Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 c5 1.9TDI 2000r wpadający pedał hamulca

oskar1722 24 Lut 2015 22:15 1557 17
  • #1 24 Lut 2015 22:15
    oskar1722
    Poziom 4  

    witam wszystkich. mam problem z audi a6 1,9 tdi 110KM z 2000r. a więc, hamowanie odbywa sie dopiero po wciśnieciu pedału hamulca do polowy, zmienione zostały tarcze x4, klocki x8 w tylnich zaciskach wymienione tłoczki gumy uszczelniające i osłonne. wszystkie zaciski pracują jak należy przy wciskaniu pedału klocki nie odginają tarcz, w ramach wyeliminowania usterki podmieniłem pompę abs-u i nadal to samo. odpowietrzanie wykonane w sposób klasyczny trzymając hamulec odpuszczałem odpowietrznik zero śladu powietrza, pozostaje do wymiany pompa przy serwie, czy może to być przyczyną, może ktoś ma jakieś inne pomysły. proszę o jakieś podpowiedzi i instrukcje, dodam że pompa abs była również odpowietrzana VCDS-em i nic. pozdrawiam

  • #2 24 Lut 2015 22:23
    skowron308
    Poziom 3  

    Witam
    Sprawdź czy nie ubywa płynu w zbiorniczku, może jest gdzieś wyciek.

  • #3 24 Lut 2015 22:49
    oskar1722
    Poziom 4  

    jeżdziłem tak przez ponad tydzień i nie ubyło ani grama wszystko jest suche, bardzo dziwna sprawa, głowiłem sie nad tym z kolegą przez 2 dni, przewody, zaciski sprzwdzane po 2 razy

    Dodano po 2 [minuty]:

    jedynie czego nie sprawdzałem to pompki przy serwie, może to ona w jakiś sposób przepuszcza

  • #4 24 Lut 2015 22:54
    Elefan_lw
    Poziom 12  

    Witam, nasuwają mi się dwie opcje. Pierwsza to źle odpowietrzony układ, a drugi to właśnie pompa nie łapie od samej góry tylko po chwili i stąd ten wpadnięty pedał. Czy pedał hamulca rośnie po wciśnięciu go ponownie lub trzecim razie ? Czy autko hamuje dobrze czy kiepsko ?

  • #5 24 Lut 2015 23:09
    oskar1722
    Poziom 4  

    auto hamuje dobrze można rzec ze staje w miejscu abs strzela, po kilku krotnym wciścięciu roście i twardnieje. też tak podejzęwam ale 250zł po prostu wyzucić bezsensu, trzeba sie upewnić. odpwietrzanie było powtarzane po kilku dniach i nie było powietrza, przelałem ok 1,5 litra płynu przez układ.

  • #6 24 Lut 2015 23:12
    Elefan_lw
    Poziom 12  

    Moim zdanie pompa ale poczekaj do jutra to może jeszcze ktoś się wypowie.
    co dwie głowy to nie jedna :)

  • #7 25 Lut 2015 08:17
    wiesiek3d
    Poziom 28  

    Przed wymianą też tak było ?

  • #8 25 Lut 2015 08:26
    oskar1722
    Poziom 4  

    ciężko powiedzieć, poniewasz w ostatnim czasie miałem słabe tarcze i klocki mało jezdziłem przez jakiś okres ale jakiś rok do dwóch po wymianie klocków pedał był wysoko.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a wiadomo słaby zestaw to i pedał wpadał

    Dodano po 2 [minuty]:

    hamulec ręczny trzyma auto na 3 do 4 ząbków

  • #9 25 Lut 2015 08:28
    scorpion_1993
    Poziom 11  

    niechce nic mówić bo sam mam chamulce które sie dziwnie zachowują ale wyminiłem pompe i jakiś czas było ok ale potem znów coś sie stało i zdechły

  • #10 25 Lut 2015 09:15
    miro.nasz
    Poziom 20  

    Witaj!
    Sprawa jest jasna. Układ nie jest dokładnie odpowietrzony.
    Żeby dokładnie odpowietrzyć to musisz podać powietrze do zbiornika pompy hamulca i odpowietrzać. W prawdziwych warsztatach mieli odpowiednią butlę a nazywała się DTR B-07,06,A Przyrząd do odpowietrzania hamulców. Do zbiornika pompowało się powietrze w zależności od marki od 1 atmosfery do 2-ch. Był manometr, zawór do przepłukiwania układu i napełniania. Do zbiornika pompy hamulcowej po zdjęciu dekielka przykręcano dekielek z wężem połączony z butlą. W ten sposób podano powietrze do układu hamulcowego i po odkręceniu odpowietrznika i nałożeniu wężyka na odpowietrznik a drugi koniec do butelki z płynem wychodziło powietrze. Metoda nie zawodna. Gdybyś mieszkał w Olsztyńskim to bym ci pożyczył to urządzenia.
    Widzę tylko takie wyjście. Podać powietrze do zbiorniczka przez dziurkę w dekielku, można to zrobić przez sprężarkę, napompowane koło do 1,5 atmosfery bez wentylka założony wężyk na wentyl a drugi do zbiorniczka. Jedna osoba trzyma tak by powietrze nie uciekało a druga odpowietrza. Wężyk w butelce i zaczyna od najdłuższego przewodu hamulcowego. Niektórzy korzystając z mojej rady to podorabiali takie dekielki by nie trzymać wężyka.
    Gwarantuję że po takim odpowietrzeniu wszystko wróci do normy.
    Pozdrawiam Miro.Nasz

