
    Level 16  
    żwirek fakt znany od lat, ale nie koniecznie musisz mieć "zalane" auto żeby to stosować, w codziennym użytkowaniu, wiele wody wnosi się do auta choćby na butach, kurtce itd. Auto to zamknięta przestrzeń i gdzieś ta woda musi się osadzić. Na szybach ją najlepiej widać, ale wszędzie jest tak samo, tylko nie widać. Żwirku nasyp tak żebyś mógł skarpetkę zawiązać, i po problemie, ale jeśli woda Ci się gdzieś leje, to żwirek nie pomoże.

    A co do tłustego osadu na szybach od wewnątrz to w 90% przypadkach jest to nieszczelność nagrzewnicy, i po prostu glikol osadza się na szybach, wszelkie środki do szyb oparte na alkoholu to usuną, ale to doraźne rozwiązanie tylko.
  • #42
    jastrzab772
    Level 12  
    To czyli jeśli pojadę do nabicia klimy to mi coś wyjdzie ze dziurawe coś jest. A i jeszcze jedno to są chyba te klapki od obiegu się zacięły i czy musze rozbierać deskę żeby do nich się dostać.?
  • #43
    digger123
    Level 16  
    Jeśli nagrzewnica ci cieknie gdzieś to nabicie klimy nic nie da ( nic nie wykaże). Co do klapek nie wiem nie rozbierałem tego nigdy to się nie wypowiem.
  • #44
    jastrzab772
    Level 12  
    No ale ogólnie w samochodzie jest sucho rozbierałem zchowek by dostać się do filtra i tam też jest sucho z tej perspektywy jak.jest rozebrany zchowek można się dostać do tych klapek.?
  • #45
    CommonRail
    Level 27  
    Żeby naprawić klapy trzeba zrzucać deskę.
  • #46
    jastrzab772
    Level 12  
    No dobrze, a spytam jeszcze bo dziś zauważyłem, że to nie jest normalne parowanie szyb, tylko to jest tak jakby się coś skraplało normalnie woda po nich leci, teraz myślę i wcześniej napisał mi ktoś że jest dziurawa nagrzewnica, możliwe .?
  • #47
    10kilo
    Level 13  
    jastrzab772 wrote:
    możliwe .?
    tak
  • #49
    dabu
    Level 32  
    Jak by była nagrzewnica to byś miał tłuste szyby i słodki zapach w aucie. Normalne że para wodna skrapla się na szybach.
  • #50
    jastrzab772
    Level 12  
    To czyli nie może to być nagrzewnica, bo szyby myłem szamponem, płynem do naczyń i nic nie daje. Jak zacznie parować tak już nie ma końca, nawiewy nie chcą tego zniszczyć, a skąd ta para wodna.?
  • #51
    dabu
    Level 32  
    W aucie masz powódź, mokro, to musi parować.
  • #52
    jastrzab772
    Level 12  
    Ale nie widzę nigdzie żeby było mokro, a nagrzewnica też musi być cała bo jest sucho, czyli muszę samochód suszyć.?

    Dodano po 37 [minuty]:

    A jeśli jeszcze bym miał uszkodzoną nagrzewnice to by mi ubywało płynu w zbiorniczku.?
  • #53
    10kilo
    Level 13  
    jastrzab772 wrote:
    A jeśli jeszcze bym miał uszkodzoną nagrzewnice to by mi ubywało płynu w zbiorniczku.?
    tak
  • #54
    jastrzab772
    Level 12  
    Ale i chyba by było widać w samochodzie gdzieś by było mokro .?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i dziś zauważyłem że na wyłączonej funkcji A/C mi nie parują czemu tak się dzieje.? Może po prostu klima jest nie nabita i nie odgrzybiana dawno.?