  • #11 25 Lut 2015 09:35
    domex32
    Moderator Samochody

    Jedz do porządnego zakładu zajmującego się naprawą układów hamulcowych, tam odpowietrzą metodą ciśnieniową, układ włącznie z agregatem ABS, bo gdzieś może być powietrze, w przeciwnym razie pompa hamulcowa jest uszkodzona, puszcza między sekcjami, albo jest zle wyregulowany popychacz w serwie.

  • #12 25 Lut 2015 09:52
    oskar1722
    Poziom 4  

    dzięki Miro.Nasz jak mówisz ide dorobie takie urządzenie i zrobie w ten sposób, chodz to nie pierwsze hamulce które naprawiam i zawsze było ok. ale spróbować nie zaszkodzi. wieczorem dam znać co i jakie postępy. do domex32 kolego 3 lata temu zaprowadziłem auto do mechanika który miał zmienić głowice w v40 1,9 td po odebraniu auta stwierdziłem ze nie ma sensu aby ktoś naprawiał mi auto a więc, przewód przelewowy chłodnicy poklejony kropelką, przewody świec żarowych poobrywane, rozrząd przestawiony o 2 ząbki i powiec jaka to naprawa jak i tak musiałem spedzić dzien czasu zeby to ogarnąc. od tamtej pory żadne moje auto nie stanie za dzwiami warsztatu mechanika bez obrazy dla innych bo są tacy co potrafią . ale wtedy straciłem zaufanie. od wielu lat sam naprawiam, i czy to jest prosta rzecz czy cos powarznego i nigdy nie potrzebowałem pomocy na drodze. dzieki za podpowiedzi wieczorem napisze raport

  • #13 25 Lut 2015 14:26
    domex32
    Moderator Samochody

    Wiem jak jest, dlatego pisałem o porządnym zakładzie.

    Zwróć uwagę na zbiornik płynu, jeśli masz płaski, klejony, nie przekrocz 0,4 bara bo rozwalisz zbiornik, każdy inny z tego rocznika 1,2 bara powinien wytrzymać.

  • #14 25 Lut 2015 14:39
    oskar1722
    Poziom 4  

    ok. rozumiem. własnie sie za to bede brał. u mnie jest płaski z korkiem wlewu i mały koreczek czerwony z wejściem na płaski śrubokręt.

  • #15 25 Lut 2015 15:48
    domex32
    Moderator Samochody

    W takim razie 0,4 bara to wartość graniczna.

  • #16 25 Lut 2015 20:38
    oskar1722
    Poziom 4  

    a więc, odpowietrzanie za pomocą powietrza pompowanego w zbiornik płynu nie przyniosło wielkiego efektu, trafiła sie jedna bombelka wielkości głowki szpilki. już zamówiłem pompke więc w sobote postaram się ja zmienić i powiem czy pomogło. jeżeli nie bedzie poprawy rozbieram wszystko od nowa i centymetr po centymetrze sprawdzanie gdzie jest błąd. pozdrawiam.

  • #17 26 Lut 2015 09:21
    miro.nasz
    Poziom 20  

    Witam!
    Zapomniałem dodać między butlą a dekielkiem trzeba zastosować zawór by można dokładnie operować powietrzem. Dobrze było by zastosować manomet taki jak do pompowania kół. Sprawa odpowietrzania to w twoim przypadku trzeba kilka razy.
    Pozdrawiam Miro nasz

  • #18 26 Lut 2015 20:48
    digger123
    Poziom 16  

    Witam

    Link

    Takie coś kup i będzie po sprawie, będziesz mógł płyn hamulcowy wymienić w 1 osobę :), mam takie coś działa bomba. Jeśli podczas wymiany płyn spadł Ci poniżej minimum, to możesz mieć bąbla gdzieś, którego nie tak łatwo będzie przepchnąć, ale z tym urządzeniem i pomocą pedału hamulca na bank się uda. Inaczej pozostaje już tylko pompa.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME